Inderdaad . Was even wat snel met reageren in mijn enthousiasme van het zien van een positieve test . In principe moet je tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie om te weten hoe ver je bent. Nog eens gefeliciteerd!
Staat in je openingspost natuurlijk, zwangerschapsdementie alom hier Volgens mijn berekeningen zou je vandaag 4 weken en 1 dag zwanger zijn en zou je uitgerekend zijn op 14 mei 2015, mooie maand, de mei-maand!
Bedankt dames en ook voor jullie mooie reaties! Ik had vanmorgen weer getest voor zekerheid Gelukkig had ik de streepje nog steeds Ik geloof nog steeds niet maar, de gevoel is onbeschrijfelijk en is niet uit te leggen Ik hoop dat jullie ook zo snel zwanger raken! En mensen die zwanger zijn, hoop ik dat ze een gezonde zwangerschap krijgen!
Bedankt lutty! Ik ben laats op 11.08 ong. geworden en op 21 aug zonder hormonen Pregnyl 5000 gehad om 22:15
Meiden, ik heb nog een vraag aan jullie Mijn man brengt mij aan het twijfelen.. Hij zegt namelijk, dat nog steeds de kans bestaat Dat valse test resultaat kan zijn.. Dus dat ik me niet erop verheugen. Wat denken jullie erover?
5000 IE Pregnyl is met hooguit 8-9 dagen wel uit je lichaam. Als je 10.000 IE gespoten hebt, duurt het zo'n 12 dagen. Hier spoot ik altijd 10.000 IE en mochten we twee weken na de eisprong (dus 15,5 dag na de Pregnyl) testen.
Ik mocht eigenlijk pas morgen teste maar wachten is moeilijk en dus weer getest Streepje wordt streeds donkerder vandaag moet ik ook Volgens mijn agenda ook ongesteld worden maar misschien omdat pregnly heb gehad, wordt ik morgen, overmorgen:s Ik heb stiends antaal dagen menstrutie pijn, onder rug en last van mij borsten.( ook spier pijn)
Gefeliciteerd TS! Die vlieger gaat alleen op als je een cyclus hebt van keurig 28 dagen met een LF van 14. En wie heeft dat nou . De beste rekenmethode is: tellen vanaf eisprong plus 2 weken. Maar dan moet je wel weten wanneer je eisprong was. Als je echter in de mmm zit, dan weet je dat soort dingen wel
Wat ingewikkeld zeg:d Als ik vanaf mijn eisprong moet tellen, plus twee weken(23.08) dan is vandaag 16e dag. En precies zelfde dag heb ik iui gehad 😳 Maar ik dacht dat dit methode eigenlijk niet klopt
Dat is juist dé methode. Omdat een kindje zich pas kan ontwikkelen vanaf de eisprong/bevruchting. Stel: je hebt een cyclus van 35 dagen. Dan duurt het langer voor je eisprong is, maar de periode na de eisprong is bij iedereen ongeveer 14 dagen (tenzij je een verkorte luteale fase hebt). Als ze op ongeveer het zelfde moment hun eisprong hebben, dan is het kindje van iemand met een cyclus van 28 dagen dus net zo ver als het kindje van iemand met een cyclus van 35 dagen. Alleen als je dan zou tellen vanaf eerste dag laatste menstruatie is het ene kindje opeens ouder. Dat klopt dus niet Daarom tel je dus vanaf de eisprong plus 2 weken. Als jouw eisprong op 23/08 was, dan is vandaag dag 15 sinds de eisprong (dat noemen we ook wel 15dpo (days past ovulation/dagen sinds eisprong). Tel daar die twee weken bij op die je cadeau krijgt: 15+14= 29 dagen = 4 weken en 1 dag zwangerschapsduur.
Bedankt voor je uitleg! nu snap ik beter! Ik ben nog nooit moeder geworden, daarom weet/ snap ik heel veel dingen niet😳 Maar gelukkig door jullie hulp begrijpen we uiteindelijk wel:d Ik heb ook heel lang geprobeerd om zwanger te worden en daarom heb ik misschien niet veel vertrouwen in die positieve testen(of in me zelf), daardoor ben ik ook steeds bezig met die testen :d stom hè