Hoeveel dagen na dpo je een streepje ziet zegt niets over dat het een eenling of tweeling is. De hoeveelheid dagen na dpo dat je een streepje kunt zien zegt alleen iets over of de innesteling vroeger of later plaats heeft gevonden.
Denk niet dat het iets zegt over streep... ik teste 6 dagen voor nod al knalpositief, en het is er gewoon 1. En de x dat ik in verwachting was van een tweeling ( dat liep uit op een mk ). Had ik gewoon lichtere streepjes alleen mijn symptomen kwamen toen eerder en heftiger.
Oow oke. De gyn zag dinsdag 2 eitjes die op springen stonden. Mochten ze allebei bevrucht raken, dan word er toch veel meer HCG aangemaakt, waardoor je eerder positief test, of is dat een fabel
Je kunt wel sneller een donkerdere test hebben maar een positieve test heb je pas bij het innestelen, en dat is niet per definitie eerder bij een tweeling. Er zijn trouwens meer tweeling moeders hier die “gewone” testen hadden en bij de echo een enorme verrassing kregen.
Het kan wel natuurlijk. Maar het verschilt echt per persoon hoeveel en hoe snel je hcg aanmaakt. Het zegt echt niet zoveel over dat het een tweeling is ofniet dat was pas duidelijk met de echo.
Hier getest op de dag dat ik Mn menstruatie verwachtte. Pas bij 12 weken zagen we twee hartjes, de eerdere echo bij 8 weken hadden we er 1 gezien. De ander zat ‘verstopt’. Dus zoals gezegd zegt de test niks over het krijgen/ verwachten van 1 of meerdere kindjes. Het kan ook een drieling zijn Ik was van de tweeling half niet zo beroerd als van onze derde dame. Daar was geen test voor nodig, oei oei wat was ik ziek. Zegt allemaal niks. Gewoon op je af laten komen.
Over een kleine week kan ik testen. Ik ben benieuwd meiden. Ik had 2 eicellen die op springen stonden. Hoop dat er minimaal 1 lukt. Heel stom van me, maar ik ben al begonnen met testen. Uit hoop dat ik al vroeg een lichte streepje zal zien, die oploopt. Natuurlijk tot nu toe nog negatief.
Pas op met te vroeg testen. Dat ze dinsdag op sprongen stonden (en dus ca 20 mm waren) betekent jiet dat ze ook springen met 20 mm. Veel eitjes springen ook pas als ze wat groter zijn en dus langer doorgroeien. Ik neem aan dat je clomid gebruikt?? Want dan kunnen ze zelfs wel 25 mm worden. Ik zou dan uitgaan van een eisprond rond afgelopen vrijdag. Dan zit je vandaag op 6 dpo en nog wel extreem vroeg hoor. Oja.... en aan een test kan je echt nooit aflezen of je zwanger bent van een 2ling. Dus ik zou dat laten varen hoor. Pas met een echo kan je een tweeling ontdekken, eerder niet. Ik had de vorige keer op 6 dpo al een vage lijn en met 12 dpo al een knaltest (en een cb figi 2-3), maar er zat er toch echt maar 1tje in. Gewoon een combi van een vroege innesteling en snelle hcg aanmaak/stijging.
Nee, ik gebruik geen Clomid. Was gewoon natuurlijk. Ik heb wel een uienkuur gebruikt. Ik werk ook met ovulatietesten. En die waren woensdag positief. Dus de ovulatie was dan donderdag of inderdaad vrijdag. Je hebt gelijk, het kan er ook 1 zijn ipv een tweeling, maar daar gaat het mij niet zo zeer om. Ben ook hartstikke blij met 1 kindje. Alleen dacht ik, mochten het er 2 zijn, kan ik dan eerder een lijntje zien ja of nee. Is natuurlijk fout om zo vroeg te testen. Maar je zoekt voor jezelf een excuus "tjaah, als het misschien een tweeling is maak je meer hormoon aan en zie je eerder een lijntje"
En dat is dus helaas niet zo . Je bent nu dus idd nog erg vroeg net testen. Ik hoop dat er een bevruchting en ook een innesteling heeft plaatsgevonden (of nog gaat gebeuren) zodat je over een weekje positief test.
Vorige zwschap Eemhof wat wel echt Kon wijzen op een meerling. Ook maar eentje. Je kunt daar echt niet van op aan hoor