Help: Utrogestan gebruiken of toch niet?

Discussion in 'Miskraam' started by Aardbeitje7, May 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Hey dames,

Ben nu voor de derde keer zwanger na 2 vmk en nu zat ik er over na te denken om zelf Utrogestan te gaan gebruiken om de kans op nog een miskraam te verkleinen maar nu twijfel ik heel erg.
    Want straks neem ik het niet in en krijg ik een 3e vmk en ga ik denken 'had ik maar'. Maar aan de andere kant wil ik ook weten of het mijn lichaam het zelf ook kan..:(

Ps. Progesteron gemeten met 3w3d en die was 58, maar begreep dat het vaak rond de 6 weken ineens kan zakken klopt dit? Dus dat ik vrij weinig heb aan die meting van 58

2. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    :( niemand..:(

3. isa77

isa77 Actief lid

Nov 18, 2011
    177
    0
    0
    hi, ik ben de vorige keer ook progesteron op eigen houtje gaan gebruiken. Ben toen het verste gekomen overigens. Nadat ik er zelf mee was begonnen kree ik het uiteindelijk ook vanuit het ziekenhuis. Helaas heeft het niet mogen baten voor mij. Sommige mensen zijn er erg op tegen, maar ik had zelf toen zoiets van: baadt het niet, schaadt het niet. Het is het natuurlijke lichaamseigen hormoon en het kan verder geen kwaad.

Gebruik het nu overigens weer - maar nu wel gewoon voorgeschreven vanuit Gent...Daar doen ze niet zo moeilijk ;))

Sterkte met de keuze

4. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb het ook vanuit Gent voorgeschreven gekregen, maar helaas is het bij mij ook geen wondermiddel gebleken.

5. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Hmm dank jullie wel dames voor jullie reactie's dus zo een wondermiddel is het ook weer niet? En vanaf wanneer moet je er eigenlijk mee beginnen? Stel ik zou het willen gebruiken ben ik dan niet al te laat?
    Heb 2 mk gehad (4w2d, 4w6d) zou dit toeval zijn of gaat er wat mis in de 5e week?

Eigenlijk moet het verboden worden na je positieve test nog op internet te mogen gaan hahha :)

6. isa77

isa77 Actief lid

Nov 18, 2011
    177
    0
    0
    haha - zou idd verboden moeten worden - ik maak mezelf ook heleaal gek!!

Utrogestan zou je eigenlijk vlak na je eisprong mee moeten beginnen. Maar jij kan nu ook nog gewwon beginnen denk ik.

Beetje hetzelfde als mijn verhaal - prednison moet ook eigenlijk direct na de eisprong en daar begin ik nu ook op 4 weken en 4 dagen mee.....

good luck!

7. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Heb gewoon zoo een hoofdpijn van de zwangerschap en van het denken :( Denk echt steeds wel/niet/wel/niet..
    Wil heel graag weten ofik het gewoon op een natuurlijke manier kan zonder extra medicatie maar daarmee loop ik wel een risico natuurlijk dat het misschien toch wel daaraan kan liggen en ik nog een mk krijg door progesteron tekort..hmm

8. isa77

isa77 Actief lid

Nov 18, 2011
    177
    0
    0
    ja, ik begrijp precies wat je bedoelt- ik heb hetzelfde met de prednison etc. Maar ik doe het maar gewoon - het is een beetje kiezen uit 2 kwaden!

Weet dat Utrogestan geen kwaad kan voor je kindje in ieder geval.

succes met de keuze!

9. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Utro kan zeker geen kwaad....als JIJ denkt dat het gaat helpen dan zou ik het zeker doen. Want niets is erger dan achteraf denken had ik toch maar

Dikke knuffel!

10. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

Nov 19, 2012
    862
    2
    18
    Ik ben al een persoon die absoluut geen keuzes kan maken dus vandaar dat ik nu helemaal in de stress zit.

Share This Page