Pregnyl bij cryo terugplaatsing in eigen cyclus?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marissie82, 20 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Ondertussen zijn we voor een 2e kindje al weer een tijd bezig en heb ik de cryo terugplaatsingen in mijn eigen cyclus (op eigen verzoek). Van ICSI 3 is er nog 1 cryo. Het ziekenhuis wil geen ondersteuning in de vorm van medicatie. Maar.... Ik heb nog 5000ie pregnyl en utrogestan. Zou het mijn kans vergroten? En wanneer ik een positieve ovulatietest heb kan ik dan ook pregnyl spuiten? En wanneer start ik dan met utro?
    Mijn progesteron was vorige maand 46 1 week na mijn ovulatie, dus dat is prima.
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Dank

2. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Ik heb mijn cryos in een natuurlijke cyclus teruggeplaatst gekregen, mét pregnyl ter ondersteuning. Mijn luteale fase is altijd rond de 10 dagen, vandaar. Helaas heeft het bij mij nog niet tot een positief resultaat geleid.
    Gemiddeld zal de ovulatie 36 uur na pregnyl plaatsvinden.
    Met jouw progesteron-waarde is het niet nodig, maar kan me voorstellen dat je al het mogelijke eruit wilt halen.
    Succes!

3. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Idd voor het progesteron gehalte is het niet nodig.. maar zou het een kans willen geven. Moest je pregnyl spuiten als je ovulatietest positief was? Of had jij echo's ter controle? Want die heb ik ook niet.

4. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Ik zit nu op het wachtbankje na een cryo terugplaatsing in een natuurlijke cyclus, met ovitrelle en utrogestan als ondersteuning. De ovitrelle heb ik gespoten op basis van het echobeeld, met het idee dat er dan 36 uur later een ovulatie is en dan afhankelijk van de 'leeftijd' van je embryo nog het aantal dagen tot aan de terugplaatsing. Ik zou niet zelf gaan klooien met pregnyl spuiten, want de hele timing van de terugplaatsing hangt daar van af. Als je dat dus op een verkeerd moment doet, dan kan je juist denk ik meer kwaad dan goed doen.

Als je het graag wilt is utro als ondersteuning denk ik een veiligere optie.

5. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Dankje!! Jij succes met de wachtweken! Hoeveel dpo ben je?

6. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik zou niet zelf gaan klooien met medicatie. Als je ovulatietest positief is zal het eitje binnen 24 uur springen in principe. Met pregnyl ongeveer 36 uur erna. Komt dus niet overeen. Timing van de terugplaatsing klopt dan niet

NatasjaaD vindt dit leuk.
  7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik zou zelf ook geen pregnyl gaan gebruiken. Veel te grote kans dat je de timing beïnvloed.

De utrogestan zou je evt kunnen gebruiken.
    Maar begin daar niet te vroeg mee. Gyn heeft mij ooit gezegd dat, dat ook eisprong tegen kan houden.
    Daarom deed ik het in eigen cyclus pas vanaf 1 dpo. Dan weet je vrij zeker dat je goed zit.

bij gebruik van ovitrelle voor de eisprong weet je de timing van de eisprong iets beter, maar ook dan begon ik pas savonds met de utro op de dag van de eisprong.

je kunt je echter afvragen of het zin heeft utro te gebruiken. Hoeveel dpo wordt je meestal ongesteld? Ik ga ervanuit dat, dat voldoende dagen zijn, anders hadden ze wel utro voorgeschreven. Er is volgens mij voldoende onderzoek naar gedaan dat als je progesteron goed is, dat het dan geen toegevoegde waarde heeft.

dat gezegd hebbende. Ik begrijp heel goed dat je bij deze kans alles op alles wilt zetten.
    Heb je nog voldoende utro voor alle dagen? Ik zou het wel alleen doen als je voldoende hebt.
    En hoeveel wil je dan gaan gebruiken?
    Ik zou denk ik 2 of 3x 100 per dag doen.

8. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Vandaag even contact gehad met het ziekenhuis. Morgen echo controle omdat mijn ovulatietesten niet oplopen. Vandaag cd17. Benieuwd naar de follikelmeting morgen!
    Utro wil ik misschien gebruiken vanaf dag 3 ofzo en dan 3x100/200, ff kijken wat ik nog heb

9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    3x200 is wel veel. Het kan, maar dan zou ik eerder 2x200 doen.
    Kun je niet gewoon open kaart spelen met ziekenhuis? Zijn ze daar echt zo strict in?
    Bij mijn ziekenhuis waren ze best makkelijk met utro, dat geven ze zelf ook aan.
    Ik had het vanwege kort lf van vaak 9 dagen.
    Maar heb het tijdens Corona sluiting ook wel gekregen om zelf in natuurlijke cyclus te gebruiken en op verzoek later ook 200 ipv 100 (later toch weer terug gegaan naar 100) en kreeg iedere keer nieuw recept, dus had op gegeven moment echt lading thuisliggen ook

10. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Ik moest bellen bij een positieve LH test. Dan echo ter controle. Indien follikel groot genoeg was mocht ik de pregnyl zetten. En dat was altijd zo. Dus positieve test was goede echo en pregnyl spuiten (ik spoot 10.000 eh)

11. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Vandaag voor echo geweest, want de ovulatietesten werden niet duidelijk. Toch was er een follikel van 18,5 mm te zien. Om onzekerheid weg te nemen van het testen heb ik pregnyl 5000ie gespoten. Zaterdag de 29e de cryo terugplaatsing. Dit is de laatste van ICSI 3, dus extra spannend of de ontdooiing goed gaat

Do1981 vindt dit leuk.
  12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    heel veel succes!

Marissie82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina