Hoi, Ik heb een vraagje. Gister heeft de verloskundige inwendig gevoeld dat de baarmoedermond al voor de helft verstreken was. Zij heeft mij toen naar het ziekenhuis gestuurd. Hier werd de hartslag van de baby gemeten en er werd gemeten of ik harde buiken/beginnende weeen had, de hartslag was goed ik had geen beginnende weeen. Toch ben ik er niet helemaal gerust op, ik heb namelijk nog steeds steken bij mijn bekken en pijn in mijn onderbuik, vrijwel meteen als ik opsta, dit was ook de aanleiding om inwendig te voelen. Nou vroeg ik mij af of het vaak voorkomt dat de baarmoedermond na 28 weken al half is verstreken of dat ik mij toch wel wat zorgen moet maken?
HOi Mroos, Een baarmoedermond is gemiddeld 4cm lang, gemiddeld dus dit is niet bij iedereen zo. Jou baarmoedermond zou weleens altijd al iets korter kunnen zijn. Pas als er bij een tweede toucher gevoeld word dat er een verandering is opgetreden van je baarmoedermond dan pas kan er iets gezegd worden of de pijnklachten die je er vaart effect hebben op de baarmoeder. Je bent helemaal gecontroleerd en er was geen baarmoederactiviteit, de pijn die je ervaart is dus niet direct afkomstig van je baarmoeder. Misschen van je banden of van je blaas. Is je urine nagekekne op een blaasonsteking? Wel een aanrader om alsnog te laten doen! Sterkte Imke
Bedankt voor de reactie! Het is geen blaasontsteking, hier is als eerste op getest. Ik ga gewoon erg rustig aandoen en dan zien we waar we komen! Liefs