Borst als speen gebruiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Yaisa, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Onze zoon is nu 4 weken oud. Ik geef meestal tussen de 8 en 10 voedingen per dag. De eerste weken gaf hij het goed aan als ie genoeg gedronken had ( dan liet ie met een zucht los) maar nu geeft ie het niet meer aan. Overdag is het meestal geen probleem, als ie in slaap valt heeft ie genoeg of anders als ik em na ongeveer een kwartier per borst los maak. 'S avonds en 's nachts is het lastiger. Hij valt vaak na 5 minuten (zowel bij de eerste als de tweede borst) in slaap, maar blijft de tepel vasthouden en sabbelt elke paar seconden even. Ik probeer hem wakker te houden, maar niets helpt, ook verschonen tussendoor niet. Als ik em los maak van de borst raakt ie zwaar gefrustreerd en begint te huilen. Als ik em dan weer aan de borst doe zuigt ie weer een paar keer en valt dan weer in slaap en zo blijft het zich herhalen. Als ie tenslotte dan in slaap valt en ik leg hem op m'n borst (of als ie wakker schrikt) gaat ie meteen op zoek naar de tepel en als hij deze niet meteen kan vinden wordt ie boos, balt z'n vuistjes of graaft/krabt in m'n decolleté en begint te huilen. Het is denk ik niet zo dat ik te weinig melk heb, want er komt daarna nog gewoon melk uit. Met het in slaap vallen ed duren de voedingen 's avonds geregeld ruim een uur. Wat kan dit zijn en hoe moeten we hier mee om gaan?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Wat je kunt proberen is borstcompressie: geef druk op het borstweefsel door het in je hand te houden (vingers onder, duim boven) en houd vast zolang je kindje blijft slikken.
    Ik denk meer dat het gaat om een zuigreflex. Je kindje gebruikt zuigen om tot rust te komen, te kalmeren en in slaap te komen. Wacht tot je kindje in diepe slaap is, kijk of dat beter gaat.

Succes!

Deel Deze Pagina