Zullen we wel of niet beginnen met IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by zeehondje, Jun 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wij mogen gelijk beginnen met IVF.
    Met iui altijd 6 of 7 keer gespoten. Dan de pregnyl en daarna de iui. Eitjes groeiden snel en moest ook minder eenheden gaan spuiten.
    Nu mogen we beginnen met IVF. We gaan alleen half juli op vakantie en moet een week na de punctie nog in Nederland zijn. Als ik 15 dagen moet spuiten redden we dit precies.
    Ik ga er vanuit dat ik niet zo lang moet prikken, maar je weet het nooit natuurlijk.
    Ik wil zo graag en anders moeten we nog twee maanden wachten, maar wat zouden jullie doen? Hebben jullie advies voor mij?
    Alvast bedankt!

2. wanneer is je ongi en begin je dan gelijk..ik moest eeerst aan de pil.... ik spoot 12 dagen.. dag 15 punctie en dan p dag 19 de tp.. dus daar moet je dan wel rekening mee houden.. gaat overal anders.
    Daarnaast is het denk ik voor jezelf niet ontspannen als je weet ik moet dan alles achter de rug hebben want anders kan het niet..

suc6 meis

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Op dag drie gelijk beginnen met spuiten van de gonal.
    Ik zit echt heel erg te twijfelen. Als het allemaal goed gaat en misschien ben ik dan zwanger. Wat zou het zijn als je op vakantie bent en misschien een bloeding krijgt of een vmk. Tja, dan kan je ook nergens heen.
    Heb nu drie reacties en ik denk steeds meer aan tóch maar wachten, helaas.

4. Jackie75

Jackie75 Actief lid

Apr 22, 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Lijkt me een beetje stresserig om op deze manier te beginnen. Je weet nooit hoe het loopt. Mss deze keer wel meer spuiten en dan...Annuleer je dan je vak?
    Geniet van je vak en dan lekker uitgerust beginnen!
    Succes!

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Met IUI heb je maar één of twee follikels en kan de groei erg snel gaan. Met IVF is het de bedoeling dat er meer follikels groeien.

Omdat het er soms heel veel zijn, gaat de groei veel langzamer. De hormonen worden als het ware over meer follikels verdeeld en dan heb je vaak een tragere reactie. Soms moet de punctie gerekt worden, omdat nog niet voldoende follikels groot genoeg zijn. Je spuit over het algemeen dus langer dan bij IUI. Je kunt er echt niet van uitgaan dat je op cyclusdag 15 de punctie hebt. En je moet natuurlijk ook nog rekening houden met de terugplaatsing, die een dag of 3-4 na de punctie gedaan wordt. En je zou complicaties kunnen krijgen zoals overstimulatie, waarbij je onder strenge controle moet blijven na de punctie.

Wat als je het qua timing niet redt? De meeste verzekeraars zien het als een volledige behandeling als je al begonnen bent met spuiten. Als je de behandeling afbreekt, dan ben je een kans kwijt.

Ik zou eerst op vakantie gaan, er lekker van genieten en daarna uitgerust aan de IVF beginnen.

6. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ik zou ook eerst lekker op vakantie gaan, ik heb namelijk ruim 4 weken moeten spuiten voordat ik afgelopen vrijdag de punctie kreeg

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bedankt lieve meiden voor de reacties.
    Na nog eens goed nagedacht te hebben en er samen over gesproken, hebben we besloten om inderdaad te wachten tot ná de vakantie.
    Geen stress in deze laatste weken en dan super uitgerust (lichamelijk en geestelijk) beginnen!

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi Zeehondje,

Persoonlijk zou ik ook op vakantie gaan en dan beginnen aan IVF, met stress op vakantie gaan of je het haalt of niet lijkt mij ook niks.
    Maar goed dat is mijn mening en wat ik zou doen.

Fijne vakantie iig.

9. Jackie75

Jackie75 Actief lid

Apr 22, 2010
    201
    0
    0
    zuid-holland
    Verstandige keuze! Fijne vakantie en alvast veel succes voor na de vakantie!

Share This Page