pregnly en huiswerk

Discussion in 'Zwanger worden' started by 25012010, Jan 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 25012010

25012010 Niet meer actief

hoi ik had vraagje
    gister om 20:00 ongeveer hadden we pregnly gekregen
    en de dokter zei al...jullie moeten vanavond klussen
    en morgen en overmorgen tot 19 januari

we hebben gister avond geklust...
    en vanavond denk dat er niet in zit...maar kan toch zaterdag ochtend nog doen...dan is het nog op tijd of zit ik er naast?

het is me eerste keer dat pregnly moet wel zeggen gemeen spuit is het

iedergeval dankje voor antwoortje

2. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Heb je Pregnyl 5000 of 10000? Ik gebruik normaal gesproken 5000. Ik moet dan bijvoorbeeld 18.45 de spuit zetten en dan volgt als het geod is binnen 40 uur de eisprong. Ik krijg dan na 38 uur de inseminatie. Maar ik weet niet hoe dat voor 10000 is.

Waar zet jij de injectie? Ik zet hem in mijn buik en dan valt 'ie bij mij wel mee. Het helpt ook om de vloeistof op kamertemperatuur te laten komen. Direct uit de koelkast is altijd pijnlijker. Nu moet ik zeggen dat ik nooit echt problemen gehad heb met injecties (gelukkig), dus misschien heb je niets aan deze adviezen, hoor!

Groetjes Patricia

3. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,891
    113
    Noord-Holland
    Als je gister de spuit hebt gezet, heb je morgen rond 6 uur s ochtends je eisprong. Vanavond proberen lijkt me beter, dan liggen ze klaar ;) maar morgenochtend lijkt me ook nog kunnen.

Pregnyl.. ik deed altijd eerst de huid 5min verdoven met een ijsblokje :)

4. 25012010

alle advies en verhaaltjes zijn welkom :)

als goed is had ik 5000 en heb er 1 ei was van 18 mm en nog 1 ander 19 mm... 2x eitjes

en ik heb in mn been geprikt..door de dokter Ass ...zit in kliniek behandeling :)...ik heb pcos maar we moeten nog toch vrijen

maar als ik goed berijpt na pregnly van 5000
    ja ze zeggen tussen de 24 en 36 uur spring het ei

en dokter zei dat we komende dagen moeten gaan klussen voor zekerheid maar ben zo bang dat de zaad achteruit ga als je te vaak vrij of is dat onzin?

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Een eitje springt 36 tot 42 uur na de pregnyl niet 24 uur.
    Het beste is om toch vanmiddag of vanavond nog te klussen want dan liggen ze al klaar. Een eitje leeft max 24 uur waarvan het de eerste 12 uur bevrucht moet worden, na die 12 uur wordt de kans op bevruchting aanzienlijk kleiner.
    Dus je kan het nu zelf een beetje uitrekenen.

Succes

6. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Uhm ik heb ook het advies gekregen om rond mijn eisprong iedere dag te vrijen (dit was met clomid, ga deze ronde starten met menopur en pregnyl 5000) en nu zei ze ook wanneer de pregnyl gespoten is moet ik (wij) min 3 dagen iedere dag vrijen...

Ergens staat ook een onderzoek, dat om de dag vrijen voor betere kwaliteit al achterhaald is. Zou gewoon doen wat de gyn adviseert...

7. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

De fertiliteitsarts adivseert ons om de avond van pregnyl spuit te klussen en de dag daarna. Inderdaad omdat er dan zwemmertjes klaarliggen voor het ei. 3 dagen op een rij lijkt me geen probleem als je er zin in hebt, maar of het dan nog zinvol is is de vraag. De zaadjes hebben ook hun tijd nodig om bij je ei te komen. Heb eens een docu gezien waar ze zeiden dat het ruim 24 uur kan duren

8. 25012010

ooh wat ben ik blij met alle advies die ik krijg...:)
    ja ik heb net me man ook gesproken maar we gaan der voor vanavond nog 1 x huiswerk ...en dan over 2 weken op naar goed nieuws!
    dankje voor berichtjes dames

xxxx liefs

9. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Succes!! Ik duim voor goed nieuws!!

10. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Veel plezier en succes! ;)

Share This Page