Hallo ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met een LEO operatie. Ik ga zelf in februari onder het mes. Wie heeft na de operatie een menstruatie cyclus inclusief eisprong gekregen?
Heb er geen ervaring mee . Maar heb even voor je hier op het forum gezocht. Mis kun je hier je even in lezen. Dit topic is wel al dicht Maar wie weet heb je er wat aan. LEO-operatie
Hallo Groenling, Ik ben 26 juni onder het mes geweest. Operatie zelf viel me erg mee, had nog wel een nabloeding tijdens de operatie gehad waardoor ik wat langer onder narcose ben geweest dan nodig. Moest omdat mijn bloeddruk te laag bleef nog een nachtje extra in het ziekenhuis blijven, maar mocht volgende ochtend weer naar huis. Ben een week thuis geweest en ben toen langzaam aan weer begonnen met werken. Heb naast wat buikpijn wat last van spierpijn in mijn schouders gehad door de operatie, maar was met paracetamol goed te doen. Heb helaas zelf geen eisprong gekregen na de operatie. Ben in september weer begonnen met clomid en had toen wel een eisprong. Nu 3 rondes verder ben ik ruim 6 weken zwanger, mag dinsdag naar de gyn voor een echo, super spannend! Hoop voor jou dat het net zo goed uitpakt als voor mij (hopelijk met direct zelf een eisprong natuurlijk!) Groeten Celine.
dankje voor je reactie en super dat je uiteindelijk zwanger bent geworden!! Zijn er meer mensen die ervaring hebben met een leo operatie??
Hoi Groenling, Ik heb kort geleden de LEO operatie gehad. 13 dec. om precies te zijn. Vond het heel erg spannend van te voren. Was zelf ook nog nooit onder narcose geweest. Het is me redelijk mee gevallen. Emotioneel vind ik het nog wel zwaar. Het is best ingrijpend om je te laten opereren. Ben het zelf nog een beetje een plekje aan t geven. Bij mij is de operatie zonder complicaties gegaan. Het zag er volgens mijn gyn allemaal goed uit. Ik heb ook helemaal geen nabloedingen gehad. Heb alleen 3 dagen buikpijn gehad en kon niet veel de eerste dagen. Mn schouders deden alleen ongelooflijk zeer. Dat duurde wel 6 dagen, echt een continue kramp in mn schouders. Oh ja en de 3 littekens vallen me best mee. Ik had helemaal geen menstruatie van mezelf na het stoppen met de pil. 9 dagen na de operatie werd ik inees ongi. Heb toen de gyn gebeld en ben toen van dc 12 t/m 20 om de dag voor een follikelmeting gegaan, maar helaas er groeide niets. Het lijkt of ik dus niet een eigen cyclus terug krijg door de operatie. Ik heb nu weer Primolut achter de rug om een ontrekkingsbloeding op te wekken. En dan weer aan de clomid. Hopelijk werkt dit nu wel. Kan zijn dat dit nu wel werkt door de operatie. Ik wilde graag mijn verhaal met jou delen, omdat ik zelf ook eens een topic ben begonnen over LEO, maar kreeg daar weinig reactie op. Het is fijn het te delen met iemand die in hetzelfde schuitje zit. Zorg zeker dat de eerste 2 dagen iemand bij je is. En laat je lekker vertroetelen. Ik ben na 8 dagen weer gaan werken, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Was lichamelijk nog niet helemaal fit en ik had zo'n rotdienst dat ik daarna helemaal over de zeik was. Probeer je echt aan die 10 dagen 'rust' te houden. Het is allemaal niet niks. Ik wens je heel veel succes.
dankje dat je dit wil delen. En balen dat het niet heeft geholpen. Ik zit er eigenlijk niet op te wachten om weer clomid te gebruiken. LEO is het laatste wat ik wil proberen. Heb jij voor de operatie nog primolut gekregen voor een ontrekkingsbloeding? Ik heb namelijk al maanden geen onttrekking gehad. Mag ik vragen waarom jij 100mg clomid krijgt en niet eerst 50 mg?
Ik wil hier even mijn ervaring delen! De operatie is inmiddels achter de rug. Ik voelde me van te voren haast niet zenuwwachtig en ervaarde heel veel rust. Pas de laatste minuten was ik wat gespannen. Toe ik wakker werd leek het alsof er niks was gebeurd. Alleen lag ik opeens aan de zuursof omdat die te laag was.(waarschijnlijk een reactie op de narcose) Later kreeg ik ook nog een extreem lage bloeddruk waardoor ik nog iets langer moest blijven. Daar heb ik een middel voor gekregen en na ongeveer een uur was dat gelukkig weer een stuk beter. De gynaecoloog zei dat de operatie goed is verlopen en er geen rare dingen zijn gevonden. de doorgankelijkheid van mn eileiders zijn getest en dat was goed. Ook hebben ze in iedere eierstok 7 a8 gaatjes gebrand waardoor de cystes/eiblaasjes kapot zijn gemaakt. Het doel hiervan is dat de hormooncyclus kan worden hersteld. Je lichaam wordt als het ware gereset. Ik heb nu voornamelijk last van co2 wat nog in mn lichaam zit.en dat zit voornamelijk in de schouders. Daar hebben ze mn buik mee opgeblazen. de wonden zelf vallen erg mee qua pijn. nu is het afwachten of de hormonen zn werk gaan doen.
Hey groenling. Was benieuwd hoe het was gegaan, dus dit topic weer ff opgezocht. Ik had ook echt enorme pijn in mn schouders. Hoe is het nu met je? Heeft je cyclus het weer opgepakt? Ben benieuwd. En de wondjes goed genezen? Ik moet inderdaad ook steeds primolut gebruiken om een ontrekkingsbloeding op te wekken. Daarna clomid. Ik had alle dosissen al een keer gehad, vandaar dat ze na de operatie meteen in gingen zetten met 100 mg. Heb nu eindelijk een eisprong gehad! Voor de eerste keer. Komt dus toch door de Leo operatie! Moet zondag of maandag ongi worden (hopelijk niet hihi) Zo niet ga ik een testje doen.
Hoi ik zie dat je zwanger bent!! Gefeliciteerd!! Hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap. Het is bij mij nog onduidelijk wat voor effect de leo heeft gehad. Ik kreeg meteen na de leo een hele hevige menstruatie en 28 dagen daarna weer. ik heb dus 1 cyclus erop zitten. nu lijkt een 2e eisprong weer ver te zoeken dus ben bang dat het niet veel heeft geholpen Ik wil niet meer aan de clomid voorlopig. Ik heb met mn man afgesproken dat de grens nu wel is bereikt voor ons. Ik hoop nog een keer een ei te krijgen maar verwacht er niet te veel van