Nog even wachten?...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Aardbeien, 7 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik ben nieuw hier en zit met een vraag...
    Op 27 december had ik mijn eisprong. (Als ik op mijn cyclus kan vertrouwen)
    Mijn man en ik hebben toen onveilig seks gehad, en op 31 december kreeg ik buikpijn in mijn onderbuik. Ik kon op dat moment niet rechtop staan en moest even blijven zitten.
    Vanaf die dag heb ik elke dag al krampen in mijn onderbuik.
    Omdat ik geen geduld heb, heb ik vanmorgen getest.
    Deze was negatief.
    Moet ik er nu vanuit gaan dat dit ook negatief blijft? Of is er iemand met gelijke symptomen.
    Als mijn berekeningen kloppen, kan het wel zo zijn dat ik dus een innesteling gevoeld heb. (Week na eisprong)
    Overmorgen is mijn NOD.

Groetjes

2. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het was niet de 27e maar 26e dat ik mijn eisprong zou moeten hebben, haha. Verkeerd gekeken.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.941
    18.725
    113
    Vrouw
    Je zit nog voor nod dus kan nog alle kanten op. Maar zonder temperaturen of ovulatietesten kun je ook niet zeker van je eisprong zijn.
    Nog ff een aantal dagen wachten en bij uitblijven menstruatie nog eens testen.

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Bij de tweede zwangerschap voelde ik 6dpo een felle steek in mijn buik. Ik was er even naar van. De dagen erna steeds gerommel onderin mijn buik, ik heb toen 10 of 11 dpo getest eind van de ochtend en een heel licht streepje.

Ik wil je geen valse hoop geven, want ik heb ook genoeg rondes van alles gevoeld en niet zwanger...

5. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zit nu 1 dag voor mijn NOD, als ik van mijn andere cyclussen uit ga. (29 dagen)
    Zoals ik al aangaf, heb ik nu +- 1 week last van krampen in mijn onderbuik.
    Ook mijn onderrug begint nu zeer te doen en ik heb soms steken in mijn liezen.
    Misschien ben ik mezelf wel gek aan het maken, maar ik probeer er niet op te letten/aan te denken. Maar ook dan voel ik het. Dus er is wel degelijk 'pijn' aanwezig.
    Was vanmorgen ook ontzettend misselijk en bij bukken, leek het wel of er zuur omhoog kwam
    Alle andere maanden heb ik dit nirt gehad. Alleen op de eerste dag vd menstruatie enorme buikpijn, maar nooit al 1 week van te voren.

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.343
    28.562
    113
    Dat kan helaas ook allemaal van de progesteron en/of de spanning komen. Kwaaltjes betekenen helaas 0,0.
    Testje doen is the only way! :)

7. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jeetje wat vervelend... Dit is ook echt pas de eerste maand dat we er echt mee bezig zijn.
    Ik ben al wel sinds april 2018 gestopt met de pil.
    Maar een kleine kans dus dat het raak is deze maand? Of kan het nog alle kanten op?

8. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Je eisprong kan maar zo eens pas de 31e zijn geweest of zelfs 1 januari. Als je geen ovulatie testen hebt gedaan kan je nooit zomaar er vanuit gaan dat de cyclus kalender klopt. De buikpijn die je omschrijft wijst er naar mijn inziens op dat je eitje toen op het punt van knappen stond (oftewel groeipijn). Veel vrouwen hebben dat zo nu en dan allemaal wel eens gehad.

Je kan dus nu eventueel pas 7 of max 8 dpo zijn. Dan is het niet gek dat je test negatief is. Ook al testen sommige dames uitzonderlijk vroeg positief (ik ook).

Antwoord op je vraag: Ja het kan nog alle kanten op.

En de klachten: mocht het van HCG zijn dan had je positief getest. Dus het is sowieso progesteron.

9. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hmm, oke! Bedankt voor jullie reactie. Dan wacht ik het nog af. Misschien was het dan inderdaad mijn eisprong :)
    Maar als dat zo is, moet ik dan nog 14 dagen daarbij oprekenen voor mijn NOD?

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ja, dus rond 14 januari je nod ;)

11. Nieuwsgierigbijtje

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Tenzij je luteale fase korter is dan 14 dagen. Bijvoorbeeld 10, 11 of 12 dagen. Maar rekening op een menstruatie tussen de 11 en de 14 dagen.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    14 is een gemiddelde, dus in het kader van niet te vroeg testen, kan je beter 14 dagen aanhouden als je niet exact weet wanneer je ei was en hoe lang je lf is ;)

13. Nieuwsgierigbijtje

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Uiteraard, alleen aangezien ze normaal een regelmatige cyclus heeft en nu duidelijk een latere eisprong, lijkt het erop dat haar luteale fase korter is. Dus vandaar mijn aanvulling

14. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Is het een probleem als mijn luteale fase korter is?

15. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Misschien toch maar beter om ovulatietesten te kopen. Zo wordt het niet duidelijker

16. Nieuwsgierigbijtje

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Met een kortere luteale fase kan je gewoon zwanger worden. En natuurlijk zijn er uitzonderingen maar daar ga ik bij jou niet van uit. Ook mijn luteale fase was afgelopen paar keer (voor de zwangerschap) korter (11 dagen). En zie mijn banner.

Een ovulatie test is altijd fijn als je meer inzicht wil krijgen over je cyclus. Dan weet je ongeveer elke maand wanneer je een ovulatie hebt, hoe je luteale fase is en wanneer dus ongeveer je nod plaats vindt.

17. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oke! Jij hoeft nog maar even zie ik :)

Wij hebben er eigenlijk voor gekozen om te kijken wanneer het gebeurd en daarom heb ik geen ovulatietesten gekocht.
    Ik wil het denk ik nog even afwachten en als het nou over een aantal maanden nog niet gelukt is, om dan voor de ovulatietesten te gaan.
    Wij hebben regelmatig gemeenschap en hopelijk lukt het ons ook zonder testjes.
    Al zou ik het ergens wel fijn vinden, maar ik wil niet in mijn hoofd hebben dat het dan persé 'moet'.

18. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Je kan altijd 1 keertje je cyclus monitoren om een beeld te krijgen van hoe alles bij jou 'werkt' en waaraan je bepaalde dingen die je voelt kan linken.

Maar als je er echt 'niet mee bezig' wil zijn, dan doe je dat natuurlijk best niet. Langs de andere kant, feit dat je dit hier post toont al aan dat je er toch niet zo 'niet mee bezig' bent :roflmao:

19. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb niet gezegd er niet mee bezig te willen zijn, haha. Het is zo dat ik niet wil dat ik rond mijn ovulatie steeds wil denken "oke nu MOETEN we"
    Het lijkt me fijner als de seks gewoon spontaan kan zijn.
    Overigens is het wel zo dat tesjes handig zijn om te kijken of het werkt. Dat is wel een idee

20. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    En ik ben er inderdaad wel meermee bezig dan ik had gehoopt haha

Deel Deze Pagina