Prednison

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem4, 6 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Voor de 2e keer in 1 maand gestart met een prednison kuur. Waarbij ze bij mijn eerste zwangerschap absoluut tegen prednison waren (grote paniek toen 1 tabletje had ingenomen die ik kreeg in het ziekenhuis), verbaasd het me hoe snel ik het nu voor een 2e keer krijg.

In gebruiksaanwijzingen staat dat een korte kuur veilig gebruikt kan worden in een zwangerschap. Toch blijft het nare gevoel aan me knagen van de eerste zwangerschap. Is een extra ctg of controle bij de vk in de loop der dagen bijv nog wenselijk?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb de gehele zwangerschap van alle vier prednison gebruikt

Ik gebruik 15mg prednison per dag ( buiten zwangerschap om ) en tijdens zwangerschap 30 Mg per dag. Bij de oudste zelfs 4 maanden 60mg daags

Ik sta dan wel altijd al onder controle van de gyn dus het werd sowieso extra in de gaten gehouden, enige nadeel was dat mijn eerste verslaafd bleek te zijn en we hadden moeten afbouwen ipv radicaal stoppen en hij daarom veel huilde

Maar je kunt altijd je zorgen kenbaar maken en vragen om een extra controle, denk niet dat ze al te moeilijk zullen doen

3. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het meedenken Hippo!

Pittig dat je in je zwangerschappen zoveel prednison hebt moeten gebruiken. Daar is dat weekje van mij niks bij ;)
    Ik zal van de week het ziekenhuis wel eens bellen voor overleg. Weet dat je ip altijd mag komen voor een ctg als dat je gerust stelt, dus denk dat ik dat inderdaad maar moet doen.

Deel Deze Pagina