Onregelmatig

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Meis28, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi hoi,

ik zit inmiddels op dag 44 van mn cyclus maar ben nog niet ongesteld geworden. Heb al wel zon twee weken wat steekjes of krampjes zo af en toe. Afgelopen woensdag heb ik maar een test gedaan maar die was negatief. Ik zou niet weten wanneer ik mijn eisprong heb gehad en of die wel is geweest dus ik kan ook niet echt goed terugrekenen of het eventueel een zwangerschap kan zijn maar daar ga ik momenteel niet vanuit. Mijn cyclus is wat aan de lange kant en best wel onregelmatig sinds ik eind maart de laatste pil genomen heb. Ik baal er wel een beetje van dat het nu zo lang duurt voor mn ongesteldheid op komt zetten! Had juist gehoopt dat hoe verder ik van t ontpillen zou afkomen, het beter zou worden! Is dit een slecht teken? En moet ik al richting huisarts? Heb ook sindsdien mijn rug onder de puistjes zitten en mn huid is ook heel vet in het gezicht. Zou het nu na een half jaar beter moeten worden of kan ik zeker nog aan het ontpillen blijven de komende tijd? Alvast bedankt voor je hulp!

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    P.s.`Op de 14e dag van mn cyclus had ik een 2-daagse antibiotica kuur voor een blaasontsteking. Kan het ook daardoor een beetje ontregeld zijn deze maand..? Of heeft dit normaal gesproken geen invloed

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het kan maanden duren voor je cyclus weer regelmatiger is na pilgebruik, tot wel een jaar.
    Antibioticagebruik heeft daar normaal gesproken geen invloed op.
    Geduldig afwachten, neem je wel foliumzuur?

Mirjam

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Dankjewel. Foliumzuur slik ik al wel (sinds bijna 2 maanden) voor het geval dat :). Dus t kan geen kwaad als mijn cyclus ineens nog langer gaat duren? Gewoon nog een paar maanden aankijken? Ik denk niet dat ik zwanger ben want heb geen speciale symptomen of is het toch raadzaam alsnog een test te doen als ik aankomende week nog geen menstruatie heb gehad?

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik denk ook niet dat je zwanger bent, maar als je ongesteldheid nog een week of langer weg blijft kun je nog een test doen.
    Ja, het kan dus een jaar of langer duren voor je weer een min of meer regelmatige cyclus hebt.

Mirjam

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi,
    ik heb op dag 48 nog een test gedaan en deze was ook negatief, dat had ik al wel gedacht want heb geen speciale symptomen. Heeft het zin om eens naar de huisarts te gaan? Ik woon in spanje, misschien dat ze hier wel eerder wat kunnen bekijken/wat kunnen betekenen. Ik zit nu op dag 50 en nog geen teken van een opkomende menstruatie. Of toch nog een maand of 2 aankijken wat er gebeurd?

Deel Deze Pagina