ivf vraag

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zwaaistaart, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    Hallo,

Ik ben bezig met 2e ivf behandeling. (1e ivf behandeling begon met 10 follikels, eindigde met maar 2 van 5 bevruchte eicellen, waarvan 1 terug geplaatst, ander niet geschikt voor cryo)
    Op dag 6 van stimulatie eerste echo gehad -> ongeveer 15 kleine follikels te zien

Nu net weer een echo gehad (dag 11 van stimulatie) en zitten nu 6 wat grotere (1x 16mm, 1x 14mm en 4x ongeveer 12mm) en dan nog wat kleintjes.
    Ik heb bloed geprikt, gonal f gaat opgehoogd worden (nu steeds 225eh) naar 300 of 450, afhankelijk van uitslag lab.

Hoe groot achten jullie de kans dat er meer dan 6 follikels groot worden? Kan daar iets over gezegd worden? voor maar 6 follikels gaan we denk ik geen punctie doen....
    pffff wat is die onzekerheid toch weer vervelend!

2. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Voor 6 follikels wordt wel een punctie gedaan hoor. 6 is helemaal niet zo slecht. Het gaat voornamelijk om de kwaliteit.
    Bij de eerste echo had ik 8 follikels. Uiteindelijk 15 eicellen, waarvan 14 rijp. Ik heb wel langer gestimuleerd 17 dagen ofzo en met zeer hoge dosering (450 ie fostimon dat kon ivm endorecept studie, nu mag ik maar max. 225 ie).

Dus ja, er kunnen nog meer bruikbare follikels ontstaan als de kleintjes opeens ook mee gaan groeien.

Spannende periode hoor. Succes!

3. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Ik dacht het zelfde maar ziekenhuis heeft de pogingen niet afgebroken zij vonden (in mijn geval 5 eitjes) voldoende om de punctie uit te voeren. Ik heb gevraagd om ophogen van medicijnen om er meer te krijgen maar daar wilde ze in VU niet aan meewerken. Ze zeiden wij gaan tot Max 225 bij behandelingen. Dus wel fijn dat jij kan ophogen voor een ietsje beter resultaat.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Waarom zou je met 6 geen punctie willen doen? Als er maar 1 teruggeplaatst wordt heb je toch maar 1 goede bevruchte nodig. Het lijkt hier op zp. Alsof iedereen cryo's heeft, maar dat is echt niet zo! Meer niet dan wel, vraag eens in je ziekenhuis voor de percentages. Daar moet je dus geen rekening mee gaan houden...
    Ik zit nu in de wachtweken van mijn 6de icsi behandeling. Ik heb 1 keer een punctie ondergaan van 25 follikels, waarvan 2 tp en 4 cryo's. Waarvan 3 slecht ontdooid. Deze poging bracht ons niets (nou ja, een trauma voor de volgende punctie).
    De keer erna had ik 'maar' 5 follikels, 3 bevrucht, 2 tp en een pracht van een dochter gekregen! Het zegt niet zoveel helaas hoeveel follikels je hebt. Er moet maar net de goeie tussen zitten en een portie geluk is ook fijn.
    Je kan er verder niet zoveel aan veranderen, goed leven, niet roken en drinken en de juiste vitamine slikken.
    Succes.

5. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    Sjak, bedankt voor je relativerende woorden!
    Ik heb inderdaad steeds in mijn hoofd dat ik cyo's "moet zien te krijgen" om de kansen te vergroten, maar ja, dat is misschien ook iets wat ik los moet laten... nu maar hopen/duimen dat echo woensdag goed is...

6. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Ik had maar 6 folikels met daarin 6 eitjes. Hiervan zijn er 2 bevrucht waarvan 1 ook nog gestopt met delen was. De andere is tp en ik heb een hele mooie en lieve zoon eruit gekregen.
    Ik ken verschillende mensen met meer folikels maar daar kwam pas na meer dan 10 tp een zwangerschap uit. Het aantal folikels zegt echt niets van de kwaliteit, want die gaat echt boven kwantiteit.

7. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    Bedankt Hyper, voor je antwoord!

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Volgens mij wordt er voor 6 follikels wel een punctie gepland. Ik dacht dat 2 of 3 zo'n beetje de ondergrens is. En wat anderen al zeggen: het gaat echt om de kwaliteit. Je kunt 15 follikels aanprikken en 5 embryo's overhouden. Je kunt 5 follikels aanprikken en 5 embryo's overhouden. Dat is echt niet te zeggen en sterker nog, dat kan ook wisselen per poging.

Wij hebben in NL drie ivf-pogingen gedaan, met echt telkens volkomen verschillend resultaat. 1e geen cryo's, 2e wel cryo's en 3e geen cryo's. In totaal 4 tp's uiteindelijk uit die drie pogingen. Helaas alle vier geëindigd in mk's. Daarna zijn we naar Gent gegaan. En daar hebben we met een ander protocol een beter resultaat behaald. In NL spoot ik puregon, in Gent menopur. In NL plaatsten we terug op dag 3, in Gent hebben we bijvoorbeeld laten doordelen tot dag 5. Dat zijn zaken waarvan ik denk dat ze een uitkomst kunnen beïnvloeden, maar tegelijk is het ook gewoon zo dat je lijf en de natuur hun rol spelen. En daar doe je niks aan.

9. Doortje86

Doortje86 Lid

19 sep 2013
    93
    1
    0
    Wees blij met 6 follikels en een 'lage' dosering. Hoog is helemaal niet goed voor de kwaliteit. Ik had overstimulatie met 19 follikels uiteindelijk 1 vers teruggeplaatst en 2 cryo's de rest was slecht. Dus zegt echt niks. Succes!

10. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    bedankt voor jullie ervaringen meiden. Stelt me geruster!

11. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Ik zal ook nog een duit in het zakje doen. De 1e poging meer dan 20 follikels, 11 eicellen waarvan 5 bevrucht. Slechts 1 tp, geen cryo. Tegen een overstimulatie aan na tp en zo ziek geweest.
    Poging 2: 7 follikels waarvan er 6 konden worden geprikt (1 lag te ver naar achter). Toen zakte bij mij de moed al in mijn schoenen. Volgens mijn kansberekening was ik al klaar met poging 2.
    Er bleken dus maar 3 eicellen geschikt te zijn, toen was bij de hoop op een tp al ver te zoeken. Ondanks dat de fa aangaf dat dit beter was dan zoveel. Uiteindelijk dus 1 tp (waarvan ik nu zwanger ben) en 1 cryo. De fa had gelijk dus.

12. moeke1987

moeke1987 Lid

18 mei 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had 8 eitjes, 7 zijn er goed overgekomen in zhuis, 6 bevrucht, 1 terugplaatsing (waar ik nu zwanger van ben) en 5 id vriezer. Hoeveelheid wil dus niet altijd wat zeggen :D

13. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.438
    1.029
    113
    Vrouw
    Bedankt meiden! morgen weer naar gyn. Eens horen hoe zij er over denkt (maar dat weet ik door jullie eigenlijk al wel ;))

Deel Deze Pagina