Ik heb vrij flinke meid: - 4040/55cm geboorte - 1 wk: 3600 - 4 wk: 4500/55cm - 6 wk: schatting op 4800-5000 Ik geef nu 6x 120/4: 04.00-08.00-12.00-16.00-19.00-23.00 Totaal 720cc poeder=810cc aangemaakt Als ik 4.800 neem haar gewicht dat moet ze max 4800x150=720cc per dag krijgen. Cb zegt steeds dat ik moet 5x 150/5 nu geven. Of in elk geval fles van 23.00 van 150 geven. Maar dan krijgt ze toch te veel??? En tellen cc als poeder of aangemaakt? Wany als het aangemaakt is dat is erg erg erg TE veel??? Ze drinkt Friso Comfort. Alle flesjes op ook die van 150 van 23.00 Ze drinkt erg snel en we rekken het altijd uit met dental speen. Ze slaapt ontustig en ondip. Wordt vaak elke kwartier wakker huilend. Speentje is haar beste vriend.. Heeft ook verborgen reflux. Soms vraagt ze eten te vroeg dan gaat alle schema naar de hell omdat ze dan laatste flesje eerder dan 23.00 wil. Ik wil haar niet te verl geven om geen plofbaby te maken maar cb dringt steeds aan om 150 te gaan geven...
Ik denk dat je het beste naar je kind kunt luisteren. Zo te zien gaat het redelijk goed nu, ik zou daar niet aan gaan sleutelen omdat het CB dat wil. Vaak merk je aan je kind of minder flessen kan en of een fles groter moe. Juist met verborgen reflux zou ik persoonlijk de flessen niet groter maken, maar op meer flessen per dag blijven.
Onze meid van 23/4 is ook flinkerd... 4080 gram bij de geboorte en nu 4700 gram. Zij krijgt ook 6 keer 120/4 aangeboden. Dit drinkt zij lang niet altijd leeg ( zo'n 110 a 120 cc gemiddeld). Is ze niet tevreden met haar voedingen? 5 keer 150 cc vind ik al erg veel. Het cb vond het afgelopen week prima zo, ze is weliswaar 2 wkn jonger...
Ze drinkt alles leeg en als ik 150 aanbied ook Met 120 wil ze elke 3-4uur en laatste flesje van 23.00 van 150 leeg maar om 03.00-04.00 wil ze weer. Als ik al 6x 120 geef overschrijf ik dan die formule al.. Wie weet hoe tel ik: poeder of al met water aangemaakt?? Ik heb ook vaak veel klontjes in voeding die achterblijven
Volgens mij moet je tellen met poeder erbij. Mijn zoontje was laatst bij het CB 5100 gram met 8 weken. Ik geef ook 6 x 120+4. Dit vonden ze prima en ze adviseerden juist om daar voorlopig op te blijven omdat hij anders te hard gaat groeien. Ik zou dus niet luisteren naar het CB. Ik heb het idee dat ze tegen iedereen wat anders zeggen. Kijk vooral naar je kind en probeer daarbij die formule in je achterhoofd te houden.
Mijn zoontje is 7 weken en weegt 4900 gram. Hij krijgt al sinds een goede 1.5 week per dag 5 * 150 cc. Hier doet hij het goed op, de zesde fles sloeg hij vanzelf over.
Gewicht x 150 = aantal ml water. 5 x 150 = 750 ml. Deel je dat door 5 dan heb je 150ml. Geef je 120x4 = dat 135ml en dus geen 150! Denk dus dat het water is. Tenminste, zo heb ik gerekend.
Klopt niet. Het is de voeding. Je mag dus 150ml (voeding) per kg geven. Dus als je 5 flessen geeft mag je 150/5 klaarmaken, maar giet je het terug naar 150ml. Zie ook, onder zelf uitrekenen; Handig voedingsschema voor je baby| Nutricia voor jou Hier staat duidelijk 'voeding'.
wij hebben nooit naar het cb geluisterd als het om flesvoeding gaat. ik had een hongerige baby en gaf met 2 maanden 5x200 flessen met hongerige babyvoeding en nog had ze te kort terwijl ze bijna niet aankwam. en zijn toen over gestapt op vaste voeding. als je kind groeit en de flessen bijna leeg drinkt is het goed. als ze alles weg drinkt ja dan kan je gaan beginnen met grotere flessen. maar idd luister naar je kind.
je voeding weggooien omdat het teveel is is zonde. ik zou gewoon kijken of ze het opdrinkt. en drinkt ze het niet op dan kan je het altijd nog weg gooien. anders is het echt verspilling van je, het blijft duur, dure voeding.
Dan heb ik altijd verkeerd gerekend En afgieten heb ik nooit gedaan, ik heb gewoon gekeken wat ze gedronken heeft, en was dat leeg is het prima. Was het niet leeg dan is het ook prima. Nou ja, groot is ze toch geworden (tot nu toe) dus het zal wel loslopen dan, denk ik dan maar
Maar worden babys dik van die voeding als er te veel is? Ben zo bang dat ik te veel geef en straks over paar manden zal ze op dieet moet ) Ze is gewoon erg onrustige drinker ze is niet eens met 150tevreden. Ik denk dat bij 200 zal ze ook niet stoppen Als ik ga luisteren naar wat mijn baby wil dat wil ze elke 2uur en veel... Ik probeer nu vaste eettijden aanhouden en als ze met huilen dan moet ze.. Ze huilt hele dag door soms dus even uitzoejen of ze wil eten of wat anders kan ik niet maar als ik elke uur fles ga aanbieden gaat ze die ook gewoob elke uur drinken.. Cb komt regelmatig thuis op bezoek ivm huilbaby en slaapproblemen. Ze zegt dat als ze eerder dan etenstijd wakker is dan geen eten geven maar lopen vermaken spelen etc.. Maar ze zeggen ook dat ze 150moet omdat ze moet doorslapen. Ik geef nu fles op 23.00 van 150 en dan volgende fles nacht rond 04.00 van 90. Ik giet niet uit van de fles ze drinkt echt alles op dus ze krijgt nu al te veel eten. Ze is redelijk tevreden na eten als fles helemaal leeggezogen anders huilt ze na flesje gelijk.. Ze houd ook al sinds week 4 mijn vingers of flesje zelf vast: bizaaar!! Ze duft het dan naar binnen zelf stevig. Heb ik zo'n koekiemonster ofis het normaal? Ze oogt niet dik of zo gewoon normaal kan steeds maat 50-56 aan.. Luiers wel al maat 2 tijdtje
Ik giet ook niet af, maar als je het volgens de richtlijnen wilt doen 'hoort' het wel. En in principe kan het geen kwaad dat je het verkeerd hebt berekend. Je houdt de max van 30 schepjes aan (neem ik aan). Dus kom je niet over 1 liter. (30 schepjes gebruik je 900ml, dus +/- 1 liter).
Het makkelijkst rekent het als je niet de cc's telt maar gewoon het aantal schepjes op een dag. Het maximum is 1000cc, en dat komt overeen met 30 schepjes. 800cc komt overeen met 24 schepjes. Als je die gewichtsformule van 4800gr aanhoudt zou je op 23 schepjes per dag uitkomen. Schepjes telt gemakkelijker, omdat je per fles als dat nodig is, bijv. kramp, verstopping o.i.d., 15-20cc extra water mag toevoegen. Bij verborgen reflux zou ik vooral de fles zo klein mogelijk houden, grotere flessen leiden tot meer druk op de maag, meer reflux, meer pijn. En door die pijn gaan ze hongeriger lijken.
oooh wat een vreselijke opmerking...eerste zin van nutricia "Het consultatiebureau bepaalt de hoeveelheid voeding die jouw kindje nodig heeft." Nou laat ik dat toch lekker even zelf bepalen of beter gezegd...laat mijn kind dat toch effe lekker zelf bepalen. TS Jij kent je kindje het beste, blij, tevreden en niet afvallen....ik zou zeggen ga zo door, als je het gevoel hebt dat ze meer wil...dan geef je meer. Er zijn maar een paar dingen die echt vastliggen hoor, niet structureel meer dan 30 schepjes of structureel minder dan 500 ml. Daartussen kijk je naar je kind en is zijn blij...mama bij het is echt geen hogere wetenschap. en die formule, ach een leuke leidraad maar stelt ook niet veel voor, 150 is gemiddeld maar het is 120-180 x lichaamsgewicht (hoezo ruime marge, bij 5 kg is dat ergens tussen de 600 en 900 ml. Nou daar valt iedereen eigenlijk wel onder) Lucas is 7,5 kg en zou dus minimaal 840 cc moeten drinken en hij krijgt 820 en groeit als een malle op de +2 lijn (is wel moedermelk maar onze dochter deed dit ook op KV)
Haha, dat heb ik niet eens gelezen! ik lees selectief zeker bij voedingsproducten van baby's. Cb bepaald weinig hier, advies mag maar ik bepaal wat ik ermee doe. Eerste keer direct gemeld en verder weinig commentaar gehad.
Het idee dat kindjes zekf aangeven wat ze nodig zijn is hier nig maar es bevestigd... Afgelopen vrijdag vroeg ze om de 1,5/2 uur een fles die ze niet leeg dronk... achteraf was het clusteren. Het weekend zijn we gewoon verder gegaan op het oude ritme van 7 flessen van 120+4 aanbieden, waar ze van elke fles ongeveer 100 cc opdronk. Maar er viel geen land met haar te bezeilen! Veel huilen en ze was ontzettend knorrig. Vanaf dinsdag geprobeerd met grotere flessen minder vaak. Ze krijgt nu 5 flessen van 150+5 die ze volledig leeg drinkt. En we hebben ons vrolijke meisje weer terug. Ze slaapt ook beter. Ze was het blijkbaar nodig...
We geven nu ook 150cc 5 keren per dag en het gaat goed. Met 120cc 6 keren had ik probleem dat ik haar om 20.00 flesje gaf en om 00.09 moest ik haar wakker maken. Nu wordt ze zelf rond 23.00 wakker