-iui- We gaan beginnen en ik heb er zin in!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door uptowngirl, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. uptowngirl

17 aug 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

In november ben ik geopereerd en ivm een ernstige vorm van endometriose zit zwanger worden op de natuurlijke manier er waarschijnlijk niet meer voor ons in.
    Gisteren hadden we onze controle afspraak en zouden we het vervolgtraject bespreken. En daaruit kwam naar voren dat we per direct gaan starten met iui. Nu alleen nog even wachten tot ik ongesteld word (eigenlijk gisteren al) en het iui-circus inclusief hormonen spuiten gaat beginnen! En ik heb er zin in!!!!
    Maar juist dat laatste schijnt niemand te begrijpen. Ik moet het eerst nog maar even een plekje geven, verwetken, etc. Maar dat heb ik allang gedaan, ik ben erg klaar voor!
    Is dat vreemd of voor jullie wel herkenbaar?

2. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Nee, helemaal niet vreemd, ik herken het enorm! Er is nu "echt" actie om zwanger te worden en dat voelt heel goed. Succes!

3. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

Heel herkenbaar !! Klinkt misschien vreemd , zin hebben in de behandelingen , maar het gaat erom dat je een stap dichter bij je kindje aan het komen bent ! Tenminste dat hopen we :)

4. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Nee joh, heerlijk toch!!! Ik had er ook zo'n zin in! Er gebeurde tenminste iets.

Beter zo dan in de mineur, toch??!!! Laat niemand je vertellen hoe je je moet voelen. Je voelt je zoals je je voelt en alles is ok. Of je nu blij of verdrietig of wanhopig of gefrustreerd bent. Het kan allemaal en mag allemaal.

Heel veel succes met de IUI. Ik vond de behandeling zelf echt heel erg meevallen. Het prikken is even wennen, maar dan is het echt met een paar minuten gepiept. En de inseminatie zelf is pijnloos.

Ik ga in ieder geval duimen voor je dat er maar een ronde nodig is.

5. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Snap ik absoluut.

Je doet het ook maar voor 1 doel: uiteindelijk wil iedereen zwanger worden.
    En als je er al zo lang op wacht maakt de manier waarop minder uit denk ik? :)

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Helemaal niet vreemd; er komt eindelijk actie en daar heb je zin in :)

Bereid je wel voor op de emoties die de hormonen in je lijf teweeg gaan brengen.

7. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kan ook niet wachten!! Wij mogen in maart starten. Ben echt al aan het aftellen tot het zover is. Na mijn menstruatie in maart starten we en ben zo blij dat ik hem aan het begin van de maand kan verwachten.

Zou jou bijna veel plezier wensen, maar dat klinkt ook weer raar ;)

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik kon ook niet wachten! Ook met IVF niet trouwens, ik had al lang geaccepteerd dat we het nodig gingen hebben en het ging me allemaal niet snel genoeg! Het voelde zoveel beter dan wachten! Heel veel succes.

9. marjon80

marjon80 Actief lid

8 nov 2009
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Helemaal niet gek. Bij ons eerste kindje vond ik het vreselijk maar inmiddels heb ik het een plekje kunnen geven. Wij wachten nu een jaar omdat mijn man het afgelopen jaar meerdere keren ziek is geweest en koorts heeft gehad, en ik begrijp je helemaal!! We hebben tussendoor 2 keer een poging gedaan maar de kwaliteit van de zwemmers waren te slecht. We weten alleen niet of dat komt door de koorts of omdat het gewoon slecht was. Waarschijnlijk hebben we maandag of dinsdag iui en ik heb er zin in. Misschien krijgen we te horen dat het geen iui gaat worden en dat we door moeten voor ICSI. Maar dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn en gebeurt er iets.

Kortom, ik begrijp je helemaal!!!!

10. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap hem helemaal! Na maandenlang onderzocht te zijn (totaal onnodig bleek achteraf omdat ze een onderzoek verkeerd hadden gelezen) is eindelijk in November besloten om ons met IUI te laten starten, maar zaten we net met de winterstop. Dus nu nog een paar dagjes wachten en dan eindelijk beginnen met prikken.

Ik kan niet zeggen dat ik er echt "zin in" heb, maar ik ben wel helemaal klaar om actie te ondernemen. Dus een beetje dubbel gevoel: ik had liever dat het op de natuurlijk manier ging, maar aangezien dat duidelijk niet genoeg zal zijn, was het tijd om iets anders te proberen!

Ik duim voor je dat het in een keer raak is!

11. Bieke85

Bieke85 Lid

11 mrt 2013
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames, even een vraagje... Ik Lees hier van alles over prikken. Wij zijn net op controle geweest voor follikel meeting en net ook pregnyl gehad. Morgen brengt mijn man zijn zaad binnen en 2 uur later moet ik komen en gaan ze het inbrengen. Ik heb zelf niets moeten prikken, enkel clomid, progynova en pregnyl gehad.
    Mag ik daarom vragen wat jullie prikken, wat dit inhoud?Groetjes

12. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Heel herkenbaar!! :) succes!! Hier een dochtertje dat is voort gekomen uit onze 3e iui!

13. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Bieke85 ik moet vanaf dag 3 een spul dat fostimon heet in mijn buik spuiten dat helpt de follikels om te groeien, en als het zo ver is, een keer met pregnyl om de ovulatie te laten gebeuren. Op die manier groeien er 1 of 2 eitjes en kunnen ze beter de beste moment om de zwemmers in te brengen voor het meeste kans van slagen.

14. uptowngirl

17 aug 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie reacties, maar het is helemaal niet meer nodig. Het meest onwaarschijnlijke wonderbaarlijke is gebeurd.....in de enige maand die we hadden tussen operatie en iui ben ik spontaan zwanger geworden. :)
    Op m'n nodig tevens dag van bespreken testte ik nog negatief, maar de volgende dag 's avonds positief terwijl ik juist zo aan het balen was dat mijn menstruatie niet doorzette....
    Kan het nog niet echt geloven, maar het schijnt echt zo te zijn!

15. Sweetharty

13 jan 2014
    29
    0
    0
    Gefeliciteerd!!

16. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0