begrijp er niks van gbs blaasontsteking, maar mag geen antibioticakuur?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Theprinces, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theprinces

Theprinces Actief lid

17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Ik ben op dit moment 22 weken zwanger.... ik had tot 2 weken geleden geen enkele kwaal tot ik ineens harde buiken kreeg dus mn urine ingeleverd en ja een blaasontsteking met gbs bacterie.

Week lang antibioticakuur gehad... na een week weer een kweek vanmiddag gebeld naar ziekenhuis er zitten witte bloedcellen in mijn urine en gbs is er nog maar mag geen kuur meer, omdat het bij me hoort zegt de arts assistente in overleg met gyn.
    Ik ben nu zo gefrustreerd want ik heb mn tweeling verloren door deze bacterie.
    Ik weet nu niet wat ik nog kan doen?!😟

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O meis :(. Ook ik ben een zoontje verloren door de GBS, via mn blaas ook nog... Zat toen ook geen actieve ontsteking maar toch is de bacterie via de bloedbaan ( vermoedelijk) naar de placenta gegaan en heeft daar een forse ontsteking veroorzaakt.

Ik zou het nogmaals vragen, ook gezien je voorgeschiedenis. En anders een second opinion vragen.

3. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Je niet zo maar laten afschepen, nogmaals aan de bel trekken en heel goed duidelijk maken waarom je je zo'n zorgen maakt. Dat lijkt mij het meest logische om te doen!

4. Theprinces

Theprinces Actief lid

17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Ook vervelend en rot voor jou madelein dat jij dit ook hebt meegemaakt😟 ik zie dat je nu zwanger bent wens je een voorspoedige en mooie zwangerschap toe...

Ik voelde me echt afgescheept... ik zal morgen zeker terug bellen... ik lees op internet dat sommige vrouwen soms zelfs 5 kuren hebben gehad, ik heb maar 1 kuur gehad en dan moeilijk doen😞

5. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Goh, dit is eng. Ik heb ook een kuur gekregen voor GBS en ik wil morgen urine weer laten nakijken alleen ik was niet super ongerust. Ik heb namelijk te horen gekregen dat het nu geen gevaar vormt, maar pas bij de bevalling. ik zou echt op aandringen en blijven bellen en een tweede opinie aanvragen.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja en die mededeling klopt dus niet... Zoals je hebt kunnen lezen zijn zowel ts als ik hun kindjes tijdens de zw verloren door deze bacterie.
    Kan er zo kwaad om worden dat artsen nog steeds beweren dat het geen kwaad kan!!!!!
    Het gebeurd niet veel nee, maar komt toch nog regelmatig voor dat deze bacterie zorgt voor veel ellende en verdriet :(

7. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Welke antibioticakuur kan dan helpen? Ik heb een 7 dagen kuur gekregen van nitrofurantoine, 4 pilletjes per dag. Nou, misschien beter de dokter vragen. Het is wel al duidelijk dat ik ga bevallen in het ziekenhuis en een antibioticakuur krijg vier uur van te voren.

8. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb begrepen dat antibiotica niet helpt bij deze bacterie.. Hij komt namelijk altijd terug.. Ik heb hem ook..Bij mijn zoon aktief en vandaag gehoord dat hij nu niet aktief is.. Jippie!

Er zijn wel andere dingen die kunnen helpen.. En dat is bijvoorbeeld je voeding aanpassen.. Ik eet veel gefermenteerde voeding zoals zuurkool en augurken en ik gebruik probiotica want als je darmflora okay is dan heeft een bacterie het zwaarder, ik eet veel bio, geen e nummers en zo weinig mogelijk suiker.. Bacteriën houden erg van suikers.....
    Het is wel een ingewikkelde bacterie en snap er zelf.ook nog weinig van.. Maar als je hem eenmaal hebt kom je er eigenlijk nooit meer vanaf.. Hij kan dus alleen non aktief zijn..

9. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe weten jullie trouwens dat jullie je kindjes zijn verloren aan die bacterie?

10. Theprinces

Theprinces Actief lid

17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Bij mij was t zo dat ik heel lang(vanaf 13 weken) rondliep met blaasontseking(gbs) het heeft bij mij voor veel harde buiken gezorgd en uiteindelijk zijn ze overgegaan op weeen.

Ik heb met deze zwangerschap letterlijk tot week 19 geen enkele kwaal gehad, heb met 7 weken en 14 weken kweken laten doen en t was niet in mijn urine tot week 19.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Beetje botte vraag... Alsof het niet zeker is? Maar misschien bedoel je het helemaal niet zo.
    In mijn eerste bericht kan je lezen dat er forse infectiehaarden in de placenta zaten. Dit is door de patholoog onderzocht en er kwam uit dat de GBS massaal aanwezig was en dus de veroorzaker was van de infecties.

Het is niet waar dat deze bacterie bij je hoort dus er mag zitten. Bij mij wordt nu net als bij ts elke 3 weken gekweekt en bij klachten, en tot nu toe blijft alles schoon. Dus je hebt het niet altijd bij je.

@patri: ik heb geen antibiotica gehad destijds dus weet niet wat je zou moeten krijgen.

@theprincess: bah je verhaal lijkt sprekend op dat van mij :(. Ook veel harde buiken en buikpijn voordat het mis ging.
    Deze zwangerschap heb ik wel ook veel klachten maar zit nu thuis en heb met rust eigenlijk nergens last van. Dat was de vorige keer echt anders.

12. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee zo bedoelde ik het zeker niet.. Meer uit interesse omdat ik zelf die bacterie ook heb..En mijn verlos en gyn zeggen dat het niet schadelijk is!

Het lijkt me vreselijk als je zwangerschap eindigde door zo'n k*tbacterie.

Ik laat mezelf over 2 weken nog een keer testen net voor de bevalling om het zeker te weten dat hij weg is..Want ik ben zeker van mening dat hij terug komt als hij vind dat de leefomgeving daar prettig is :)
    Een keer weg betekend dus niet dat je er vanaf bent..

13. Jeddepet

Jeddepet Actief lid

10 sep 2013
    137
    0
    16
    Hier ook draagster van de gbs bacterie. Bij m'n eerste dochter wisten we hier niets van, zij is zes weken te vroeg geboren omdat mijn vliezen te vroeg braken. Waarschijnlijk door gbs! Bij mijn jongste dochter was de gbs wederom actief en zou ik met 38 weken in worden geleid omdat ik voor ik echt ging bevallen 2 giften antibiotica middels n infuus moest krijgen. Echter had mijn lijf op de dag van de inleiding al besloten dat hij t zelf ging doen. Dus alsnog te laat voor de tweede gift ab! Gelukkig is wel alles goed gegaan en goed gekomen, maar zoals je hier kunt lezen kan t ontzettend fout aflopen. Wat gruwelijk om te lezen en ongelooflijk dat verloskundigen en andere hulpverleners nog steeds zo laks omgaan met deze gbs bacterie!!

14. Jeddepet

Jeddepet Actief lid

10 sep 2013
    137
    0
    16
    Oh en juist tijdens n zwangerschap en onder invloed van deze hormonen is de kans groter dat de gbs bacterie actief wordt!

15. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik heb gelukkig maar een paar harde buiken gehad en zeker niet pijnlijk. Ik wist van te voren dat ik een blaas infectie had, die heb ik al twee jaar en het gaat maar niet weg. Ik liep zelf bij de uroloog (heel erg, als enige vrouw in een wachtkamer vol met mannen!)
    Net urine weg gebracht en ik zal zien wat er uit komt.
    Goeie tip Eefje over de voeding. Ik eet zelf misschien iets te veel suiker, dat zou minder kunnen. Ik ben begonnen met cranberry pillen te nemen (mocht van vk en dokter), maar misschien een goed idee om ook probiotica proberen. Kan k uit de berichten opmaken dat ik zal worden ingeleid? Want mijn vk zei daar niets over. Ik heb wel binnenkort een afspraak met het ziekenhuis om het er over te hebben. Ik zou het overigens niet erg vinden om weer ingeleid te worden. Dat ging goed bij mijn zoontje en ze hielden he de hele tijd in de gaten, wat heel prettig was en misschien zijn leven heeft gered omdat tijdens de weeën zijn hartje het niet trok. Het idee dat mijn meisje niet continue in de gaten wordt gehouden vind ik super eng! Echt respect voor vrouwen die zo veel vertrouwen hebben en thuis bevallen. Ik denk dat ik dan een panisch aanval zal hebben als ik dat zou moeten doen.
    TS. Heb je al meer duidelijkheid? Heb je al met iemand gesproken?

16. Jeddepet

Jeddepet Actief lid

10 sep 2013
    137
    0
    16
    Ik werd ingeleid omdat mijn oudste veel te vroeg was geboren en ze wilden niet t risico lopen dat dit nu weer gebeurde zonder dat ik de twee giften antibiotica had gehad voor ik ging bevallen.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Helaas is er in nl maar weinig over deze bacterie bekend, ze testen er hier ook niet standaard op. In veel andere landen is dit al wel gebruikelijk.
    Velen weten niet dat dit wel degelijk een gevaarlijke bacterie KAN zijn. Het gaat vaak goed, maar niet altijd.

Cranberry pillen hebben volgens mij weinig zin omdat de bacterie vaak ook in de vagina voor komt. Dan is je blaas schoon maar dat zegt dus niks. Ben bang dat het enige is wat je kan doen regelmatig kweken is en je goed laten behandelen.
    @ts: heb je je arts al gesproken inmiddels?

18. Theprinces

Theprinces Actief lid

17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Hallo dames.... ben op gesprek geweest laat ik het zo zeggen een vermoeiende gesprek waar ik me echt zo rot en machteloos voelde.

Ze begon met het feit dat ze niet gelooft dat gbs een vroeggeboorte kan veroorzaken.... ze gelooft niet dat blaasontseking harde buiken uitlokken en ze zei dat in mijn urine gbs zit maar t betekend niet dat ik een blaasonsteking heb?! Begrijpen jullie het nog?

Ik heb geëist dat ze in overleg met andere gynocologen mijn situatie bespreekt en ze heeft t me beloofd...

Ik heb helaas geen antibiotica meegekregen maar ze zei wel dat ik vrijdag urine moet inleveren zodat ze een sediment onderzoek kan laten doen.
    Van wat ik begrijp (uit meerdere internetsites) is dat gbs alleen aantoonbaar is in een kweek? Toen ik dat aankaartte zei ze dat ze gaan kijken hoeveel bacteriën er zijn? Weten jullie hoe dat in elkaar zit?

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Pffff wat een k*t arts.... Ze moet eens met mij komen praten.
    Het is misschien wel zo dat je niet direct door GBS in de urine kunt bevallen, maar het kan wel degelijk verplaatsen naar andere plekken zoals de placenta. Helaas ben ik wandelend voorbeeld. Je mag dat van mij noemen als je nog een keer het gesprek aan gaat!

Het is idd zo dat de bacterie aanwezig kan zijn zonder ontsteking. Was bij mij ook zo. Urine sediment was schoon, maar bij de kweek bleek er toch GBS in te zitten. Ze kunnen dan idd ook kijken hoeveel erin zit.

Sterkte!!

20. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ik lees even met jullie mee. Ook GBS draagster. Wat jullie zeggen over de GBS klopt helemaal en in de tak van geboortezorg waarin ik werk wordt dit ook erkend. Mijn mond valt dan ook open dat ik hier lees dat die arts gewoon schijt heeft aan jouw verhaal over het verlies van je tweeling! :$ Echt ongehoord. :x

Wat je kunt doen is je zorgverzekeraar bellen. Bij hen kun je je zorg uitten en vragen om een second opinion. Zo hoef je niet via deze arts (die vast niet toe zal geven als ze erachter komt dat ze ongelijk heeft) en kun je zelf bij een collega van haar terecht. Liefst in een ander ziekenhuis ook. Je zorgverzekeraar kan ook kijken in welk ziekenhuis je snel terecht kan. Ik zit bij VGZ en zij hebben hier een speciale afdeling voor. Ik weet niet hoe het bij jouw verzekeraar zit. Probeer het maar.
    Nu moet je namelijk vertrouwen op een arts die jou niet eens op jouw woord geloofd, terwijl je het levende bewijs bent van hoe erg zij ernaast zit! Ik zou me daar al helemaal niet meer gerust voelen...:)

Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel een negatieve GBS kweek hebt! (Vecht vor dat kleintje hoor! Laat je niet wegsturen!)

Deel Deze Pagina