Clomid, dubbele eisprong en nu negatieve samenlevingstest

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ginavandenberg, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ginavandenberg

24 apr 2008
    5
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik voel me op dit moment zo in de war dat ik graag wat advies en verhalen van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt zou willen horen.

Ik ben nu 2 maanden bezig met Clomid, eerste keer meteen een eisprong maar geen resultaat. Deze maand zelfs 2 gerijpte eicellen!
    Maandag bij de gyn geweest, ze stonden beide op knappen maar de kans zou klein zijn dat ze allebei zouden springen. Verder was m'n zuurgraad flink gedaald, het zag er al met al heel goed uit. We moesten dus flink gaan klussen en gisteren weer terug naar de gyn.

Allebei de eitjes waren dus wel degelijk gesprongen :D maar bij de samenlevingstest bleek dat m'n zuurgraad alweer flink hoog was. Ze willen nu overstappen op IUI omdat m'n slijm misschien vijandig zou zijn!

Maar ik dacht dat het slijm maar een heel korte periode toegankelijk was? En maandag was het bijna goed? Eisprong gehad, dan is het toch normaal dat het weer omhoog gaat?

Heb ik nou een kans om zwanger te zijn of niet? Miss zelfs van een tweeling? En kan ik er zelf voor kiezen om nog even te wachten met IUI? En door te gaan met Clomid? Ik las ook ergens dat die samenlevingstesten onbetrouwbaar zijn en mijn gevoel zegt me dat Clomid me helpt....

Ik hoop op een paar reacties, ik word gek van die onzekerheid!

Alvast heel erg bedankt in elk geval!

2. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    Hoi meid

ik heb nog nooit samenlevingstest gehad, dus daarover kan ik mijn mening niet geven

maar wat clomid en iui betreft, ik denk dat als je gyn het ok vindt om nog even te proberen met clomid alleen (dus geen iui), dat je ervoor moet gaan ! mijn gyn vindt toch dat zolang ik eisprong heb, dat ik me niet te veel zorgen moet maken... en dat we na een jaartje clomid wel verdere stappen zullen nemen indien nodig

kans op zwangerschap : mja die heb je altijd als je eisprong(en) hebt gehad... maar het is helaas afwachten tot 14 d na ei

in ieder geval veel succes!
    Groetjes
    Evita

3. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Hallo Gina,

Ik weet niets van Clomid; heb gelukkig prima eisprong van mezelf. Maar...ik heb wel last van een te lage zuurgraad (= te zuur). De zuurgraad is de hele maand laag, maar de dagen rondom je eisprong wordt deze hoger (=meer basisch) zodat de zaadcellen erdoor kunnen. Bij te zure omgeving gaan ze dood, zoals je dus inmiddels weet.

Ik weet niet wat jouw gyn heeft voorgeschreven hiervoor, maar ik heb van de mijne spoelingen met natrium bicarbonaat gekregen. De dagen rond de eisprong spoel ik hiermee (inwendig) waardoor de zuurgraad wordt geneutraliseerd. Ik ben met deze spoelingen gewoon zwanger geworden (helaas miskraam). Misschien kun je dit met je gyn overleggen voordat je meteen op IUI overstapt.

Succes!

Gr. Joyce

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Positief nieuws: mijn vriendin is super zwanger na een negative samenlevingstest

Mijn verhaal: met clomid neg. test en helaas met hormonen spuiten ook (terwijl dat juist een positieve werking heeft op het slijm) vandaar dus bij ons de beslissing IUI. Weet je wel dat clomid je zuurgraad juist negatief kan beinvloeden? Dat was bij mij ook een reden om ook spuiten te proberen )ik reageerd ook niet super op clomid hoor, met veel moeite bij 150 mg een eitje'

5. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0

Dit klopt niet helemaal. Als je vijandig slijm hebt, kun je nog zo´n mooie eisprong hebben maar het zaad zal dan dus niet door het slijm heen kunnen en dus ook nooit het eitje bereiken. Geen kans dus op zwangerschap.
    Ik heb nl. prachtige eisprongen van mezelf, maar door vijandig slijm geen kans op bevruchting. Man zn zaad komt er gewoonweg niet doorheen. Ik was afhankelijk van IUI, gelukkig gaf deze bij ons gelijk resultaat :)

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Onze samenlevingstest was positief, maar mijn slijm was vaak niet mooi dik genoeg rond de eisprong. Dit kwam ook door de clomid, net zoals dat clomid in veel gevallen de zuurte aantast. Ik ben na een paar maanden overgestapt naar hormooninjecties. Ik zou je arts eens vragen naar spoelingen en idd andere hormonen? Succes ermee!

7. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Door de clomid heb ik diverse eisprongen gehad maar nooit een bevruchting duur vijandig slijm. In de maand voor de HSG geen clomid geslikt maar toch een eisprong en direct raak!. Clomid kan ervoor zorgen dat je slijm zegmaar slechter wordt. Je kan je gyn vragen of je eerst mag spuiten zonder IUI, maar IUI is wel de oplossing als je dan alsnog vijandig slijm blijf houden.

Veel succes!

8. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik gebruikte ook Clomid en had altijd negatieve samenlevingstesten (heb er drie of vier gehad) .
    Mijn slijm was ook veel te zuur. Clomid kan hier een oorzaak van zijn. Ik ben overgegaan op spuiten, nog een te laag zuurgraad.
    Toen moest ik gaan spoeln met natrium bicarbonaad.....nog te zuur!
    Nu gaan we over op IUI! Dit wordt de eerste ronde IUI, dus ik hoop dat het mag baten. Iig veel succes meid!

9. ginavandenberg

24 apr 2008
    5
    0
    0
    Ik wil graag iedereen bedanken voor de lieve reacties.
    Inmiddels heb ik een hele vragenlijst klaarliggen voor de gyn, waarin ik jullie adviesen natuurlijk heb meegenomen.
    Het is afwachten en duimen!

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    heel verstandig Gina, vuur al je vragen maar op de gyn af, daar word ze namelijk dik dik dik voor betaald.
    ik ga het vanmiddag ook doen, heb na de eerste slechte uitslag al mijn vragen opgespaard en alles wat hier op het forum niet beantwoord kon worden heb ik in de pc uitgewerkt, deze waslijst gaat vanmiddag dus mooi mee.

ik hoop voor je op een goed plan hoe nu verder

gr Jose

Deel Deze Pagina