Hoi, inmiddels leer ik de humor inzien van de meest opmerkelijke uitspraken die familie / vrienden / bekenden en zelfs relatief vreemden zeggen over mijn tot op heden kinderloosheid. Ik ben ook benieuwd naar uitspraken die jullie om de oren hebben gekregen. Hier een paar die ik gehoord heb: - Misschien moet het gewoon zo zijn en heeft (iets) een ander plan met jou en en in jouw leven nu niet voorbestemd om moeder te zijn. - Als je geen kinderen kunt krijgen is het beter niet te doktoren, ik denk dat de natuur het gewoon regelt en dat je zo geen zieke kinderen voortplant. - Ja dat krijg je ervan als je zo laat 35+ zwanger wilt worden (ik was 27 toen ik begon maar dat willen mensen nog wel eens vergeten). - Je bent er teveel mee bezig - je wil te graag. Toen wij besloten om zwanger te worden was ik er helemaal niet mee bezig en toen was ik binnen twee maanden zwanger. (Dit vond ik dus wel de topper).
- misschien maar gewoon accepteren dat je geen kinderen krijgen gaat. - je bent er veel te veel mee bezig. - gewoon seks hebben, genieten ervan, en dan komt t vanzelf wel. - misschien eens een keer goed op vakantie gaan. - een vriendin van de zus van een collega van mijn man zijn vader, zat ook in de mmm zij was toch nog spontaan zwanger geworden, dussuh.... t kan wel....
Ik heb vorig jaar een miskraam gehad in de vierde maand en ben inmiddels een jaar en 4 operaties verder. Vlak na operatie 2 kreeg ik een mailtje van een vriendin van mijn moeder met daarin mijn persoonlijke topper: "Goh, wat vervelend allemaal, ik ben trouwens net oma geworden van een kleindochter." Ben echt glad vergeten om haar daarmee te feliciteren
Dat mijn zus vorig jaar aankondigde ik ben zwanger niet geplant dwars door de pil heen .. en dat sommige steeds vragen wanneer krijgt andrew een broertje of zusje .. zo frustrend ... ik was 24 toen ik aan kinderen wou beginnen .. en kon ook nie zwanger raken .. dus mensen moeten echt effe gaan leren reken etc . Hopelijk komt er ooit bij jullie ook een wonderdtje ... xxx blijf hoop houden dames
hier ook die opmerkingen, ik heb dan al 2 kids en ben daar super gelukkig mee.. Maar nu ik een nieuwe relatie heb zijn we dus al lange tijd bezig voor een derde.. de opmerkingen: - schijnbaar is het je niet gegunt - je hebt er al 2 DUS je kan geen vruchtbaarheidsproblemen hebben en de ergste was bij 1 van mijn miskramen met 10 weken - oh gelukkig maar dat het mis is gegaan want je wilt toch geen ongezond kindje en blijkbaar was er iets niet goed
Van de week een toppertje van mijn lieve (maar op dit gebied nogal wel eens domme) moeder. Wij gaan starten met IVF en ik heb haar verteld wat we allemaal te horen kregen op de voorlichtingsavond. Komt ze er gister op terug: "Ik heb eens zitten denken, maar vind je het dan geen eng idee zo'n baby in een reageerbuis?" Heb haar maar even uitgelegd dat een embryo bij terugplaatsing een 8-cellig klompje cellen is en dus geen minibaby die ze even terugstoppen...
-Ja het is wel kut dat je nu door al die behandelingen heen moet.. Maar als je vriend geen zaad heeft hoef je tenminste geen condoom te gebruiken als jullie geen kinderen meer willen. -Je moet niet zo stressen. Van stress raakt je lichaam uit balans en dan zorg je er dus zelf voor dat je niet zwanger raakt.
- "Goh, nieuwe auto? gezinsuitbreiding? vertel vertel...?" - "En wordt het bij jullie niet een keer tijd voor kinderen?" - "Ik denk dat je te lang aan de pil ben geweest, dat is ook echt rotzooi die pillen." - "Laat het los, je bent er teveel mee bezig!" -"Ik was gisteren wel bij je, maar ik vertel nu aan de telefoon maar dat ik zwanger ben, want ik denk dat je het toch heel moeilijk vindt."
Op de een of andere manier ken ik heel veel mensen die iemand 'kennen' die net met een behandeling zouden starten en toen toch plotseling zwanger waren..... Zoveel gelukstreffers en wonders....Wist helemaal niet dat er zoveel geluksvogels waren. Wij horen daar helaas niet bij. Of: ja je hebt er maar een nodig die hard genoeg zwemt he? Biologisch gezien is dat dus helemaal niet zo! Je hebt een hele groep van zaadjes nodig waaronder snelzwemmers, duwers en trekkers die het kwakje voorstuwen en die een wedstrijd houden. 1 zaadje gaat het nooit tot een eitje redden helemaal in zijn uppie. Bij icsi heb je idd maar 1 zaadje nodig, gelukkig qvoor ons
"Gelukkig ben je nog jong(25), stel je voor dat je er pas op je 37e achter was gekomen.." Ja..maar ik wil NU een kind!!
Klote al die opmerkingen altijd... Bij mij was het meestal: - Je bent nog jong dus het komt vanzelf - Je moet het loslaten, als je lekker op vakantie gaat komt het vanzelf
- Wanneer komt nou dat kindje van jullie samen? - Maak je maar niet druk, tegen ... hebben ze ook gezegd dat zij nooit kinderen kon krijgen en die heeft uiteindelijk ook nog kinderen gekregen. - Ach, het heeft gewoon zo moeten zijn. - Misschien heb je wel iets heel slechts gedaan in een vorig leven. - Nou, dan moet je er nog maar een kat of hond bij nemen.
Die laatste hoor ik zoooo vaak:x Word daar echt pisnijdig van! Vooral als erbij gezegd word: ja en toen kapten ze met de mmm en een half jaar daarna waren ze ineens spontaan zwanger! Ga toch weg. God weet zijn ze stiekem voor eiceldonatie ofzo weggeweest
Ik heb al een hoop idiote opmerkingen te horen gekregen en ook gelezen op diverse sites maar.... Twee uit dit topic moest ik gewoon om lachen omdat het te belachelijk is dat mensen zoiets zeggen (of schrijven): Van Katja77: ''Je bent er teveel mee bezig - je wil te graag. Toen wij besloten om zwanger te worden was ik er helemaal niet mee bezig en toen was ik binnen twee maanden zwanger'' (Je zou toch spontaan last van agressie krijgen als iemand je dat zegt of spontaan gewoon van de shock diegene keihard gaan uitlachen vanwege het gebrek aan intelligentie. Daarbij, als het waar is wat sommigen menen (dat het voor sommigen beter is dat ze zich niet voortplanten omdat er dan vast niet gezonde kindjes uit zouden komen... Dan vraag je je toch af waarom dat soort debielen spontaan en snel zwanger raken. Mensen welke dat soort uitspraken doen... Daar zou de mensheid misschien wel mee geholpen zijn als ze niet zwanger zouden kunnen raken... Stelletje rare mensen! En dan die van... Hoe heet ze ook alweer: sneu van je MK, ik ben trouwens gisteren oma geworden... Tssss Hoe onnozel kun je zijn. Mijn idiootste opmerking is nog altijd (een week na de diagnose POF): Joh, ik wil me nu lekker op mn eigen zwangerschap richten en kan jouw zorgen er niet bij hebben. Ik kan nu geen vriendinnen meer met je zijn. Maar als jij ook zwanger raakt zou ik graag de vriendschap weer willen oppakken. (En serieus een kaartje dan krijgen wanneer je een paar jaar latere de veiliger grens behaald hebt: 'Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Er is veel gebeurd en ik hoop dat we binnenkort eens onder het genot van een kopje thee weer eens kunnen gaan bijkletsen' BRAAK!
Toen wij net te horen hadden gekregen dat we meteen voor icsi gingen en ik mijn verhaal "kwijt wilde" aan een "vriendin" zei ze doodleuk: Dan adopteer je er toch eentje? Zo kwaad was ik, en ze was notabene zelf zwanger...:x
Ik had ook een vriendin; die haar buurvrouw der nichtje der man's collega had er ook maar een geadopteerd... Uh??? Wat?? Deze opmerking kreeg ik nadat mijn eerste icsi op niets was uitgelopen. (op een oud en nieuwfeestje waar je helemaal niet op deze "meelevendheid" zit te wachten) Wij moesten ook maar eens flink op vakantie gaan. Joh je bent er ook veel te veel mee bezig... (is dat heel raar als je drie naslden per dag in jezelf steekt?!) Ja en ook hier zijn er heeeeeeel veel mensen die met behandelingen bezig waren en dan alsnog spontaan zwanger raakte! Nu hebben wij na icsi vier een dochter dus ik denk dat ik ook zo zwanger raak de volgende keer Soms denk dat het domheid is, soms weten ze gewoon niet wat ze ermee moeten, helaas...
Owh wat heerlijk herkenbaar dit allemaal! Ondanks dat het tenenkrommend is moet ik ook stiekem lachen.. de domheid van sommige mensen.. een paar ter aanvulling. Wij krijgen regelmatig deze: - Wanneer NEMEN?!! jullie er nou ook eentje? (tuurlijk ze komen op bestelling??!) - Het maken van een kindje is niet zo moeilijk, maar daarna... - Je moet nu toch wel gaan opschieten, anders kan het straks niet meer (ik ben bijna 33) tjsa als ik het voor het zeggen had, was ik al bevallen!
wat een erge opmerkingen staan ertussen zeg! Ik vond zelf de ergsten: - je kan altijd nog een kindje uit een ver land NEMEN... (adopteren) - mijn overbuurvrouw heeft ook jarenlang allerlei heftige behandelingen gehad, daarna zijn ze gestopt en (je raadt t al....) wonderbaarlijk waren ze spontaan zwanger - ja maar ... heeft dat ook gehad (bijv endometriose, cystes enz) en daarna ging het goed, dus dan gaat t bij jou ook goed, je moet er niet zo veel zorgen over maken