Hallo allemaal, Wij hebben inmiddels onze 5e IUI poging achter de rug. Afgelopen maandag is weer de IUI geweest. Nu komen weer die vreselijke wachtweken, zou het wel of niet iets zijn?? Is er iemand meer die al zo ver in het traject zit en met zijn 5e IUI poging bezig is? De arts was wel erg voorbarig, ik heb meteen alle menopur en pregnyl injecties meegekregen voor de evt. 6e poging Ik hoop echt zo dat dit niet nodig zal zijn!! 22 juni hebben we een kennismakingsgesprek in Geertgen Elsendorp. Dit is een privekliniek en deze gaat de IVF doen, waar we over 2 maanden aan toe zullen komen.. Is er iemand die ook dit traject net in is gegaan? Ik vind het allemaal zo vreselijk spannend en wil weten wat me allemaal te wachten staat, kunnen we meteen door voor IVF als dit nodig is, of moeten we eerst weer tig onderzoeken ondergaan en gaat er weer een periode overheen?? Help!! Ik weet het echt niet meer...Ik hoop dat deze ellendige periode snel voorbij zal zijn... Ik zou het fijn vinden om met mensen in contact te komen die in dezelfde situatie zitten en waar ik evt mijn ervaringen mee kan delen.
Hoi Biekie, helaas zit ik in dezelfde situatie als jou. Wij hebben afgelopen vrijdag onze 5e IUI gehad. Wij hebben nog geen intake gesprek gepland voor IVF maar we gaan 6 juli wel naar een voorlichtingsavond in Utrecht UMC. Ook wij hebben ons recept voor de 6e IUI al meegekregen, al zei de arts er wel bij dat ze hoopte dat het recept de prullenbak in kon. Twijfelen jullie ook nog over de IVF? Wij wel een beetje, het is weer zo'n grote stap. Heel veel sterkte en succes en ik hoop dat voor ons beide IVF niet nodig is. Liefs Zora
Hoi Zora, Godsie, dan zitten we heel erg dicht bij elkaar met onze poging zeg! Vind jij het ook zo spannend elke keer dat wachten of het deze keer wel gelukt zal zijn? Elke keer op het moment van de IUI denk ik dat het toch niks wordt en ben ik vrij nuchter, maar hoeverre de datum nadert dat we het daadwerkelijk weten is echt killing!! Ik krijg toch telkens weer de hoop dat het wel gelukt is en het is zo'n grote teleurstelling dat het weer niks is geworden. Ben er dan echt een week ziek van! Ik hoop echt voor ons beide dat deze poging eindelijk ons het geluk brengt op ons wondertje waar we al zo lang op wachten he. Dus jij hebt ook al het recept meegekregen?? Ow, ik dacht al, waarom krijgen we poging 5 en 6 als ze er toch niks van verwachten? We zouden in eerste instantie maar 4 pogingen IUI gekregen hebben en dan meteen door zijn gegaan voor IVF maar die stap durfde ik nog niet aan. Ik heb gevraagd om nog even te wachten en een 5de en 6de poging te ondergaan. In Juli zijn we dan daarmee klaar en dan willen we ook lekker 2 maanden rust nemen. In oktober willen we dan graag gaan beginnen met IVF, in de hoop dat we dan daarmee ook meteen kunnen gaan starten. Ik ben er wel van overtuigd dat de IVF pogingen wellicht meer succesvoller zullen zijn dan deze IUI pogingen...sorry, maar de moed zakt me soms wel s in de schoenen na al die teleurstellingen.. Wil je me op de hoogte houden hoe het verdere beloop bij je is?? Ik merk dat ik in iedergeval wel behoefte heb om met iemand te kletsen die hetzelfde meemaakt en voelt als ik...wil jij dat ook? Veel succes met alles!! liefs Biekie
Ik snap precies wat je bedoelt Biekie. Ik geloof er ook niet meer in maar naarmate de testdatum in zicht komt ga je toch weer hopen en als je dan weer ongi bent geworden is dat zo verdrietig. Vooral omdat ook de wereld om je heen gewoon doorgaat. Iedereen wordt zwanger, dat vind ik weleens moeilijk. Mag ik vragen waarom jullie IUI doen? Als je het niet wilt zeggen ook prima hoor. Ik heb PCO en dus een onregelmatige eisprong, dat is ook in eerste instantie de reden dat we naar het ziekenhuis doorverwezen werden. Daar kwamen ze er na het testen van het zaad achter dat dat ook niet optimaal was. Daarna heb ik de HSG gehad en een kijkoperatie en daar kwam uit dat mijn eileiders wel toegankelijk zijn maar ook iets opbolden bij het doorspuiten dus de vloeistof liep er langzamer doorheen. Dus alles bij elkaar niet echt hoopvol. Ik zal je op de hoogte houden, jij mij ook? Ik ben sowieso wel veel hier op het forum te vinden, heb ook een eigen topic. Maar ej mag me oo altijd een prive bericht sturen als je verder wil kletsen. het is altijd fijn om met lotgenoten te kletsen die weten hoe je je voelt. Wij willen indein mogelijk in september na onze vakantie met IVF starten, we zijn er alleen nog niet 100% over uit of we wel IVF willen. Ik hoop dat het niet nodig is. Succes in de lange wachtweken en je mag me altijd een Prive berichtje sturen! liefs Zora
Hallo Biekie, Dat is toevallig...ik heb ook afgelopen maandag mijn 5e IUI poging gehad!! Net als jij vind ik het ook weer erg spannend. Bij de 4e poging had ik een cyclus van 24 dagen! Toen is me een tweede week op het wachtbankje niet eens gegund. Ik hoop dat ik er nu minstens twee weken op zit en dat ik daarna kan gaan testen. Dat hoop ik natuurlijk ook voor jou en iedereen die in hetzelfde 'schuitje' zit. Dat juni een succesmaand wordt!! Groetjes Wannabe a Mom Neem een kijkje op mijn blog: BabyDreumesPeuter http://babydreumespeuter.punt.nl/
Hoi Dames, Ik wilde jullie even op de hoogte houden. Ik zit (nog) op het wachtbankje, vandaag of morgen zal ik waarschijnlijk wel ongi worden vrees ik.. Ik al buikkrampen en al die vervelende voortekenen dat de rode duivels weer op de loer liggen..snik.. Ik denk dat IUI 5 voor ons niet geslaagd zal zijn, maar totdat het bewijs er is heb ik toch nog een heel heel klein beetje hoop... Vandaag gaan we op intake gesprek bij een privekliniek in elsendorp voor evt IVF. Ik vind het heel spannend en ben ook wel een beetje bang voor wat er gaat komen, hoop toch nog steeds dat we dat niet nodig gaan hebben. Even spannend nog allemaal dus...!!
Ik blijf nog even voor je duimen Biekie! In ieder geval alvast succes met het intake gesprek. Ik ben helaas ongi geworden en de 1e Fm voor IUI 6 staat al gepland. Liefs Zora
Ik wil je even een knuffel geven en succes wensen vandaag. Ik duim voor je dat je beetje hoop uitkomt.
Hallo dames, Helaas waren mijn vermoedens juist en ben ik gister ongi geworden:x..Die verdomde rode duivels weer!!!!!! Ik was op mijn werk en moest toch wel effe een traantje wegpinken hoor. Verstandelijk wist ik dat dit zou gaan gebeuren, maar toch ben ik elke keer weer zo ontzettend verdrietig en teleurgesteld he..grrr wordt er gek van!! Gister en vandaag veel last van huilbuien en voel me alles behalve happy.. Nog een laatste IUI 6 poging en dan gaat toch echt ons IVF avontuur beginnen. We zijn maandag op intake gesprek geweest bij Geertgen in Elsendorp. Dit is een prive kliniek en ik heb er wel een heel goed gevoel bij! Het is allemaal veel persoonlijker en je wordt daar denk ik veel beter begeleid en ondersteund met alles. Vrijdag ga ik beginnen met een ander hormoon, voorheen gebruikte ik Menopur, nu heb ik een pen Gonal-F gekregen. Lijkt me veel makkelijker qua toediening dus da's wel een voordeel. woensdag steeds weer de eerste echo gepland. Hopelijk hebben we in Elsendorp meer resultaat. Zo niet, gaan we augustus en september even ontspannen en niks doen. En dan zouden we in oktober/november onze eerste IVF poging krijgen... Hoop nog steeds dat het niet nodig zal zijn, al is mijn laatste beetje hoop nu eigenlijk ook totaal weggespoeld...
Weet helaas precies hoe je je voelt. Knuffel meis! Zullen we afspreken dat we vol goede moed de 6e poging in gaan? Liefs Zora
Hai hai, Inmiddels ben ik weer een beetje hersteld van de teleurstelling en heb ik vandaag mijn eerste Gonal-F gespoten. Voorheen gebruikte ik Menopur maar die moest ik zelf nog mengen enzo. De Gonal-F is een kant en klare pen, echt zo super makkelijk!! Ik snap niet dat ze me dat 5 maanden geleden niet al gegeven hebben maar ja.. Weer door voor poging 6..!!! Volgende week woensdag 1 juli heb ik mijn eerste afspraak staan in de prive kliniek. Ik ben benieuwd! liefs Biekie
Ik heb morgen mijn 1e FM Biekie! We gaan weer redelijk gelijk op, scheelt een paar dagen. Heel veel succes alvast met deze poging! Liefs Zora
Hoi Dames, Ik ben gister naar de kliniek geweest, was op cyclusdag 8. Mijn cyclus wisselt nogal eens en omdat ik nu bij mijn laatste IUI poging 6 andere hormonen gebruik, sta ik extra onder controle. Wat blijkt?!! Meteen de eerste FM zit er rechts een eitje van 22 mm!! Ze hebben daar meteen de Pregnyl prik gegeven en krijg vandaag al de IUI 6!!! Zo, dat was effe schrikken zeg dat het zooo snel gaat, was er totaal niet op voorbereid, dacht dat het pas ergens midden volgende week zou gaan gebeuren. Dus alle afspraken opzij gezet en nu moeten we vanmiddag om half 4 in de kliniek zijn. Rond 17.00 is de IUI!! Spannend!! Ik hoop ow zo graag dat de laatste keer raak zal zijn! Al heb ik daar natuurlijk na 5x niks mijn twijfels wel een beetje bij.. Maar we blijven hoop houden en op naar een succesvolle poging 6!!!
hoi hoi, Inmiddels is het alweer dag 4 na de 6e IUI poging.. Gister heb ik weer de pregnylspuit gezet, nu 2500 I.E...voorheen kreeg ik altijd 1500 I.E. en van deze injecties kreeg ik de meeste nare kwaaltjes..ben benieuwd hoe het nu met de dosering zal gaan.. OP dit moment voel ik me goed en ik heb eerlijk gezegd best een goed gevoel bij deze IUI... Maar ik denk eerder dat dat komt omdat we hierna dus echt met de IVF zullen geen starten en daar zie ik zo ontzettend tegenop!! Dat ik nu al mijn hoop heb gevestigd op onze laatste IUI poging... We mogen als we willen nog een 7e IUI poging doen, maar ik denk dat ik liever 2 maanden rust neem dan alsmaar door te gaan...we zijn al ruim een half jaar bezig constant met de IUI's en het breekt nu me ontzettend op..denk dat wat rust niet verkeerd zal zijn... Maar vooralsnog hoop ik dat dit een succesvolle poging wordt en dat ik met een dikke buik rond ga lopen...!!
Hallo meiden, Ik zit nu op dag 8 na de IUI, over een week dan weet ik eindelijk waar we aan toe zijn... Hoop zo ontzettend dat we zwanger zullen zijn!! Maar ja, de kans is natuurlijk groter dat het niet zo zal zijn na 5x mislukte IUI's. Vannacht heb ik zo ontzettend slecht geslapen, moest steeds plassen en deed ook pijn, ontzettende buikpijn al een aantal dagen..zit me steeds vanalles in mijn hoofd te halen dat het innestellings pijn zal zijn of zoiets dergelijks.. Toch maar even voor zekerheid naar huisarts geweest..wat bleek..heb een flinke blaasontsteking!!! Nu een kuur van 5 dagen gekregen... nou ja, kan er ook wel bij toch....
Hey meiden, Nou gelukkig, ik voel me weer een stuk beter! Heb nog wel een antibioticakuur maar mijn blaasontsteking is al een stuk minder... Heb een fijn weekend achter de rug. Hebben 2 peetkindjes te logeren gehad en hebben ontzettend genoten!! Alleen bekruipt je tegelijkertijd het gevoel dat je dit zelf ook zo ontzettend graag zou willen..je EIGEN kindjes in je bed hebben liggen en waar je leuke dingen mee kunt gaan doen... Het verdriet is er wel dan hoor..maar..wie weet..vrijdag weten we of het ons gelukt is ja of nee!! Vind het ow zo spannend!!!!!!!!!!!!!!!
Gelukkig voel je je al beter meis! Ja, tis bijna vrijdag, blijf voor je duimen! Zie dat jij 23 juli de intake hebt, ik heb m 30 juli, een week later. Ben beneiuwd. Gingen jullie nog op vakantie in de tussentijd of niet? Liefs Zora