Zwanger en doodsbang

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by Juweel, May 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juweel

Juweel Lid

May 1, 2015
    8
    0
    0
    Wij zijn nu 5 weken en 2 dagen zwanger. Wij zijn hier natuurlijk super blij mee :D
    Maar tegelijkertijd ben ik doodsbang.
    Deze week ga ik weg met mijn vriendinnen en hun gaan doorhebben dat ik geen wijntje drink of de sauna niet inga. Ik wil het natuurlijk dolgraag vertellen!!
    Ik ben alleen zo bang dat het misgaat en het kwijt raak.
    Ik voel me goed. Heb wat gevoeliger borsten maar zeker niet pijnlijk. Ben vaak wat lichter in mijn hoofd dus wat zwakker dan normaal en heb een zeurend gevoel in mijn buik maar zeker geen pijn.
    Verder heb ik eigenlijk geen kwaaltje.
    Herkennen jullie de kwaaltjes? En is het allemaal normaal? En is het normaal dat ik weinig kwaaltjes heb? En wat zouden jullie doen qua vertellen?
    Jullie mening is heel erg welkom :D

2. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    1,085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hoi,

Ik snap je goed hoor.
    Ik vond het in het begin en zeker de eerste weken ook heel erg eng.
    Bang dat er iets misgaat inderdaad.

Eigenlijk vond ik het de gehele zwangerschap wel spannend.

Kwaaltjes die je hebt zijn normaal en vooral het onderbuik gezeur/gevoel kan je onzeker maken.
    Is normaal dat je dat bang maakt.

Wanneer heb je je eerste echo?
    Misschien dat dat je meer geruststelt als je weet dat alles goed is.

Probeer ook te genieten van het wonder!

Komt goed!

3. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    1,085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Als het voor jou goed voelt om te vertellen, gewoon doen.
    Is per persoon verschillend.

De ergernis van de klachten en welke klachten verschillen ook per persoon.

Kan zijn dat het nog toeneemt. (Of niet)
    Begon bij mij ook pas rond de 6,5 week.

4. Juweel

Juweel Lid

May 1, 2015
    8
    0
    0
    Ik heb as vrijdag een afspraak bij mijn huisarts voor een doorverwijzing. Dus ik denk die week daarna.
    De kwaaltjes gaan ook op en af. Soms is het aanwezig en soms niet.
    Ben wel blij te horen dat het normaal is.
    Denk dat ik toch hier een beetje bevestiging zoek :D

5. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

Aug 30, 2014
    575
    2
    16
    Hoi Hoi,

Ik had dat ook toen ik net zwanger was. Ik durfde amper over een hobbel te fietsen of op de wc dacht ik steeds dat het eruit zou komen.
    Ook had ik die week een feestje met collega's en ik dacht ook dat ik zoiets nooit zou kunnen verbergen omdat ik altijd wijntjes drink etc.

Wat echt supergoed werkt is om te zeggen dat je een antibioticakuur hebt tegen een blaasontsteking of iets dergelijks. Dan mag je geen alcohol en ook niet lang in de zon.
    Je kan van antibiotica ook bijverschijnselen krijgen zoals diarree en dan zeg je dat je je niet lekker voelt in de sauna daarom.
    Werkt goed hoor ;)

Probeer maar te genieten van het feit dat je zwanger bent. Want je hoort vaak verhalen dat het misgaat, maar alle mensen waarbij het gewoon goed gaat hoor je niet. Daar hield ik me aan vast. En hoe zonde is het als je de helft van je zwangerschap bang bent geweest ipv hebt genoten.

Gefeliciteerd en probeer gewoon te genieten!!
    Luister naar je lichaam als je moe bent of je niet lekker voelt en leef gezond. Het gaat heus wel goed!

Oh en je kwaaltjes zijn normaal hoor. Soms voel je je helemaal niet zwanger en soms voel je je ineens moe of je borsten zijn wat gevoeliger. Maar dat is bij iedereen anders. Ook steken en pijntjes in je buik horen er allemaal bij.

6. Juweel

Juweel Lid

May 1, 2015
    8
    0
    0
    Hoi,
    Wat een super goed idee van de "blaasontsteking";)
    Weer fijn om te horen dat mijn kwaaltjes normaal zijn.
    Wat hadden jullie eigenlijk voor symptomen in jullie 6e week?
    Wat voor een gevoel hadden jullie in je buik? En hoe voelde de borsten aan?

7. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    1,085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Bij mij kwam toen de misselijkheid sochtends. Kon een paar weken geen snee brood door mijn keel krijgen. Savonds weleens misselijk door bepaald eten.En soms beetje menstruatiegevoel.
    Borsten weet ik niet meer zo goed. Beetje opgeblazen borsten gevoel.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik kan niet meer normaal de trap oprennen of op mn buik liggen zo zeer doen mn dingen. Verder ben ik licht misselijk in de ochtend en heb ik af en toe wat lichte krampen en rugpijn.

9. Veertje12

Veertje12 Lid

Oct 1, 2014
    9
    0
    0
    NULL
    Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Wij zijn afgelopen weekend er achter gekomen dat onze 2e spruit er aan komt. Over vier weken hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige.. Vind het wel weer spannend allemaal. Zelf heb ik veel last van moeheid, lichtelijke pijn in de onderbuik en natuurlijk de borsten :$ ze voelen vol en zacht aan maar af en toe een kriebel en een pijn scheut er doorheen. Hoop dat dat snel voorbij is. Misselijkheid heb ik niet veel last van. Misschien komt dat nog :):) het is wel moeilijk inderdaad om niets te zeggen zeker tegen onze kleine meid want zij vraagt regelmatig wanneer er een broertje of zusje komt. Vier weken ons mond houden is wel moeilijk. Hebben jullie hier ervaring mee?

10. Juweel

Juweel Lid

May 1, 2015
    8
    0
    0
    Wat fijn om te horen dat we een beetje dezelfde kwaaltjes hebben.
    Was vandaag echt heel licht in mijn hoofd en voelde me zweverig. Ook constant van die warme gloeden over mijn lichaam. Ik had gelukkig geen koorts.
    Hebben jullie ook zo een zeurderig gevoel aan de onderkant van je buik?
    Wat een onzekerheid he ;)

11. Coco20

Coco20 Lid

Mar 31, 2015
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik snap je precies qua je onzekerheid..
    Ben nu bijna 6 weken zwanger en vind het heel erg spannend en hoop dat t allemaal goed gaat.
    Ik heb zelf last van hele pijnlijke tepels.
    Zo nu en dan een beetje buikpijn, en een beetje vermoeid.
    Voor de rest (nog) nergens last van.
    Probeer ervan te genieten! (Probeer ik ook;))

Share This Page