Komt dit nog goed? Groei eiblaasje - iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LVtje, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Deze ronde zal ik mijn eerste iui krijgen, daarvoor zijn we op dag 10 begonnen met echo's.

Dag 10: 1 eiblaasje te zien rechts, rond de 13mm
    Dag 12: nog steeds 1 eiblaasje rond de 13mm
    Dag 15 (vandaag) weer zelfde eiblaasje, 13,5mm. En nu zat er links "iets" rond de 15,5mm maar dit was niet mooi rond en een beetje brokkelig. Dat zat er vrijdag nog niet.

Heb op dag 13+14 ook een ovu gebruikt. Zaterdag heel licht, zondag heel duidelijk maar nog geen knaller.

De vorige rondes had ik mijn knallers op dag: 18/15/15/16/16/16
    Dus qua ovu's past het nog prima binnen mijn cyclus.

Heb twee rondes hiervoor een cyclusanalyse gehad. Toen groeide hij in het begin heel langzaam, dag 10: 11mm, toen rond de 13, daarna iets van 15 dacht ik. En toen ineens ging het heel hard.

Ik maak me nu zorgen omdat dit ei stil lijkt te staan. Alhoewel ovu dus wel oploopt.
    En wat is dat ineens links, iets niet heel ronds. Of kan dat toch mijn eiblaasje zijn?

Ik moet nu woensdag (dag 17) terug voor een echo, maar ben zo bang dat we deze maand alsnog geen iui krijgen.
    Of kan dit nog goed komen?

2. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Niemand van de 43 lezers een idee? :(

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik denk wel dat het goed kan komen hoor! Soms groeit je eitje wat later, en dan maakt hij ineens een spurt! En heb je voor je het weet dag 19/20 IUI ;)

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk dat je meer reacties krijgt als je je topic laat verplaatsen naar Vruchtbaarheidsbehandelingen.

Hoop dat je follikels nog even flink hun best gaan doen zodat je voor IUI kunt gaan deze maand!

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Je spuit geen hormonen denk ik?
    Dan kan het alle kanten op.
    Ik heb zelf in een gewone cyclus pas m'n eisprong rond dag 20-23. Kan dus lang duren.

6. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Nee, deze ronde was zonder hormonen. Moet alleen pregnyl spuiten op het moment dat mijn eiblaasje groot genoeg is.

Ik twijfel nu toch enorm of hij niet al geweest is, wat uniek zou zijn want heb nog nooit zo'n vroeg ei gehad.
    Normaal ook altijd wat ovulatiepijn en vruchtbaar slijm en dat heb ik afgelopen dagen ook niet gehad.

Alleen de ovulatietesten waren gister weer heel licht.

- Vrijdag (cd12) echo gehad, dus geen ovu test gebruikt omdat ei nog klein was.
    - zaterdag (cd13) ovu gedaan rond 11 uur. Heel licht, dus heb die dag geen tweede test gedaan.
    - zondag (cd14) hele dag weg geweest dus kon pas rond 17 uur testen, die was vrij donker, maar nog geen knaller
    - maandag (cd15) echo en lichte ovu testen

Imo moet ik dan zo'n turbo ei gehad hebben dat die van vrijdagochtend zo hard is gaan groeien dat ik misschien zondagochtend mijn knaller gehad zou hebben en die test van de middag al afliep. En dan ook meteen gesprongen.
    Maar of dat zo snel kan, van 12,5mm op vrijdag naar gesprongen op zondag?

Mijn temp doet ook gek, normaal schiet ie na eisprong vrij snel omhoog.
    Van vanmorgen weet ik niet welke temp ik moet gebruiken:

Ik temp altijd om 6 uur.
    Nu werd ik vanmorgen om 5.30 uur wakker, getempt: 36.7
    Meteen weer in slaap gevallen, dus zonder uit bed geweest te zijn, echt maar een minuutje wakker geweest.
    Om 6 uur werd ik wakker van de wekker, toch weer getempt: 36.4
    Die heb ik nog eens herhaald en weer 36.4

Welke temp moet ik dan aanhouden?

Vanmorgen wel wat slijm bij het afvegen.

Kortom, een hoop onduidelijkheden. :(:(
    Ik moet maar gewoon morgen afwachten, maar het is wel echt raar. Zeker omdat mijn cyclus vrij voorspelbaar is normaal.

7. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    He meid!

Als je eitje gesprongen was, hadden ze dat wel gezien op de echo?! En dan had je er niet nog 2 zitten toch?

Een pos ovu test op zondag, zou je maandag of dinsdag een springend eitje hebben, en aangezien je maandag de echo hebt gehad, denk ik van niet.

Die van 15.5 is hopelijk morgen mooi doorgegroeid!! En hopelijk die andere ook, dan heb je er 2!

Ik snap je zorgen! Maar je kunt niks beredeneren. En nog geen positieve ovulatietest, en 2 eitjes te zien op de echo, denk ik niet dat hij al geweest is. Eerder een wat later ei.

Mijn lijf is trouwens ook "anders" geworden sinds de IUI, ik gebruik ook geen hormonen (ook geen pregnyl), en mijn cyclussen zijn langer geworden. 2 jaar lang 28-29 dagen en nu 30+ dagen voor de 3de ronde op rij. Misschien doordat je er anders mee bezig bent ofzo?!

Morgen even afwachten meid! En dan weet je meer!

8. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Thanks.

Heb net nog een ovu gedaan, die is weer donkerder geworden maar nog niet positief. Dat stemt me weer hoopvol dat hij idd nog niet is geweest.

Misschien dat er onbewust toch wat meer spanning is waardoor mijn ei verlaat is? Alhoewel ik het raar blijf vinden dat die ene niet groeit en die ander niet rond is. (Moeten follikels altijd perfect rond zijn trouwens?)

Hoe dan ook heb je volkomen gelijk dat ik toch niets meer kan doen als afwachten. Is ie geweest dan kan ik het toch niet terugdraaien, en als ie nog komt zal dat woensdag ook wel te zien zijn.

Volgende IUI zou ik zeer waarschijnlijk toch met hormonen krijgen, dus dan is het al iets gereguleerder.

9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Dit zijn de ovu testen, waarbij die van vanmorgen dus weer iets duidelijker is maar er zit nog niks positiefs tussen:

Die van cd 14 is het donkerste, maar imo nog niet positief.

10. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    nee die zijn zeker niet positief :) ik denk dat je eitje nog gewoon moet komen!

En je eisprong is nooit op dezelfde dag hé, in je eigen rijtje wisselt hij al ;)

En er groeit er wel vaker een langzaam, je begint vaak met een paar eitjes, waaruit er 1 domineert, de rest stopt met groeien, en die ene groeit dan door tot hij springt.

Dus in dat opzicht, klinkt het heel logisch/normaal wat er gebeurd.

Geen idee of een follikel precies rond moet zijn?! Ik denk dat jou van 15.5 mm mooi door groeit, naar 19/20 mm morgen! en dan kan je voor pregnyl en iui gaan :) en die andere blijft / wordt weer kleiner. Maar, meer als afwachten kan je niet :) ik kan niet in je buik kijken!

11. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    En hoe was je echo?!

12. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Net thuis, goede echo gehad. Van een stilstaand ei is ie ineens in de turbo geschoten. :D

Maandag was ie 13.5mm en bleek de LH waarde ook nog heel laag te zijn, vandaag 20mm en positieve ovu test.

Morgen dus de IUI :$:)
    Zo spannend, en wel bijzonder op mijn vriend zijn verjaardag. Ei heeft daar gewoon op gewacht denk ik haha.

13. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Super!!!! :D:D

Haha, ik heb morgen ook IUI! Vandaag positieve ovu test :D en ben vrijdag jarig ;)

Spannend meid :D

Deel Deze Pagina