Hoi! Ik zit in mijn 4e ronde en na wat gedoe rondom mijn cyclus ben ik deze ronde gestart met clomid (lees onderschrift). Gister was mijn eitje (laatste echo) 1,8cm en vandaag moest ik een injectie pregnyl laten zetten. Door alle haast (en ik had het eigenlijk niet verwacht) is het me een beetje bij in geschoten om te vragen hoe alles nu eigenlijk zit. Ik weet dat door de pregnyl mijn eisprong wordt opgewekt, binnen nu en 36 uur. Hij is vanmorgen om 10uur gezet, dus dan verwacht ik mijn eisprong voor vrijdagavond 22.00 uur. Nu heb ik even leuk een ovulatietest gedaan en die sloeg natuurlijk positief uit. Z&K gaf een licht (wel duidelijk!) streepje, geen knaller en de CB gaf een smiley. Tot hoever zijn deze ovulatietesten te vertrouwen? Want er wordt toch een hormoon ingespoten waar de testen op reageren.. Sowieso vanavond vrij advies & morgenochtend/avond ook maar voor de zekerheid Hopelijk kan iemand me wat meer vertellen
en wat is nu precies je vraag? pregnyl is hcg (je test nu dus ook met een zwangerschapstest positieg) ovulatietesten reageren ook op hcg (iets technisch maar ik begreep dat hcg op lh lijkt) en ovulatietesten daarom uitslaan. andersom kan dat echter niet. (Dus je kunt niet zwanger testen tijdens je eisprong) wie weet helpt dit je
Dege ik doe geen ovulatietest na pregnyl. Deze kan op het hormonen reageren. mijn ovulatietesten doe ik momenteel niets mee Door de pregnyl
Waarom zou je een ovulatie test doen? Je ei zit er.. Die heb je gezien tijdens de echo. En hij springt gemiddeld na 36 uur! Gewoon de komende dagen gezellig maken en jezelf niet nog gekker maken met al die testen.
Inderdaad. Door Pregnyl slaat een ovulatietest positief uit. Het heeft dus totaal geen zin om direct na Pregnyl een ovulatietest te doen.
je kunt evt (hopelijk is het niet nodig) maar de volgende keer vóór pregnyl testen. Het kan wel zijn dat het ei groot genoeg is om zelfstandig te springen. Dan springt het eerder dan 36 a 40 uur en dat moet je dan even rekening mee houden met t klussen.