Bijwerkingen Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door C78, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C78

C78 Niet meer actief

Ik ben deze ronde begonnen met het slikken van Clomid en ben nu erg nieuwsgierig of het echt zal werken.
    Ik heb wat topics over Clomid nagelezen, maar kan niet echt informatie vinden over wat voor een bijwerkingen andere erbij hebben.
    Zelf heb ik Clomid geslikt op cyclusdag 3 t/m 7. Vanaf dag 5 heb ik behoorlijk last van steken in mijn borsten. Sinds gister neemt dit gelukkig weer af. Verder heb ik verschrikkelijk veel honger, dit terwijl ik op advies van de gyn nog wat verder moet afvallen...

Wat voor bijwerkingen hebben jullie last van?
    Weet iemand of de clomid ook echt zijn werk doet als je last hebt van bijwerkingen? Je zou toch zeggen dat het in elk geval wel iets met mijn hormonen doet...
    (Ik weet het, ik moet gewoon afwachten, maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig van aard!)

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mama van Dewi,

Zelf ben ik ook benieuwd wat de bijwerkingen zijn en of het echt zal werken. Ik ga donderdag beginnen met primolut en als ongie komt op dag 3 beginnen met clomid. Dus ik ben nog niet zo ver als jij maar wel benieuwd.
    Waarom heb jij clomid gekregen en is dit de eerste ronde met clomid?

Groeten Sonneke

3. Ik kwam er ook van aan..
    Last van mijn buik..
    Had veel moodswings en eigenlijk sloeg de clomid niet voldoende aan bij mij ondanks de bijwerkingen
    Heb op het laatst 150 mg gehad maar die hielp ook niet voldoende, uiteindelijk na een kijkoperatie spontaan zwanger geworden.

Veel succes en hoop dat de clomid bij jullie wel aan mag slaan!

4. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Sluit me aan bij Einad.

Bij mij ook gewichtstoename.
    Veel last van stemmingswisselingen.
    Opgeblazen gevoel met buikpijn.
    Opvliegers.

Bij mij sloeg 150 mg wel aan. Heb uiteindelijk denk ik 1,5 jaar clomid gebruikt.
    Had verhalen gelezen dat je het eigenlijk niet langer moet gebruiken dan een jaar ofzo.
    Heb uiteindelijk aangegeven dat ik niet zoveel vertrouwen meer had in clomid en graag over wilde gaan op spuiten.
    Nou alsof de hemel voor je opengaat. Weg alle bijverschijnselen.
    Het is wel even een flinke stap voor je gevoel maar zoveel prettiger dan de clomid.
    Uiteindelijk heb ik 5 iui behandelingen nodig gehad in combinatie met puregon en pregnyl om nu een heel mooi meisje in onze armen te hebben.

5. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Sorry vergeet jullie helemaal succes te wensen.
    Ik hoop dat clomid jullie een mooi wondertje mag brengen!!

6. C78

C78 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!! :)
    Mijn buik is inderdaad ook opgeblazen... Gelukkig niet echt opvliegers (wel lekker warm af en toe, maar dat geeft niet, het is koud genoeg buiten!).

Sonneke, het is inderdaad mijn 1e ronde nu. Ondanks mijn regelmatige cyclus blijk ik geen (goede) eisprong te hebben. Dit is door 4 maanden progesteron bepalen vast gesteld. Elke keer veel te laag progesteron op dag 5 en 8 na vermoedelijke eisprong.
    Waarvoor krijg jij Clomid?

Einad, jammer te horen dat jij wel last van bijwerkingen hebt gehad, maar dat het niet heeft aangeslaan! Gelukkig daarna als nog spontaan zwanger, dat is wel erg fijn!

Marsim, 1,5 jaar Clomid :( dat klinkt wel erg lang... Ik hoopte eigenlijk dat het nu eindelijk niet meer zo lang zou gaan duren. Ik heb inderdaad vaker gehoord dat met de puregon en pregnyl de bijwerkingen veel minder of zelfs helemaal niet aanwezig zijn. Ik zal het in mijn achter hoofd houden. Mochten we weer een paar maanden verder zijn kan ik daarover eens met mijn gyn gaan overleggen.

7. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    hallo mama van dewi.

Ik slik nou sinds 2 maanden clomid 50 mg ook van dag 3 tm 7 .
    Bij mij merk ik ook opgeblazen gevoel in mijn buik en nou jullie het zeggen ben ik ook aangekomen terwijl ik niet anders eet of beweeg, en opvliegers heel raar normaal heb ik het altijd koud, mijn man moet er maar om lachen ook mijn darmen doen raar winden laten :) en moeilijk naar het toilet kunnen en of het werkt tja iets te goed vorige keer ik had namelijk 5 eitjes :$ en dat was een beetje veel van het goeie nou begin ik volgende keer met 25 mg dus we wachten maar weer af ;).

Heel veel succes hopelijk lukt het gauw.

groetjes saskia

8. C78

C78 Niet meer actief

5 eitjes :$ Dat lijkt me ook wat veel... hopelijk krijg ik niet zoiets!
    Ik hoef namelijk pas na deze ronde weer terug te komen bij de gyn. Ik moet wel mijn temp bijhouden en weer bloed laten prikken op dag 5 en 8 DPO om progesteron te laten bepalen. 5 eitjes hoef ik niet hoor, 1 springende lijkt me wel wat ;)

Jij moet nu dus weer wachten tot je ongesteld bent en dan mag je wel gelijk weer met 25 mg beginnen?

Heel veel succes ook!!

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Bijwerkingen:

*Eten als een bouwvakker, en altijd honger.

*Janken, janken, en janken tot je zou denken dat er geen vocht meer in mn hoofd zit, en dan..........
    juist ja, nog meer janken.

*Opvliegerig, snel op de teentjes getrapt.

*Borsten die tegen NOD zo pijn deden dat ik er bijna niet op kon liggen, omdat mijn tepels enorm zeer deden.

Ik hoop dat je er minder last van heb als ik, want my god wat een spul zeg!!!!
    Ik zweer t bij Puregon.
    T is eigenlijk algemeen bekend dat Clomid meer bijwerkingen geeft dan Puregon, zomaar ff een tip! ;)

Succes, en ik hoop dat je wens snel vervuld mag worden!

10. FvEs

FvEs Actief lid

20 jan 2011
    138
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook een Clomid gebruikster.. Zit inmiddels in ronde 6 daarmee en heb last van opvliegers, stemmingswisselingen, moe, duizelig, aardig wat kilo's erbij..
    Ik slik 50mg per dag van dag 3 tot 7. De eerste 3 maanden had ik erg last van de bijwerkingen, maar het neemt vanzelf af. Ik mag het hierna nog maar 3x slikken en we zijn inmiddels opgegeven voor KI. Ik vind de Clomid ideaal omdat mijn cyclus nu heel regelmatig is en ik neem de bijwerkingen maar voor lief...

Succes allemaal!

11. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Hoi,

Hier misschien een oppepper voor je:
    - geen gewichttoename
    - geen moodswings

En allerbelangrijkst: direct de eerste ronde clomid zwanger!
    Nu inmiddels bijna 21 weken zwanger en maandag hebben we gehoord dat we een zoon verwachten!

Misschien een tip voor eventuele volgende ronde: slik de clomid voor het slapengaan. Wie weet heb je minder last van bijwerkingen.

Wil je heel veel succes wensen en hopelijk ben je snel zwanger!

groetjes

12. C78

C78 Niet meer actief

FvEs, wat fijn dat bij jou de bijwerkingen nu ook afnemen... Nog 3 rondes nu te gaan, spannend hoor!

Jimmy100, wat fijn dat je nergens last van hebt gehad en dat je na de 1e ronde gelijk zwanger bent geworden! Nu dus al over de helft en inverwachting van een zoon, dat is goed nieuws!

13. FvEs

FvEs Actief lid

20 jan 2011
    138
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Jimmy, wat fijn dat het bij jou gelijk goed is aangeslagen!

Zeker fijn Mama van Dewi dat de klachten vanzelf afnemen. Al heb ik gelezen dat als we met KI gaan starten ik capsules moet inbrengen 14 dagen lang die zo ongeveer dezelfde bijwerkingen hebben... Maar goed, dat zien we dan wel weer..

14. C78

C78 Niet meer actief

hmmm dat is dan wel weer verevelend als je dan weer meer bijwerkingen gaat krijgen :(
    Hopelijk valt het mee, of is het helemaal niet nodig!

15. FvEs

FvEs Actief lid

20 jan 2011
    138
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik hoop ook dat het niet nodig is. Probleem is alleen dat dit onze klusweek is en ik sinds gisterenavond flinke griep heb... Dus klussen gaat het niet echt worden, waardoor ik het gevoel heb dat we nu een kans missen... Maar goed, ik zit met mijn hoofd al bij de KI, dus wellicht is het maar beter ook om gewoon dat traject in te gaan en meer kans te hebben..

16. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Hier:

- knallende koppijn, was ook direct weer weg na stoppen met clomid;
    - cyste.

17. C78

C78 Niet meer actief

Was je hoofdpijn weg na die 5 dagen slikken??

Deel Deze Pagina