B.I en osteophatie... wie ervaring? en deed hij/zij hetzelfde als bij mij?

Discussion in 'Gezondheid' started by muis26, Apr 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    haai haai

ik ben nu zwanger van de 2e en net zoals bij de eerste heb ik weer bekkeninstabiliteit... heb bij de eerste wel 3 soorten therapeuten gezien, fysio, kraker, orthomanueel therapeut, noem maar op.. .maar had elke keer het idee dat het niet heel veel hielp!

Nu ben ik 2 keer bij een osteophaat geweest.. maar ik heb het idee dat zij ook weinig doet?!?!?! eerst vragen hoe het gaat, en daarna lig ik drie kwartier op een behandelbank en legt ze eerst haar handen 5 minuten op mn onderbenen, dan bovenbenen, en gaat zo heel mn lichaam af...... en dan mag ik weer gaan..... ik ben niet zo heel erg into het zweverige, (ik wil niemand afvallen hoor hier, maar ik geloof er gewoon niet heel erg in , athans, nog niet) dus ik ben benieuwd of iemand ervaring er mee heeft. of het bij iemand wel goed heeft geholpen, en of deze behandeling standaard is bij een osteophaat?! ik dacht namelijk dat het net zoiets was als fysio, dat je oefeningen ging doen enzo..... maar ik kom nu na 3 kwartier zo stijf als een lat van die harde bank af en kan amper opstaan (niet echt comfortabele bank)

vraag me dus heel erg af of meer mensen hier ervaring mee hebben!!

ben enorm benieuwd!

alvast bedankt!!

liefs Muis

2. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

Oct 14, 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een paar jaar geleden bij een osteopaat geweest en idd, ze doen ogenschijnlijk erg weinig.
    Maar ik vind het geweldig!
    Ik liep al heel lang met rugklachten en na 4 keer was het wel mooi over.
    Zij gaan uit van de theorie dat alles in het lichaam 'aan elkaar hangt'.
    Dus als je bijv. een darmprobleem hebt, zou dat zich wel eens in je rug kunnen uiten.
    Je denkt dan dat je rugklachten hebt, terwijl het probleem eigenlijk heel ergens anders ligt.
    Hij is toen ook mijn buik gaan behandelen en de rugpijn verdween.
    De eerste keren had ik ook zoiets van :$ ga je nog iets doen of wat?!
    Haha. Maar als je nadere uitleg vraagt, zal ze je (neem ik aan) precies vertellen hoe het nou zit.
    Het schijnt voor baby's ook echt super te zijn overigens.
    Maar... Het is een alternatieve geneeswijze en sommige mensen hebben daar niets mee. En toch helpt het. (bij mij althans) Ik denk dat je er ook voor open moet staan. Als je bij voorbaat al negatief denkt, mislukt het sowieso, maar dat vind ik met alles.
    Succes en ik hoop dat je gauw van je klachten af bent! :)

3. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Ik heb ook BI en loop bij mensendieck, ze kunnen er ook niet voor zorgen dat het over gaat, maar ik krijg wel veel oefeningen. Ze gebruiken het boek 'bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap van cecille rost' en ik heb dat zelf ook gekocht. Hier staan veel dingen in waar ik wél iets aan heb. Misschien is dat een idee. Bij de mensendieck leggen ze de opdrachten dan nog beter uit en letten ze er op dat je houding goed blijft.

4. Tally72

Tally72 Actief lid

Feb 28, 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Hoi Muis, heb geen ervaringen mbt de bekkenklachten bij een osteopaat, wel met rugklachten en ik moet bekennen dat ik hetzelfde gevoel had als jij; en ...niet het resultaat wat Stippeltje had; na 6 behandelingen ben ik dan ook gestopt en Cesartherapie gaan volgen; dit hielp!
    Jammer genoeg werd ik tijdens de bekkenklachten eerst doorverwezen naar een fysio; had ik nu meteen maar weer aan die Cesartherapeut gedacht. De fysio was nml ook erg passief (meer masseren) en de Cesar is meer van de praktische aard.

Hoe dan ook; voor een ieder is het anders. Je moet doen waar JIJ je goed bij voelt en resultaat bij voelt. (want de één heeft meer baat bij de fysio, de ander bij mensendieck)

Gr. Chantal

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    haai haai
    bedankt voor jullie antwoorden! ik kijk het gewoon nog even aan....... en als ik het idee heb dat het echt niet werkt dan stop ik er mee... misschien idd eens mensendieck of cesar proberen... word nog expert op het gebied! heb straks alle therapieen gehad hihi

6. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb bij alle drie mijn zwangerschappen behoorlijke BI gehad. Met als resultaat dat ik 3 jaar na mijn jongste er nog steeds last van had...
    Ik ben toen onder behandeling gegaan van een chiropractor, maar dat hielp ook niet echt. Nu loop ik alweer ruim een jaar bij een fysio en dat gaat goed. Mijn fysio is ook manueel therapeut, dus hij mag af en toe wel eens wat 'recht' zetten, maar het gaat er niet zo barbaars aan toe als bij de chiropractor.
    Ik heb ook veel baat gehad bij Cesar therapie, daar leerde ik echt op mijn houding te letten en ook trucjes om de bekkenpijn iets te verlichten.
    Hopelijk komt het deze zwangerschap niet (zo erg) terug, op dit moment heb ik er gelukkig nog geen last van. Maar dat kan ook zijn omdat ik nog elke week naar de fysio ga en daar mijn rug/bekkenspieren goed train. Ik wil ook proberen om dat de hele zwangerschap vol te houden.
    Succes met je BI, als je je niet lekker voelt bij de ostheopaat dan zou ik zeker een keer naar iets anders zoeken (cesar/mensendieck)

Share This Page