Dag lieve mensen.. Zaterdag beginnen wij met een nieuwe ICSI poging... Maar nu ga ik ook wat lijnen om af te vallen. Ik ben een BMI op de grens gevalletje... Nu is mijn vraag, mag je wel afvallen tijdens een behandeling? Heeft daar iemand ervaring mee? Mocht ik hier geen reacties krijgen bel ik de kliniek wel maar dacht probeer het even...
Lastig in zoverrre. Ik denk dat je wilt afvallen om een beter BMI te krijgen? Je hebt nu wat overgewicht? In principe ben ik namelijk geneigd om te zeggen, "nee". Door afvallen kan je cyclus namelijk ook onregelmatig worden. Aan de andere kant, overgewicht kan je vruchtbaarheid negatief beïnvloeden. Ik zou het sowieso maar even met de kliniek bespreken. Ik denk namelijk ook dat mocht je echt last hebben van overgewicht dat de kliniek het je sowieso al zou adviseren ALVORENS met een behandeling te beginnen. Heel veel sterkte met het traject. Groetjes
Zolang je iets minder dan normaal eet en veel beweegt lijkt het me geen probleem. Ik zou alleen geen crash dieet starten....
Niet helemaal waar. Sommige mensen vallen erg veel af door alleen gezond te gaan eten en meer te gaan bewegen. Dan val je veel af en worden er veel vetcellen omgezet in energie en daar komen giftige stoffen bij vrij wat schadelijk is voor de kleine. Dus; niet veel afvallen, welke methode je ok gebruikt Beetje kan wel, als het maar geleidelijk gaat en dmv gezond eten en bewegen.
Vreselijk... Wij zijn op icsi aangewezen het probleem ligt bij mijn man. Vandaar dat ze zich over mij niet zo druk maken. Alleen dat ik niet verder aan moet komen. Ik ga vandaag beginnen met afvallen. En dan vraag ik het bij mijn uitgangsecho. Als het slecht is kan ik dan stoppen. Heb ik er in ieder geval weer wat af. Bedankt voor de reacties