Injecties en iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Rabzy, Dec 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rabzy

Rabzy Lid

Apr 15, 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik heb de afgelopen zes maanden clomid 50mg gebracht maar helaas geen zwangerschap ondanks wel elke maand eisprong gehad. Ik zit nu in ronde 20 waarvan dit ronde 6 is icm clomid..

Nu heb ik vanochtend te horen gekregen dat als het deze maand niet is gelukt ik vanaf de volgende cyclus hormooninjecties krijg icm iui...ik had zelf aangegeven dat we hier wel open voor staan bij de gym maar nu het daadwerkelijk zo is vind ik het doodeng om te prikken en dan ook nog de iui...mijn nod is 25 december dus moet nog een week wachten voordat ik der weet of ik er nee moet starten mar nu duidelijk is wtbde vervolgstappen zijn ben ik zo bang...

Vlt het mee? Zijn er veel bijwerkingen? Met clomid heb ik negens last van gehad....

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hoi Rabzy, wat voor injecties moet je gaan geven weet je dat? Ieder soort hormoon heeft namelijk andere bijwerkingen. Ik zelf spuit regelmatig voor IVF maar ook voor de cryo terugplaatsingen. Ik was altijd als de dood voor naalden maar nu gaat het vanzelf. Het valt erg mee en ik vind het nu enger als iemand anders mij prikt omdat als ik het zelf doe ik weet wanneer de prik gaat komen en wanneer ik klaar ben ;) Veel mensen koelen de huid eerst met een ijsblokje, dat verdoofd maar ik persoonlijk vind dat teveel gedoe en als je gewoon die naald naar binnen steekt met wat snelheid voel je het amper. Sowieso wel even je spuit of de injectievloeistof een kwartiertje voor het spuiten uit de koelkast leggen.

Ben benieuwd naar wat je gaat spuiten. Succes!

3. babytjuh

babytjuh Actief lid

Jun 2, 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii
    spannend he ....
    ik gebruik zelf ook chlomid 50, heb ook geen bijwerkingen.
    de pregnyl spuit voor de iui laat ik altijd in het ziekenhuis zetten, doet geen pijn en heb geen bijwerkingen!
    Ook is de iui bij mij altijd pijnloos geweest, heb altijd alleen een klein beetjr last van me buik door de vloeistof maar daar valt egt meerte leven hoor!!
    heel veel succes! !!

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Het spuiten gaat wennen. Niet denken maar snel doen. Dan voel je het niet eens.

5. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

Nov 3, 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    Het prikken gaat zeker goed komen. Stelt echt niks voor.
    Bij mij alleen bijwerking dat ik constant honger heb en veel aangekomen ben.. Pfff.

6. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

Aug 30, 2011
    609
    0
    0
    Ik heb Puregon moeten prikken en Pregnyl voor de eisprong. Het is mij erg meegevallen allemaal en heb geen bijwerkingen gehad. Veel succes!

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Gonal F was de hemel na clomid. Geen bijwerkingen..

Hoewel.. De tweeling is wel een side effect van de Gonal F ;)

8. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

Sep 2, 2012
    4,652
    7
    38
    Female
    Ik spuit ook gonal f en pregnyl. Geen last van bijwerkingen gelukkig. Iui valt zelf ook mee. Na die tijd wel wat krampen maar dat zal bij iedereen verschillen.

9. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

Mar 17, 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Ik spuit nu puregon en pregnyl. Puregon was echt een verademing na de clomid echt geen bijwerkingen meer gehad. En pregnyl gebruikte ik al bij de clomid. Iui hebben we nog geen ervaring mee. Wel valt het prikken met de puregon me 100% mee

10. Rabzy

Rabzy Lid

Apr 15, 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties allemaal!
    Ik moet morgenochtend naar het ziekenhuis voor de uitleg en welke injecties ik ga krijgen. Krijg meteen recepten mee zodat ik ze kan ophalen mocht ik ongi worden..

Ik laat het jullie morgen weten 😊

11. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Dat prikken gaat zeker lukken, stelt echt niet zoveel voor!! De inseminatie zelf voel je niets van ;)

12. wiessss

wiessss Fanatiek lid

May 1, 2014
    1,588
    123
    63
    het prikken stelt niks voor, en ik had geen bijwerkingen terwijl ik die van clomid wel had. En was de eerste keer prikken zwanger (wel mis gegaan, maar dat staat er los van) Succes meis.

13. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    Ik vond het spuiten ook doodeng in het begin. Had ook altijd een hekel aan bloedprikken. Maar na 2 dagen ben je er aan gewent, en voel je ze niet eens meer. (heel af en toe vernam ik de spuit, dan had ik een spiertje ofzo geraakt).
    Ik had hele erge bijwerkingen van Clomid, en GonalF was echt een verademing! Had geen last meer van bijwerkingen!

Succes meid, het 'went' echt! (Ik heb 8 IUI's gehad, de laatste was raak, en dan ben je het ook zo weer 'vergeten'!)

14. Rabzy

Rabzy Lid

Apr 15, 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend mijn bezoek gehad en ik heb GonalF meegekregen en pregnyl.

Nu ik de spullen in huis heb, vind ik het helemaal eng maar ook nog meer hoop gekregen dat het gaat lukken. Eerst maar even afwachten of ik met kerst ongi wordt of niet. Mocht ik deze ronde niet zwanger zijn mag ik maandag 29 december beginnen met prikken.

Spannend!!!

Share This Page