Ivf en schildklierwaarden

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lisanessen, Dec 21, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisanessen

Lisanessen Actief lid

Jul 25, 2022
    108
    23
    18
    Female
    Hoi, even kort mijn situatie:
    Uit eigen nieuwsgierigheid/frustratie mijn tsh en t4 laten checken tijdens IUI traject in gestimuleerde cyclus. Deze was toen: TSH 4.0 en vrij t4 13.0. Nog een keer herhaald in pauze voor IVF traject zou starten en toen waren de waarden: TSH 2.4 en Vrij T4 11.4.
    Overwogen, in overleg met huisarts, om schildkliermedicatie te starten in verband met IVf traject en ervaringen op dit forum in Belgie waar ze een TSH van rond de 1 als optimale waarde zien...Een maand later, nogmaals een check gedaan (nog in de wacht voor IVF) TSH 2.1 en Vrij t4 10.3...
    Inmiddels een verse terugplaatsing en cryo terugplaatsing achter de rug zonder resultaat...
    Dus nu is mijn vraag, ga ik toch voor die optimale waarden of is dit goed genoeg? Wie heeft er een idee? Ik ben bang dat medicatie afstemmen misschien ook weer risico meebrengt? Straks werkt schildklier te snel? Hoe precies werkt die medicatie, afstellen van 2.1 naar 1 hoe simpel is dat? Iemand ervaring?

2. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,593
    4,447
    113
    Female
    Er is geen simpele gebruiksaanwijzing om je tsh op 1 te krijgen. Elk lichaam reageert anders, het is echt proberen. Ik ben zelf behandeld in UZ Gent en ik slikte al schildkliermedicatie. Eind september was mijn tsh 2.0 en ft4 17. Ik heb 30 oktober een terugplaatsing gehad waar ik zwanger van ben geworden. Ik heb mijn medicatie direct opgehoogd. Mijn tsh was met 4+2 2.6 en ft4 14. Ik ben met 6 weken weer geprikt (2.5) en onder behandeling gekomen van een internist en zij wilde het echt nog verder omlaag hebben dus ik ben weer gaan verhogen. Toevallig gisteren weer bloed geprikt, morgen belt ze me.

Ik denk dat je prima zwanger kan worden met deze waarden, het is wel belangrijk om bij een zwangerschap meteen naar een internet te gaan. Gent zag m’n tsh het liefst onder de 2 maar vond 2 geen reden om te verhogen.

Heel veel succes!

Lisanessen likes this.
  3. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,270
    5,870
    113
    Female
    Hier ook schildklier medicatie in Gent gehad. Heeft ruim 1,5 jaar geduurd voordat we hem goed ingesteld kregen. Dan was hij weer net te hoog, dan weer net te laag. Ze hanteren een waarde tussen de 1 en de 2.

Uiteindelijk in Spanje terecht gekomen en tijdens terugplaatsing een waarde van 2,45. Zij vonden dit prima. Zwanger geworden en een gezonde zoon gekregen.

Lisanessen likes this.
  4. Lisanessen

Lisanessen Actief lid

Jul 25, 2022
    108
    23
    18
    Female
    Dank voor jullie reacties! Dit stelt me wel gerust, dat de waarde van 2.1 dus wel onder acceptabel valt. Soms denk ik ook dat ik te graag wil dat er iets te "fixen" valt en dat dat dan dé oplossing is..

Share This Page