Miskraam na ICSI behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ciara, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Lieve lotgenoten, zwangeren, niet-zwangeren en iedereen die ook gebukt gaat onder het oergevoel moeder te willen worden...en dat alles wat vroeger zo van zelfsprekend leek dat ineens niet meer is zodra je in de VEVO achtbaan bent beland.

Gisteren heb ik in het ziekenhuis te horen gekregen dat waar ik zo bang voor was waarheid is geworden, een miskraam met 8 weken.

Laat ik bij het begin beginnen. Mijn vriend, die al 2 schatjes van kindjes heeft uit zijn vorige huwelijk, besloot toch nog een keer met mij het avontuur aan te willen gaan. Na een jaar hard oefenen zijn we (gezien ik medisch belast ben) doorverwezen naar de beroemde MMM. Traag zaad en de enige oplossing ICSI.
    En dan ineens lijkt de hele wereld zwanger...je beste vriendin...de buren....steeds vaker de tram naar IJburg moeten nemen...waar je vroeger nog niet dood gevonden wilde worden ben je nu ieder weekend te vinden voor de volgende kraamvisite. Stiekem kijk je zelf ook al om je heen naar een fijn huis met tuin.

Na onze 1e ICSI poging belande ik tijdens de wachtweken doodziek in een obscuur ziekenhuis in Frankrijk waar ik de chirurg ternauwernood kon overtuigen naar mijn Gyn te bellen alvorens mijn buik open te snijden. Zware overstimulatie! Na een slopende terugreis direct door naar de de EH waar ik direct werd doorgestuurd naar de verloskamer. Ik leek wel 8 maanden zwanger! Maar het grote nieuws!: Geen 8 maanden maar toch echt zwanger! Na een paar dagen ziekenhuisopname heb ik volop genoten van mijn overstimulatie en bijbehorende buikje.
    De wereld van Prenatal, mensen die opstaan in de tram...een vies alcoholvrij biertje bestellen..was de mijne. Zielsgelukkig! Wist je dat zwangere vrouwen veel aardiger behandeld worden? Jurkjes stonden prachtig met mijn dikke (nep)buikje.

Met vriendlief en zijn 2 kindjes op vakantie naar Spanje. Vrijwillig ingestemd met een camping...leuk voor de kids/niet voor de ouders...maar zo kon ik alvast oefenen in het jezelf wegcijferen. Na de 2e week ineens bloedverlies. Paniek!

Omdat we de kindjes nog niets verteld hadden (lastige ex) moest ik alleen naar t Ziekenhuis waar ik met handen & voeten te horen kreeg dat in elk geval 1 vruchtzakje een dood vruchtje bevatte en dat het andere twijvelachtig was, het zag er niet goed uit maar er kon nog niets met zekerheid gezegd worden. Kortom...afwachten en in NL pas weer naar het ZH. Wat een verdriet, nog een week vakantie te gaan en niets kunnen laten merken en wat een onzekerheid. Diep van binnen wel gevoeld dat het niet goed zat en zo ook gezondigd met een goed glas wijn.
    Waar ik normaal met groor gemak gezellig met vrienden een flesje wegtetterde op het terras, stond ik nu na een glas op zn kop.

Omringd door gelukkige gezinnetjes en zelfs mijn partner die mijn verdriet niet echt kon delen omdat hij genoot van zijn 2 kids 3 weken om zich heen die hij niet met dit verdriet wilde belasten.

Hier lig ik nu dan...alleen in bed...wachtend tot de Cytotec z'n werk goed gaat doen en ik voel me zo ontzettend eenzaam en mislukt. Mijn lijf heeft gefaald.

2. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Lieve Ciara,

Wat een ontzettende nachtmerrie. Ik las je verhaal net al op het topic van Belle (maar begrijp dat je hier een eigen topic over opent!). Leef met je mee. Het moet inderdaad zo'n eenzaam gevoel zijn. Ik hoop dat je steun vindt bij ons.

Hele dikke knuffel.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Pfff koude rillingen door mijn lijf.... wat vreselijk voor jullie... heel veel geluk toegewenst.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ten eerste:
    Wat kan jij ontzettend en leuk schrijven! En dat voor zo'n vreselijk naar verhaal!

Wat een teleurstelling zeg...ik wens je ontzettend veel succes en sterkte met het verwerken van deze mk.

Ik hoop dat je een volgende keer heeeeeeeel lang zwanger mag blijven en kunt genieten van alle voordelen van het zwanger zijn!

Vooral die laatste: mama worden.

Elmo

5. judibi

judibi Bekend lid

hoi ciara,
    vreselijk meid. wat een rottijd heb je dan achter de rug met het einde nog niet eens helemaal in zicht. ik weet waar je doorheen gaat, zoals inderdaad velen hier.
    enige dat ik je echt op het hart wil drukken: praat er over, zeker met je vriend. julllie moeten er allebei doorheen en voor jou is het nog een keer zo moeilijk.
    sterkte in ieder geval met het verwerken.

6. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    brrr herkenning brrr

Heel veel sterkte de komende uren, dagen en weken. Ze zullen even heel erg zwaar wegen...

Ik hoop dat je heel veel steun zult krijgen nu uit je omgeving en dat ooit je wens nog in vervulling mag gaan om mama te worden.

Dikke digiknuf!

7. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Heel veel sterkte.....

8. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Dank voor al jullie lieve berichtjes.
    Terwijl ik langzaam leegvloei en t lijkt alsof mijn verdriet roodgeklonterd naar buiten komt maken vriendlief en ik alleen maar ruzie.
    Zijn leven is al compleet, hij gunt mij een kindje van ons samen maar voor hem had het niet gehoeven en dat voel ik nu sterker dan ooit.

De verwijten vliegen in het rond en er is wederzijds onbegrip. Dit verdriet kunnen we niet delen. En jahaaahaa.....het zal wel aan mijn hormonen liggen.

Met een superplus Always tussen mijn benen moet ik wachten tot er weer vertrouwen is....dat ik ooit Mama zal worden.......en dat onze relatie sterk genoeg is.

Er nadert een rommelend onweer op de achtergrond, twijfel of ik mijn gevoel maar in zal slikken, de gevoelens van mijn vriendje zal accepteren, een mooi jurkje & hakjes aan zal trekken en hem zal trakteren op een etentje. Aan ruzie heeft tenslotte niemand iets...........en bovendien heb ik jullie :)

Liefs Ciara

9. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hoi Ciara,

Ook ik weet wat je voelt....2 maanden geleden zagen ze op mijn 12-wekenecho
    dat het hartje van ons zo gewenste kindje niet meer klopte :cry:

Heel veel sterkte met het verwerken van dit enorme verdriet...neem je tijd!

10. wat een ontzetten verdrietig verhaal.
    in sommige geschreven delen kan ik (helaas..) goed inleven.
    Ik hoop zo voor je dat je dit gevecht een keer zult winnen en met een echte dikke buik in de tram zult staan (of zitten).
    heel veel sterkte!
    rachel

11. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Dag Allemaal,

Ginny: Ik had je verhaal al gelezen toen ik zelf nog vrolijk zwanger was en tranen met tuiten gehuild. Hoe verschrikkelijk een miskraam ook is, volgens mij wordt met iedere week verder in je zwangerschap, je wereld harder neergeslagen. Met 12 weken verwacht je toch zo dat het goed zit? Je bent een sterke vrouw! Ik hoop zo voor je dat je binnenkort mooi & gezond zwanger bent.

Rachel: Ik hoop voor jou dat 1 augustus het begin wordt van een van de mooiste tijden van je leven.

Ik heb het gisteravond goedgemaakt met vriendje, duidelijk gemaakt dat ik toch echt zijn steun nodig heb, mijzelf in mijn mooiste zwarte halterjurkje gehesen. De Always Super verschoond. (heeft iemand een idee hoelang en hevig je blijft bloeden bij de Cyotec?) en mijn vriendje getrakteerd op een etentje in een nieuw restaurantje.
    Erg fijn & gezellig. Daarna zijn we nog wat gaan drinken........waar hij al snel 4 onbekende collegae tegen kwam en zich heeft klem gezopen aan de gin-tonic (van mijn centjes!) en ik 3 uur lange fileleed & dikke tietengrappen moest aanhoren.
    Eenzaam ben ik om 01:30 alleen op mijn fietsje gestapt.........heeft mijn man een bord voor z'n kop?
    Hahaha, dit topic zou langzamerhand ook RELATIECRISIS kunnen gaan heten, of hoe verwerk je verwerk je samen een miskraam? Alleen!
    dat werd dus weer een vette onredelijke dronkenmansruzie om 03:00 's nachts. Is dit de man met wie ik een kindje wil?
    Vanochtend eindelijk 1000 x mijn welverdiende excuses gekregen maar ik word hier zoooo moe van.
    Strx lekker op de boot met vrienden door de grachtjes varen en genieten van t zonnetje en alle mooie dingen die er nog wel zijn.

Wordt vervolgd....

Liefs,
    Ciara

12. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Jeetje meid dat meen je niet :confused:
    Jij doet zo je best om dichter bij elkaar te komen en dan laat hij je zo zitten....wat een eikel :evil: (sorry)

Wij hebben een eigen zaak en in de week van het slechte nieuws en de curretage is mijn vriend misschien in totaal 4 uurtjes op de zaak geweest terwijl hij normaal dagen van 12 tot 14 uur maakt. In de weken erna heeft hij zo mogelijk nog meer gewerkt om de achterstand weg te werken. Maar dat had hij er graag voor over omdat hij er voor mij wilde zijn.

Ik hoop dat hij beseft waar hij mee bezig is...iedereen verwerkt het op zijn eigen manier, maar om jou nou zo te laten stikken, lijkt me toch niet de bedoeling....

Heel veel sterkte meid!

13. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Weer een stomme ruzie! Ik weet t even echt niet meer.............
    Ga even 2 daagjes uithuilen bij mn ouders die zo lief zijn me op te halen.
    Voel me zo onbegrepen, leeg en alleen...ik wil niet meer.............

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik krijg tranen in mn ogen bij het lezen!
    Dan dacht ik dat mn situatie moeilijk was............maar dit is te veel achter een!

Veel sterkte

15. probeer bij je ouders even op adem te komen. het doet je vast goed. laat je lekker even verwennen en huil uit!
    super lief dat ze je komen ophalen.
    sterkte!

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Jeetje meid wat zit je in een moeilijke en verdrietige situatie. Fijn dat je bij je ouders terecht kunt. Sterkte!

17. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Ow ciara wat is dit herkenbaar van mijn 1 MK...en ik ging mezelf nog verwijten..."zijn ex is wel een vrouw zij kon een kind baren...ik ben zelfs geen vrouw".
    Ik hoop niet dat jij zover zult gaan...niet het juiste pad iig!

De 2e MK was ik alleen...lag alleen te bevallen als bammam...maar liever zo alleen...dan alleen met zijn 2...hoe :sad: ook....

Heel veel sterkte meis hoop dat je toch een beetje op adem kunt komen bij je ouders!

18. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Dag Sens,

Wat fijn om herkenning te hebben. Maar wat een vreselijk triest verhaal en dat je ook nog twee miskramen hebt moeten verwerken!
    De exvrouw van mijn vriendje wilde de kinderen (na 3 weken vakantie met ons) niet een dagje eerder hebben zodat wij samen naar het ziekenhuis konden. We verlenen haar altijd gusten en andersom nooit. Kortom: Zij bepaalt gedeeltelijk mijn leven maar ik kan niet rechtstreeks boos op haar worden, en hij wil dat niet voor mij doen. Het feit dat je partner al kids heeft maakt de situatie nog zoveel moeilijker.

Ik hoef ons lichaam gelukkig niet te vergelijken. Mijn partner heeft zwak zaad en in het geval van zijn ex hebben ze zelfs de samenlevingstetss niet doorstaan ;)

Het is in ieder geval fijn even afstand van elkaar te hebben, het doet ons beide goed. De liefde tussen ons is volop aanwezig maar de omstandigheden vertroebelen de zaak.
    Hij heeft het gevoel dat ie het nooit goed kan doen, niet voor z'n ex (logisch!), schuldgevoel naar zn kinderen toe en niet voor mij.
    Ik daarintegen heb het gevoel dat ik mezelf vaak weg moet cijferen, altijd flexibel moet zijn en meestal de dupe ben van zijn verleden.

In elk geval heerlijk gegeten gisteravond, lekker geslapen in t warme nets van Paps & Mams.

Wat is Bammam?

Veel liefs,
    Ciara

19. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ciara, wil jullie ook heel veel sterkte wensen!

20. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo Ciara,

Hoe voel je je nu? Is er al iets op gang gekomen? Vreselijk zeg, dat je dan ook nog zo rekening met zijn ex moet houden.

xxx

Deel Deze Pagina