ik was benieuwd of er meiden zijn die ook in de MMM zaten maar tijdens hun vakantie toch zwanger zijn geraakt?? gr natascha
De drie medische oorzaken van het niet zwanger worden (PCOS, verminderde zaadkwaliteit & een bevruchtingsprobleem) verdwijnen hier niet door op vakantie te gaan, helaas...
Bedoel je zonder verdere hulp? Ik snap de vraag niet zo goed. Ik ben wel zwanger geworden op vakantie, maar wel gewoon met Clomid. Toch denk ik dat de vakantie wel goed geweest is, voor de innesteling!
Het schijnt bij sommige geluksvogels wel eens voor te komen dat ze tijdens een pauze of vakantie plots geheel onverwachts zwanger zijn geworden, ondanks hun MMM. Ikzelf zit ook in de MMM, maar ik verwacht niet dat als ik op vakantie ga, mijn vijandige baarmoederslijm ook opeens op vakantie gaat! In mijn ogen ben je dus echt een geluksvogel als het je wel overkomt.
Ik ben al ontelbare keren zeeeeeeeer ontspannen op vakantie geweest, maar hier heeft het niet geholpen.
Nee, in drie jaar tijd, vaak vakantie gehad, een hondje erbij genomen...maar nee, had blijkbaar toch echt een goede zaadcel nodig Grapje hoor, ik snap je vraag! Iedereen hoopt er op en een paar procent heeft het fantastische geluk om toch spontaan zwanger te worden. Of het aan de vakantie ligt of gewoon geluk is..ik denk het laatste. Hier een medische oorzaak voor het niet samen zwanger kunnen worden dus zelfs ontstressen heeft hier er niks mee te maken. Elmo
Ik hoop ook dat het werkt hoor............maar ik geloof er niet zo heel erg in hoor. Wij zijn vaak op vakantie geweest en ik heb in de vakantie ook mn eisprong gehad.... We hebben een hondje genomen. We zijn kleiner gaan wonen. We hebben tijden gekend dat het echt beter zou zijn om niet zwanger te worden! En de IVF was toch echt nodig
Ik zat in de MMM ivm een korte luteale fase en uiteindelijk toch spontaan zwanger geworden, zonder hulp van Clomid oid....
Mijn arts heeft gezegd dat als je in verwachting kunt raken door met vakantie te gaan, dat dan de klinieken wel gesloten zouden worden en we door onze HA's dan wel met vakntie zouden worden gestuurd Hier 3 vakanties achter de rug, maar nog altijd hetzelfde riedeltje qua probomen (zie onderschrift) en dat was in de vakanties dus niet anders...
Wij planden onze vakantie altijd rond de eisprong; heeft nog geen effect gehad (behalve dat we in onze laatste, zorgvuldig rond de eisprong geplande vakantie met een condoom moesten vrijen omdat ik vanwege mijn schildklier tijdelijk niet zwanger mocht raken).