Pcos en ovulatie testen

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Xunknown, Dec 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Xunknown

Xunknown Lid

Dec 17, 2016
    79
    5
    8
    NULL
    NULL
    Hallo dames ,
    Ik heb laats te horen gekregen dat ik Pcos heb met aan de ene eierstok erger dan de andere.
    Nu ben ik gestart met ovulatie testen en de streepjes blijven heel licht , weet iemand misschien hoe lang het duurt voordat de streepjes donkerder worden van iemand die pco heeft ?
    Mijn laatste " menstruatie " was 5 tot 6 december.

Ik voeg ook foto's van mijn echo toe zodat jullie een beoordeling kunnen geven hoe ernstig of juist niet is.

Groetjes een stressende kip

Attached Files:

2. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik heb hetzelfde als jij. Mijn cyclussen waren erg verschuilend, van 28 tot 45 dagen. Ij begon meestal op dag 12 met ovulatie testen en bleef doortesten tot die positief was.
    Gebruikte de dipsticks van zwanger en kids om te kijken of de piek er aan kwam, en de digitale van cb om ‘m met een vaste smiley vast te stellen.

3. Xunknown

Xunknown Lid

Dec 17, 2016
    79
    5
    8
    NULL
    NULL
    En naar hoeveel dagen kreeg u dat?
    Bent u ook zonder medicijngebruik zwanger geworden dat is waar ik me zorgen om maak ?

4. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    Dat was verschillend. Meestal rond dag 18 maar ook weleens dag 24 pas.
    Ik ben inderdaad zonder medicijnen zwanger geraakt. Door te letten oo mijn voeding en sporten heeft mijn cyclus ten goede gebracht en het is 2 keer gelukt om zwanger te raken.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Door pcos heb je vaak meerdere lh pieken zonder volgende eisprong in een cyclus.
    Het is beter aan te raden om te gaan temperaturen naast het eventueel gebruik van ovu testen.

Succes!

6. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    Dat is echt per persoon verschillend! Ik had zonder medicatie cyclussen tussen de 80 en 100 dagen. Met medicatie werd de cyclus zonder eisprong na 4 weken afgebroken (met weer andere medicatie). In de 2e week, iedere 2 dagen inwendige echo om te kijken of er een eisprong aankwam.

Uiteindelijk toch 2 kindjes gekregen, spontaan! Allebei de keren in vakantieperiode, tijdelijk zonder medicatie, zwanger geworden. Eisprong 2x waarschijnlijk ergens rond dag 50/60 dacht gynaecoloog.

Dus wat dat betreft is alles mogelijk ;)

7. Xunknown

Xunknown Lid

Dec 17, 2016
    79
    5
    8
    NULL
    NULL
    Hallo dames me streepjes lopen nu wel op .. ik hoop dat het zo door blijft gaan

Attached Files:

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Helaas hzegt dit niks omdat lh schommelt. Morgen kan zomaar ineens weer lichter zijn.
    Daarbij heb je met pcos vaker een lh piek en dus oploop zonder eisprong.

9. Anouk

Anouk Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,379
    836
    113
    Female
    Management Assistente
    Gelderland
    En daarbij was de streep van de digitale clear blue op de dag van de vaste smiley eigenlijk altijd lichter dan de dagen ervoor....
    dus die strepen heb ik nooit naar gekeken.

10. Xunknown

Xunknown Lid

Dec 17, 2016
    79
    5
    8
    NULL
    NULL
    Hij lijkt niet af te zakken maar stil te staan nu

Attached Files:

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Het hoeft ook niet te zakken hoor. Lh schommelt je gehele cyclus :)

12. Xunknown

Xunknown Lid

Dec 17, 2016
    79
    5
    8
    NULL
    NULL
    Maar uit de testen gezien zou het nu wel kunnen dat me eisprong eraan komt? Dit is de eerste keer dat ik ze gebruik op advies van de gynocoloog omdat ik toch de natuurlijke manier eerst wil proberen..

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Nee het zegt helaas niks :(
    Een ovu kan oplopen tot een knaller maar kan ook licht blijven en dan ineens uit het niets gaan knallen (zonder oploop vooraf).
    Een omdat je pcos hebt zegt een posi ovu ook niet dat je ei gaat springen omdat je met pcos vaak meerdere lh pieken hebt zonder volgende eisprong.

14. Xunknown

Xunknown Lid

Dec 17, 2016
    79
    5
    8
    NULL
    NULL
    Heb ik nu toch een positieve teste te pakken gekregen ?

Attached Files:

15. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

Nov 13, 2009
    462
    383
    63
    Female
    Dit is helaas niet positief. Test streep moet echt veel donkerder. Ik gebruik ook deze van de action en die van cb. Ze werken bij mij heel goed. Die van Kruidvat zijn weer altijd positief bij mij dus iedere lichaam reageert anders denk ik. Blijf doortasten. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.

Attached Files:

16. Xunknown

Xunknown Lid

Dec 17, 2016
    79
    5
    8
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reactie ! Is het zo dat als de lh toeneemt bij de action testen de test streep ook dikker wordt? Bij mij zijn het namelijk nog echte "pennen" streepjes...

17. Viviennee

Viviennee VIP lid

Mar 31, 2016
    5,581
    3,734
    113
    Amsterdam
    Volgens mij drogen ze heel vaak als pennestreep op, dus je kan beter een foto maken als ze nog vers zijn?

18. Doornroosje94

Doornroosje94 Fanatiek lid

Oct 13, 2017
    1,229
    1,190
    113
    Female
    Hier eventjes een foto van mijn rijtje testen deze maand om aan te tonen dat ze niet hoeven oplopen, ik heb de hele tijd tuurstreepjes, dan knallers en dan week tuurstreepjes :)

Attached Files:

19. limili

limili Bekend lid

Apr 24, 2013
    604
    7
    18
    Hoi!

Ik heb ook PCOS en heb de action ovulatietesten gebruikt. Bij mij liepen ze wel op maar hebben nooit geknald (Zo als jouw test). Terwijl bloed en echo onderzoeken uit wezen dat ik wel een eisprong had. Ook kwam ik erachter dat ik heel vroeg een eisprong had. Zie hieronder mijn testen.

Hopelijk valt de lengte van je cyclus mee... en snel zwanger

20. limili

limili Bekend lid

Apr 24, 2013
    604
    7
    18
    Mijn testen...

Attached Files:

Share This Page