Hallo allemaal, Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij de fertiliteisarts... Het is voor mij niet de eerste keer... Voor de zwangerschap van mijn zoontje, ben ik er ook geweest... We zijn daar onderzocht en er is uitgekomen dat mijn vriend erg slecht zaad had.. Minder dan 3 miljoen actieve zaadjes... We kregen te horen dat het spontaan zwanger worden onmogelijk is... We zouden na nog een spermatest het ivf traject ingaan... Echter werd ik toen SPONTAAN zwanger... Maar nu na een jaar proberen en een miskraam verder.. Toch weer een verwijzing en een afspraak gemaakt... Erg spannend weer en alles lijkt nieuw... Zijn er meer mensen die ook binnenkort naar de fertiliteisarts gaan of pas voor het eerst geweest zijn... Wij gaan naar het Antonius ziekenhuis... Groetjes Hel00n
Ik ben afgelopen oktober voor het eerst geweest. Mijn progesteron was te laag. Bij de kliniek een echo gehad dat zag er goed uit. Man kreeg semenonderzoek. De aantallen was wat lager dan verwacht maar van goede kwaliteit. Man moest viamine c slikken. Na 3 maanden is er weer onderzoek geweest en had hij 3 miljoen meer zaadcellen als voorheen. inmiddels voor de 3e keer geweest heb begin van de maand clomid 50mg gekregen en gisteren weer een echo gehad. Eitje van 18,5 mm en kreeg een spuit pregnyl. Ik hoop dat bij jullie het ditmaal weer spontaan mag lukken.
Ik ben van de week naar de dokter gegaan voor verwijskaart. Wij hebben in het verleden een bbz gehad dus ben bang op verklevingen. Denk dat ze bij ons eerst mij gaan onderzoeken en daarna me man. Wij hebben al een dochter van 4 jaar. Best wel nieuwsgierig hoe en wat. Spannend hoor. Wanneer mogen jullie? Waar in leidschendam?
Spannend allemaal... We zitten in het zelfde schuitje, maar toch zo verschillend!! Ik moet 10 februari komen... Hoefde niet opnieuw de vragenlijsten in te vullen want deze hadden ze nog van een paar jaar terug... Ik ben benieuwd of we nu 2x een zaadonderzoek moeten ondergaan... Omdat ze de uitslagen van toen ook nog hebben en het hiermee kunnen vergelijken.. Ze weten ook de achterliggende gedacht(niet goed in gedaalde ballen bij me vriend, waar ze pas op zijn 17e!!!!!! achter zijn gekomen) dus de kans dat de kwaliteit en bewegelijkheid nog beter wordt is zeer klein.. Ik vind het echt erg spannend weer.. Heb er veel "zin" in... Al hoop ik dat het voor die tijd misschien al raak is... Wanneer mag jij gaan of heb je nog geen afspraak gemaakt... Ik moet naar het Antonius in Nieuwegein en leidsche Rijn... Krijg dezelfde arts... Die was er nog.. Gelukkig!! Succes dames!!!
Oh dat is zeker fijn! Ja is een beetje hetzelfde jullie weten de oorzaak en ik denk ook de oorzaak te weten. Voor de bbz had ik 4 vroege miskramen en daarna de bbz,ik ben met 7 weken geopereerd met behoud van me eileider. Daarna direct zwanger geworden van me meid. Nu zijn we een jaar bezig maar helemaal niet zwanger. Dus vandaar denk ik verklevingen. Ga in het ziekenhuis waar ik geopereerd ben dacht dat is makkelijk hebben ze mijn gegevens van de operatie en bloeduitslagen. Mág 25 februari mocht eigenlijk eerder maar was op een dag dat moest werken. Heb het gister tegen mijn werkgever verteld dat we het traject ingaan. Die regeerde heel positief mag gewoon onder werkdagen afspraken maken dus heel fijn
Ik sluit me aan... Nog geen kindjes en de eerste zwangerschap was binnen 2 weken gepiept helaas met 11 wkn geopereerd aan een bbz en geen behoud van eileider Na een aantal mndn kwam er uit het bloedonderzoek chlamydia en daarom doorverwezen. Eerste echo's gehad en die waren goed. Mooie eisprong etc. 10-2 kreeg ik een laproscopie, hsg, hysteroscopie en daarna weten we meer. Of starten ivf of doorgaan op de "normale" manier. Zit momenteel op t wachtbankje. Maandag 10dpo. Ik hoop op een wonder voor de operatie... Fijn om met "lotgenoten" te delen en mee te lezen. Succes ladies
Jeetje eileiders kwijt en verklevingen. Hier lijkt het in orde behalve de slechte eisprongen. Ik heb momenteel geen nieuwe afspraak staan. Zit nu net na de eisprong kan pas over 14 dagen testen ivm met de pregnyl spuit. Hoop dat we niet weer terug hoeven naar de kliniek. Zit bij een kliniek hier in Ierland, weet niet helemaal hoe het in Nederland gedaan wordt en of er grote verschillen zijn. Hoop dat hetbij jullie allemaal mag gaan lukken. Tis vervelend als er hulp nodig is.
Ik had gister mijn eisprong dus ook over 14 dagen testen. Truus hoe waren de hsg en hysteroscopie of krijg je die nog? Hier geen chlamydia. hoop dat het snel mag lukken bij iedereen.
Vorige week de verwijskaart gehad van de huisarts. Eerst zemenonderzoek. Daar moesten we een afspraak voor maken in het ziekenhuis en we kunnen daar de eerste week van februari terecht. We zijn nu een jaar bezig voor een tweede kindje, tussendoor wel een miskraam gehad. Maar aangezien ik 35 ben, worden we nu al doorverwezen. Eerste kindje is ook niet helemaal via de 'normale manier' verlopen; namelijk via zelfinseminatie.
Rijswijkse dat doen ze allemaal in 1 x Thank god! Dus alles terwijl ik onder zeil ben... Spannende dag dus de 10de! Welke onderzoeken krijg jij nog?
oh dat is wel fijn! Ik denk dat ze dat ook bij mij als eerste doen gezien me verleden. Ik heb de 25 februari eerste afspraak.
Ik heb afgelopen week ook een afspraak gemaakt. Ook 10 feb mijn afspraak. Ik ben ruim een jaar van de pil maar het wil niet echt op gang komen.. Hopelijk krijg ik snel clomid en een mooie eisprong... Ik ben heel benieuwd, want het is allemaal nieuw! Succes iedereen!