Wij hebben een Google nest Erg leuk ding Gebruiken we veel voor muziek. En ik vind her ook leuk om te gebruiken als digitaal fotolijstje. Maar die foto's die Google toont zijn foto's van vorig jaar sinterklaas. Ik snap niet waar die foto's vandaan komen. Ook snap ik niet waar ik kan instellen welke foto's je te zien krijgt? Hoe kan ik dit doen? Nu krijg ik foto's te zien in mijn huiskamer van de collega's van mijn man hahaha Vind ik toch iets minder gezellig dan mijn kinderen.. hahaha Waar en hoe kan ik een map aanmaken met foto's speciaal voor de Google nest? Of zoals google zelf zegt dat je foto's op kan vragen van een bepaalde reiswieg? (Dat zeggen ze in hun eigen reclame) Wie helpt me op weg?
Je moet allereerst zelf albums aanmaken in Google foto's met de foto's die je dus op je lijstje zou willen. En die albums selecteer je dan in de Google home app. Anders pakt je nest hub automatisch random foto's.
Hier een stappenplan mbv screenshot: Eerst het juiste apparaat aantikken (dus je nest hub) Dan kan je je fotolijstje gaan bewerken. En daarna kies je wat je op je lijstje wel zien en hoe lang, etc. In jouw geval kies je dan voor Google foto's. Als je dat hebt aangetikt kan je kiezen welke albums je wel zien.
Ik krijg morgen zo'n hub binnen (zeggen ze bij postnl), dus misschien een domme vraag, maar waar kan je een Google foto album maken? Is daar een app voor of doe je dat op de app van die hub?
Dat is de Google foto’s app gewoon. Die staat volgens mij altijd standaard op android toestellen, als je een iPhone/iPad hebt moet je hem er geloof ik zelf even opzetten. Bij mij ging dat automatisch toen ik van android naar iPhone ging, dus dat weet ik niet zeker. Edit: Mocht je die app nooit gebruikt hebben, kan je denk ik wel foto’s exporteren naar Google foto’s. Bij mij gaat dat automatisch.
Graag gedaan! Ik hoop dat het lukt. Het is echt een tof apparaatje met heel veel mogelijkheden. Ik ben ook nog steeds aan het uitvogelen wat er nog meer mee kan. Komt iedere keer wel weer iets handigs bij
Ja erg leuk! Wij hebben de Google nest mini voor de kinderen nu ook. Was na het lezen van jouw topic of bericht ergens Dus bedankt nog. Nou mocht je nog leuke dingen tegenkomen die je kan met Google nest.. ik hou me aanbevolen hahaha
Oh dan heb ik er nog wel een paar (en dat scheelt je misschien wat zoekwerk, want persoonlijk vind ik de app niet het meest duidelijk. Ik ben steeds weer aan het zoeken waar en hoe ik nou iets had ingesteld.) Ik heb sinds gisteren door hoe ik de kinderen individueel kan bellen via de spekers. Dan moet je naar hun speakertje (in de app) en daarna naar instellingen. Vrijwel helemaal onderaan staat dan ‘bellen via duo’ en kan je dat activeren. Commando: ‘audiogesprek duo’ En je kan gewoon een eenzijdig bericht sturen met het commando ‘broadcast’. Handig als je ze wil roepen voor het eten oid. En als je rechtsboven op het icoontje van je googleaccount drukt en dan naar instellingen voor Assistent, dan kun je routines in stellen. Oftewel gecombineerde opdrachten die op 1 commando allemaal in werking worden gezet.
Broadcasten in ieder geval wel. Maar dat bellen weet ik eigenlijk niet. We hebben het nog maar 1 kant op geprobeerd.
Dat duo bellen bedoel je? Oh, dat heeft dan misschien te maken met hoe het vanaf het begin is ingesteld. Mijn dochters hebben dat zelf gedaan bij hun speakertje en daarna heb ik ze toegevoegd aan ons ‘huis’. Dus misschien dat het daar iets anders is gegaan bij jou.