Dag dames, Ik denk ik zal eens in dit forum een bericht plaatsen ipv bij zwanger worden, omdat ik me hier binnenkort kan melden. Vandaag is pco geconstateerd en nooit geweten dit zo erg te vinden... Ik ben feb gestopt met de pil maar duurde enorm lang voor ik ongi werd! Eindelijk geworden zonder eisprong! Nu sinds vorge week weer geworden pas voor de 2 e keer maar weer zonder eisprong! Vanwegen heftige pijn klachten naar eerste hulp naar gynae... Vandaag uitslag te horen gekregen pco! Ik heb eerst eens een goed potje zitten janken aangezien ik niet helemaal voorbereid was... En ik dus nog geen 1 x "zelf op normale manier" heb kunnen proberen zwanger te raken! Wat ik dus heel erg vind... Al moet ik natuurlijk blij zijn dat het ziekenhuis me kan en wil helpen... Nou vraag ik me af of er meer ervaren pco- ers zijn met ook hevige onderbuik en bekken klachten? En hoe precies de behandeling verloopt? Ik moet over 3 maanden trg komen voor MMM ... Maar ik vraag me af ondanks clomid hoe precies zon behandeling eruit komt te zien? Wat wordt getest en wat wordt er gedaan? Zoals jullie zien nogal wat vragen spoken er door mijn hoofd! Dus alle info / ervaringen / reacties zijn enorm welkom! Liefs Bbibi
Mis hier een kijken : pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen? en in het mmm club deel daar zijn wel meer topics over pco
Bbibi@ Graag gedaan hoop dat je er wat aan hebt . Succes en laat je voor al niet gek maken door je lijf hoe moeilijk ook. Ze kunnen je erg verwarren die rot lijven van vrouwen , geloof me.
Hoi Bibi, ik heb precies hetzelfde gevoel als jij. Mijn bloed is vrijdag geprikt, dus de definitieve diagnose moet ik nog krijgen, maar de kans is erg groot. Op 6 juli heeft de gyn bij mij veel zwarte plekken gezien op de eierstokken. Dat zou pco kunnen betekenen. Ik heb echt een week lang me zo klote gevoeld en nu nog met vlagen hoor. Het gevoel dat je lichaam je in de steek laat, i zo frustrerend. Ik heb nog wel een "normale" cyclus gehad tot februari. Toen is het bij mij begonnen. De menstruatie bleef uit. Ik heb via een vriendin een boek te leen over zwangerwens e.d. Hierin komt ook pco aan het licht. Hierin staat dat vaak (niet altijd) de problemen beginnen als je BMI boven de 28 gaat. Bij mij klopt dat bijna als een bus. Sinds januari ben ik zwaarder dan 69 kilo geworden. Mijn bmi is 28 vanag 68 kilo. Ik heb dus een sterk voor gevoel dat afvallen mij zal gaan helpen. Maar dat is zo moeilijk als je je rot voelt. Ik heb dit echt moeten verwerken en ben dit eigenlijk nog steeds aan het verwerken. In mij geval zal 3 kilo afvallen misschien al kunnen helpen. De gyn gaf me dit ook aan. Nu schijnt het dat je met pco baat hebt bij koolhydraatarm. Ik heb het een wek geprobeerd, maar dat is niet mijn ding. Ik probeer ze te beperken, maar ik doe nu gewoon 6x per dag iets eten en een beetje de vetten en calorien in de gaten houden. Maar het is zo'n k*tdiagnose. Ik heb deze cyclus nog geen clomid. Ik ben u ongesteld middels primolut en ze gaan tot dag 20, mijn cyclus monitoren. Als er dan niets te zien is krijg ik weer primolut. Dan krijg ik in de volgende cyclus clomid. Ik heb dus wel het gevoel dat ik weer buitenspel sta deze maand.
@marnat, bedankt. Ja zo te zien is het wondertje jouw dus ook niet gegund gezien je onderschrift? Wat enorm vervelend zeg, als je een grote kindereens hebt en het dan niet lukt @ babke, ja ik had al 2x gereageerd op jouw topic van pco over je diagnose! Moet je maar eens terug lezen hihi !! Ik reageerde nog zo nuchter maar weet idd precies hoe je je voelt! Bij mij licht het niet aan gewicht ik ben enorm slank!! 1.65en weeg max 57 ! Dus daar ligt het niet aan! En ik eet koolhydraatarm en suiker/ fructosevrij omdat ik daar niet tegen kan! En dus alsnog pco! Dus het kan idd daarmee te maken hebben maak bij mij dus niet helaas!! Maar jij hebt het al een beetje kunnen verwerken dus? Ik vond het ook echt even een zware klap! Vooral omdat je er niet op rekend! Mij willen ze pas over 3 maanden terug zien en helpen! Dus en blijf ook enormmm last houden van pijn pijn pijn heb jij dat ook? Daarom willen ze dan beginnen met een kijkoperatie. Dus een en al ellende in het vooruitzicht!! Veel succes met je behandelingen in het ziekenhuis! Hopelijk slaat de clomid gauw bij je aan!! Zou mooi zijn
Lieve schat pcos word je mee geboren. En het gaat ook niet meer weg. Verbeteren kan wel. En he dat je pcos hebt wil helemaal niet zeggen dat je niet zonder mmm zwanger kunt raken hoor, er zijn er genoeg die zwanger raken, het is alleen net iets moeilijker omdat iemand met pcos dus nooit weet wanneer precies de eisprong valt. Kop op meid het valt best mee. Het is even door bijten maar het komt goed. Xxxxxx
Hoi babyhope ! Thans voor je motiverende reactie Zo te zien heb jij er ook aardig wat voor over gehad!! Laten we eerlijk zijn! Tegenwoordig kunnen ze gelukkig zoooo ontzettend veel stellen helpen met hun kinderwens!! Maar het liefst wil iedere vrouw van nature spontaan zwanger worden laten we eerlijk zijn!! Maar je hoort het toch niet veel hoor dat vrouwen met pco zwanger raken! Ik had dit keer een mooie cyclus maar dus wel alsnog zonder eisprong! Heb ovutesten gebruikt! Maar sinds feb gestopt met de pil en geen een eisrong helaas! Dus dat is gewoon erg frustrerend!! Maja we wachten geduldig af!! Nog 3 mnd wachten en hopen op een wonder en anders trg de mmm in! Komt ook vast goed! Is er iemand van jullie die wel ook veel pijn ervaart door pco? Xx
Heb het gelezen. Ja stom is dat he? Ik had geen pco verwacht, maar je ziet hier zoveel pco dames met kinderen dat je denkt. Meid maak je niet druk. Komt wel goed. Totdat je het zelf bent. Ik heb wat tranen gelaten.
He meid. Ja wij hebben ook een aardig wegje af gelegd voor wij ons meisje kregen, een hoop teleurstellingen vooral. Nog iets doe geen ovu testen meid. Want dat werkt niet samen met pcos. Of ze worden positief terwijl er nog geen ei te bekennen is, of ze blijven negatief terwijl je wel een ei hebt. Xxxxxx
Herkenbare gevoelens en woorden, ik heb ook pco en drie zomers geleden zat ik er helemaal doorheen. Ik dacht dat ik nooit moeder zou mogen worden. Maar de eerste ronde met clomid wat het al raak. In april 2010 kregen wij een prachtige dochter. Aangezien de gyn aangaf dat natuurlijk zwanger worden nihil was voor ons zijn wij zonder voorbehoedsmiddel door gegaan. En in april 2011 voelde ik me zo raar. We gooide er een test tegenaan. En wat bleek zwanger helemaal spontaan!! Al 10 weken bleek een week later! En in oktober 2011 in onze stoere knul geboren. Hou hoop meid! Alles ligt nog open!
Hoi meiden!! Ik wilde jullie even bemoedigen! In maart werd er ook PCO geconstateerd en ik was er ook echt kapot van. Had een BMI van 28 en woog 77kg met 1.70m, na de diagnose ben ik koolhyydraatarm gaan eten en verloor 8kg. De fertiliteitsarts schreef mij clomid voor, die ik pas 3 maanden later durfde te nemen. Ik dacht misschien krijg ik vanzelf een eisprong, maar helaas het mocht niet zo zijn dus zijn we in Juni begonnen met clomid 50mg, nou en het resultaat zie je in mijn handtekening. Ook ik dacht toen echt dat het het einde van de wereld was en dat ik een mislukking was, in vergelijking met anderen die met een knipoog al zwanger raakte..maar blijf hopen en geef niet op want het is we'll degelijk mogelijk en ik ben levend bewijs hiervan en de MMM in gaan is niet zo eng. Voor een kind doe je alles. Sterkte meiden en ga dr tegenaan. Wees ook pro-actief bij je gynaecoloog want die denken vaak dat je maar een nummertje bent.
@babke: nou idd vond het ook zoooo toevallig! 1 week geleden nog zo nuchter en nu bij mijzelf en kon ook niet meer stoppen met huilen! Zo gek... Had ik nooit verwacht van mijzelf ik ben normaal nogal een harde zeg maar... Maar het voelde toch als een klap... Ik dacht nog zooo jong en dan niet spontaan zwanger! En alle senarios spoken in mijn hoofd! Heb het al wel laten bezinken en we gaan er volle moed tegenaan! Ze wilde dat ik 3 mnd zou wachten maar ik kijk deze cyclus nog af en de volgende en bij geen ei bel ik voor een afspraak en mogen ze beginnen! Eer ze bloedtesten etc en een kijkoperatie hebben gedaan, ben je alweer een paar maandjes verder misschien! Suces met je behandeling!! @babyhope wat goed van jullie dat je er voor 100% voor gegaan bent! Ik snap dat die jaren ellendig waren! Maar fijn dat jullie nu een gezond kindje hebben kunnen krijgen! Wel een goed voorbeeld voor mij! Uit zulke verhalen put ik hoop!! En mijn gyn raadde wel aan door te gaan met ovutesten! Zodat ik eei duidelijk beeld had van wel of geen ei !! dus test nog vrolijk verder! Vind het momenteel ook geen probleem! @ vien en pamsie! Bedankt voor jullie lieve reacties meiden! Zoals ik al tegen babyhope zei, uit zulke verhalen put ik echt hoop! Je hoort toch van clomid zulke positieve verhalen dat ik het ook niet helemaal negatief inzie! Ook voor ons zit er nog een kansje in !! bedankt dat jullie je positieve verhaling met me wilde delen! Doet me ontsettend goed!!
Heb jij wel een cyclus, maar zonder ei? Ik had helemaal geen cuclus meer. Zo gek. Wat trouwens fijn is om je ei te spotten is je temperatuur bijhouden. Daar heb ik zoveel houvast aan. Geen getwijfel door positieve ovulatuetesten zonder ei.
Hey meid, Bij mij is in april 2012 pco vastgesteld. Omdat ik al 5 maanden niet ongi werd werdt ik eindelijk doorgestuurd naar de gnyc. eerst een kuur primolut gekregen voor mijn ongi toen spontaan nog een eisprong gehad zonder tabl. !9 juni begonnen met eerste kuur clomid 50 mg. Nog steeds niet ongi vandaag bij de gync geweest moet weer beginnen met primolut en de 3 dag weer met clomid maar deze keer 100 mg.
Ik ben ook gestopt in februari met de pil en sindsdien niet meer ongesteld geworden. Dus al bijna 6 mnd. Bij mij was ook bij toeval pco ontdekt. Ik heb geen overgewicht (1.60 en 49 kg) geen overbeharing, maar sinds ik gestopt ben met de pil wel enorme last van acné gekregen. Gezicht, rug, armen... Echt vreselijk!! Heb ook geen lichamelijke klachten, echt nergens last van. Wat me ook wel zorgen baart want voor mn gevoel liggen mijn eierstokken totaal stil. Weet ook ff niet zo goed wat ik nu moet doen. De kinderwens is even (noodgedwongen) naar de achtergrond gegaan vanwege prive situaties maar vraag me af hoe slecht t voor de baarmoeder is om nooit ongesteld te worden. Heb weleens iets gelezen dat dat de kans op baarmoederhalskanker verhoogd.
Meiden nog een tip!! Ik had hiervoor goedkope ovulatietesten gebruikt en die waren zo onduidelijk..maar in de maand dat ik zwanger raakte had ik clearblue digital ovulatietesten gebruikt,, ik moest echt slikken toen ik het kocht, 50 euro voor 20 ovulatiesticks maar echt het was het heeel waard. Ik kreeg een smiley zodra ik vruchtbaar was en een lege rondje als ik niet vruchtbaar ben..dit heeft mij ook geholpen om zwanger te raken denk ik. Vriendinnetje van mij heeft het mij aangeraden, zij probeerde een jaar met gewone ovulatietesten en temperaturen maar niks, en met cb, 1e x gelijk raak..zij is nu 9 weken zwanger. En met PCO hoeft er niet per se altijd een positief ovtest te zijn, met de gewone zie je we'll altijd een lijntje..maar bij mij deed de CB ovtest het gewoon heel goed.
Dan nog een tip. Op drogistplein.nl betaal je 37,95 voor 20 stuks en geen verzendkosten. Heel fijn dus.
He Babke, Nou zie mijn onderschrift! dat is geen cyclus te noemen! eerste keer duurde ruim 4 maanden voor ik ongi werd! 2e keer nu dus afgelopen cyclus 30 dagen! maar nog steeds zonder ei! maar wie weet deze cyclus... we wachten het af @licht hopelijk dat de 100mg wel aanslaat meid! spannend! @jenna28 dat is toevallig ik ook @ geen overgewicht of overbeharing of niets... ook alleen weer vol acne! gelukkig alleen gezicht en hier en daar een keertje op mn schouder maar niet zo enorm veel gelukkig ! Maar wel enorm vervelend he! alle ellende al wel maar geen normale cyclus en dus kleine kans op zwangerschap... hoezo frustrerend? hihi @Vien, mijn vriendin gebruikt ze ook! ik wil ze op den duur ook gebruiken maar nu nog niet! vind het te duur als ik ze bv weer 4 maanden aan een stuk moert gebruiken! wij zorgen gewoon voor optijd sex en verder de goedkopen ovutest alleen om te zien of er een ei komt! maar ik heb dus niet altijd een 2e streep hoor... soms een licht streepje maar meestal niets! helaas...
Hee meiden, Hier ook een vermoedelijke PCO klant. Ik heb 11 juli 1e afspraak bij gyn gehad, en had ook een kralenkrans bij eierstok. (andere eierstok kon ze niet vinden). Heb bloed geprikt, dus hoor als het goed is 10 augustus de definitieve diagnose. Manlief moet ook potje vullen. Ik weet het nog niet definitief of ik PCO heb, maar huisarts had het al benoemd en tijdens de echo benoemde gyn het ook. En ja ik schrok niet echt eigenlijk. Omdat ik zelf een tijd terug al eens had bedacht dat ik het wel eens zou kunnen hebben. Pas later kreeg ik wel even een klap, toen ik me bedacht dat ik gewoon niet (of in ieder geval nauwelijks) zwanger kan raken. En dat is toch altijd wat je hoopt. En dan de angst ineens van wat als het nou echt niet lukt. En wat nou als zaadjes van manlief ook niet goed zijn. Heb al jaren een kinderwens! En dan gaan we eindelijk voor een kindje en dan lukt het niet... heel frustrerend. Ook nu rond vruchtbare periode ongeveer, ben veel aan het klussen. En tegelijkertijd denk ik van, heeft het wel zin? Kan ik uberhaupt wel zwanger raken nu? Ik hoop dat ik volgende afspraak meteen mag beginnen met Clomid. Wil zo graag zwanger raken. Ik dacht 2012 is mijn jaar, maar ook dit jaar tikt vrolijk door en het is nog niet gelukt. Ik heb trouwens ook enorm veel last van acne, echt vreselijk! Ben ook wat te zwaar, maar afvallen lukt gewoon niet. Ik snap er echt niets van. En overbeharing had ik nooit, maar pas zag ik ineens heel wat (gelukkig hele lichte) haartjes onder mijn oor op kaak, soort bakkebaard zegmaar. Gelukkig zie je het niet heel goed, maar zag ze pas ineens in het licht. Heb geen ernstige symptomen verder... maar ja dat afvallen zou wel wat makkelijker mogen gaan van mij. En die acne grrr.. dat heb ik al zo'n tijd en ik wil er gewoon vanaf!! Nou meiden duim voor ons allemaal dat we snel zwanger mogen raken, en niet teveel gedoe krijgen als we hormonen gaan slikken. Niet teveel last van bijwerkingen. PS ik zie ook zo op tegen inwendige echo, als ik bijv ongesteld ben. Want er is een kans dat ik ongi ben volgende keer... vond het echt niet erg die inwendige echo, maar als ik ongi ben moeten ze gewoon uit de buurt blijven daar bahh ..