harde buiken niet pijnlijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guppie81, 6 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik lees overal dat harde buiken pijnlijk zijn. Ik heb al wel regelmatig harde buiken gehad. Voelt wel raar, maar niet pijnlijk te noemen. Ik merk het meer omdat mijn buik hard aanvoelt.
    Komt het nog dat het pijn gaat doen of ben ik gewoon uitzondering?

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    bij mij doen ze ook geen pijn, het lijkt dan net of ik bijna uit mijn vel knap :confused: maar dat is ook alles..
    groetjes van Ramona

3. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Ik voel ze ook steeds wel maar dan als strak gevoel. Bij mij zijn ze nooit pijnlijk (hoop stiekum dat dat dan straks voor de weeen ook geldt... :D )

4. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik had soms pijnlijke harde buiken maar meestal niet hoor.

5. eerst waren de harde buiken niet pijnlijk... nu zijn ze inmiddels wel pijnlijk, m'n verloskundige noemt ze nu dan ook voorweeën

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Harde buiken zijn idd niet pijnlijk, soms beetje vervelend gevoel.
    Denk dat als het pijnlijk gaat worden je weeen zal hebben, vermoed ik dan.

7. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    nou ik heb wel harde buiken die pijn doen en ik moet zeer zeker nu nog niet bevallen. Ik heb daarom dat besproken met de verloskundige en die zei dat ik het wat rustiger aan moet doen. Sinds vorige week werk ik nu halve dagen en ik moet zeggen dat ik nu minder harde buiken heb die pijn doen dus het helpt wel.

8. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    harde buiken? mag ik vragen hoe je dat het meest herkent?

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    je buik is dan hard ;)

Je kan het heel makkelijk voelen, zonder harde buik kan je je buik gewoon induwen en met harde buik lukt dat niet.

10. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    kan je helemaal niet induwen met harde buik of toch wel klein beetje?

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Dat vroeg ik me nou ook af....

Merk ook steeds vaker dat mijn buik gedurende korte tijd erg hard wordt en super strak staat, maar doet niet echt pijn. Voelt alleen niet zo prettig. Gelukkig na 2 minuutjes weer over.

Olga

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Harde buiken horen geen pijn te doen, doen ze dat wel, dan lijken het eerder weeen en dat zou ik ook zeker wel aangeven bij de verloskundige, ook bij veel harde (niet pijnlijke) buiken.

Als ik een harde buik heb, kan ik mijn buik wel een beetje induwen (je huid & evt. vet zeg maar), maar mijn baarmoeder niet, die is dan echt keihard. Normaal kan ik mijn kindje wel een beetje bewegen door te duwen, met een harde buik lukt dat echt niet. Maar hoe verder je bent, hoe beter je een harde buik gaat voelen.
    Ik voel het trouwens haast niet als ik een harde buik heb, soms een beetje trekkerig, maar vooral als hij hard wordt, als hij eenmaal hard is trekt het haast niet meer. Is ook na een paar minuutjes weer weg.

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Pff.. net een harde PIJNLIJKE buik gehad.. :S:S

-x-

14. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Ik heb al vanaf week 18 last van harde buiken,het is mijn tweede zwangerschap en bij de eerste had ik die ook wel maar pas op het laatst en toen werden ze ook iets pijnlijker en noemen ze die dan inderdaad voor weeen.Bij was het bij de 18 week een teken van een blaas onsteking die ik bij week 22 nog had en aangezien ze de hele dag aanwezig waren en ook pijnlijk hebben ze wel gekeken naar mijn baarmoeder mond maar die was nog mooi dicht de gyneacoloog vertelde me dat als je er een te lange tijd last van houd ze in weeen over kunnen gaan maar dat hoeft zeker niet,ze zei soms is het ook een teken dat je teveel doet en het dus rustiger aan moet doen.
    Ik heb ze nu nog steeds maar wel minder,bij begint het onder in de buik en voel het zo naar boven trekken houd ff aan en zakt dan weer af.
    Ze vertelde trouwens ook nog dat je ook een harde buik kan krijgen als je kindje zich omdraait.Ik moet in ieder geval weer aan de bel trekken als ze in een uur regelematig terug komen en ook pijnlijk zijn.
    Groetjes jeslin

15. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Harde buiken kunnen pijn doen (zonder dat dit direct iets betekent), maar dit hoeft niet. Dus bij de één doen ze zeer (of men ervaart het in ieder geval als niet prettig) en de ander heeft er geen last van. Bij mij gingen de harde buiken de afgelopen dagen gepaard met bandenpijn, had waarschijnlijk te maken met een groeispurt van de beeb. Het voelde dan ook niet echt prettig.

16. Loess

Loess Actief lid

14 feb 2007
    267
    0
    0
    hier ok last van maar doet niej echt pijn ofzooo

17. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik heb soms aan de onderkant van mijn buik dat het daar kei hard word en ook heel vervelend aan voelt net of hij zich uit mijn buik drukt ofzo maar ik heb dat niet boven in mijn buik zijn dat ook harde buiken of is dat gewoon dat hij zich afzet naar de buitenkant

liefs diane

Deel Deze Pagina