Heyy, Even een vraagje voor de iui'ers onder ons: wordt de iui bij jullie op de dag van de eisprong zelf gepland of een dag daarvoor? Ik moet namelijk zelf mbv ovutesten mn iui laten plannen. Nu was m'n test vanmorgen nog nét niet positief. Ik verwacht dat het vanavond positief is en dat m'n eisprong morgenavond of snachts zal zijn (voel 'm aankomen) en dat iui maandag dus te laat zal zijn. Maar het kan ook maandag net op tijd zijn. Ik heb vandaag gebeld met het ziekenhuis maar zij adviseerden om morgen af te wachten en dan maandag in te plannen... Vind het vreselijk irritant dat m'n eisprong niet getimed wordt met pregnyl, nu moet ik zelf maar een beetje raden Of kan ik er morgen op aandringen en zeggen dat ik verwacht dat ik morgen dus m'n eisprong heb en vragen of het morgen nog kan?
hoi hoi bij mij werd het geregeld met Ovitrelle..hetzelfde als de Preganyl..en mn iui werd gepland vlak voor mn eisprong.. Als je denkt dat je morgen je eisprong hebt zou ik zeker aandringen dat ze het maandagochtend vroeg doen..dan kan je nog optijd zijn..
Bij de eerste IUI had ik 's middags een positieve test en volgende dag 's middags een IUI. Dat heeft gewerkt, ik raakte zwanger, maar tot onze grote verdriet eindigde de zwangerschap bij 10 weken in een MA. De tweede keer had ik weer's middags een positieve test, maar er was geen plek de volgende dag in het ziekenhuis. De IUI was de dag later uitgevoerd, maar voor mijn gevoel was het al te laat... En inderdaad, negatieve test en keurig over 2 weken ongesteld... Ik zou dus liever op een vroege IUI aandringen... De zaad kan sowieso 2-3 dagen in je lichaam overleven, terwijl je ei maar 12-24 uur. Dus liever te laat dan te vroeg... Ik zit overigens in dezelfde situatie, maar bij mij werken de testen daarnaast niet, omdat mijn cyclus na de curettage helemaal van slag is en ik heb blijkbaar te veel LH in mijn bloed, die voor een falsppsitieve testen zorgt. Ik moet dus naar een ziekenhuis voor een echo, maar heb dus geen flauw idee wanneer mijn ei werkelijk zal springen... Het kan namelijk zowel bij 18 als bij 22 mm... Dus hoe wordt de IUI getimed, geen idee... Lekker "ontspannend" is dat, want onze ziekenhuis doet ook niet aan spuiten...
@Kishka, jeetje dat vind ik helemaal raar! Ik snap overigens ook niet wat de reden is om iui niet met pregnyl te timen, het geeft toch meer kans? Ik snap niet waarom ziekenhuizen daar zo in verschillen, je wilt toch de patient de beste behandeling bieden... Als ik jou was zou ik er wel erover in gesprek gaan hoor. Verder geen reacties? Ben namelijk wel benieuwd..
Hier altijd IUI gehad met Pregnyl. Ik kreeg de inseminatie rond het tijdstip van de eisprong. Succes!
1e IUI savonds posi test, volgende middag IUI. (ei was dag van posi test al 22 mm en groeide 3 mm per dag, dus vandaar de keuze om de volgende dag te insemineren) Raak! Resultaat ligt boven te slapen. 2e IUI savonds posi test, volgende middag IUI. Raak! Maar helaas vmk. 3e IUI smorgens posi test, volgende middag pas IUI (geheel tegen eigen gevoel in) Ei is smorgens gesprongen rond 11 uur en rond 15 uur hadden we de IUI. Raak! Helaas BBZ. Als jij van jezelf weet dat je ei ongeveer 24 uur na de eerste posi test springt en je test is savonds posi, dan zou ik de volgende middag de IUI plannen. Bij smorgens posi, dan de volgende ochtend (indien mogelijk) plannen. Het is beter als de zaadjes liggen te wachten, maar het moet wel zo dicht mogelijk rond je eisprong. Wij hebben iig besloten om bij de volgende IUI direct na de posi test de IUI te doen. Dus smorgens posi, smiddags meteen IUI. Savonds posi, volgende middag IUI. Geheel niet conform protocol van onze kliniek, maar bij ons met bewezen resultaat. Volg je gevoel!
Klopt inderdaad, ik moet mn gevoel volgen. Dat zei ik vanavond al tegen mn vriend. Vanavond was mn ovutest ook niet meer duidelijk dus ik moet morgen zorgen dat ik nog wordt ingepland. Hopelijk lukt dat!
Je ei springt 24 tot 48 uur na je positieve test. Als je de iui te vroeg doet dan is dat echt zonde van je poging. Dus gewoon even je test afwachten. Het ziekenhuis adviseert niet voor niets. Bij ons was de regel: voor 12 uur in de middag positief, dan de volgende dag de iui, anders een dag later.
En... Als je test in de avond minder duidelijk was, dan zit je gewoon nog niet op een positieve test. Heeft met concentratie van de urine te maken...
@merah, dat ben ik niet helemaal met je eens dat als je te vroeg bent dat het zonde is...tuurlijk als je echt 3 dagen te vroeg bent is het niet handig. Maar ik ben liever iets te vroeg dan een dag te laat (zaadjes leven echt nog wel even in je lichaam). Er staat trouwens dat je ovulatie plaatsvindt na 24-48 uur na het begin van de lh piek (het is een gemiddelde). En ik test al een maand of 10 dus ik weet gewoon dat ik nooit een knalpositieve test heb. Bovendien is m'n piek erg kort. En vanmorgen was de test ook weer minder. Dus naast het advies van het ziekenhuis vind ik het ook belangrijk om m'n lichaam aan te voelen. Ik heb dus m'n gevoel gevolgd en vandaag is m'n iui gepland.
Bij mij was een positieve ovutest, pregnyl prikken en 48 uur later de inseminatie. Ik werd van de 5 keer 3 keer zwanger. En zie banner. In mijn geval KID.
Hoi, ik heb van onze arts gehoord dat het beter is als de zaadjes er eerder zijn dan het eitje. Omdat de zaadjes 72 uur leven en een eitje maar 24 uur, waarvan het maar 12 uur bevrucht kan worden.
bedankt voor de reacties nog ukoldaatje en nance89! @lieke, vóór de iui heeft de gyn nog aangegeven dat ik voor de volgende keer m'n iui moet inplannen zodra er ook maar een licht streepje is. Ik moest dus niet afwachten tot het de test echt donker is. Wel vreemd, want de mevrouw aan de telefoon zei zaterdag dat ik maar moest afwachten of het nog donkerder kleurde... Ik ben gewoon op m'n gevoel afgegaan en heb gevraagd of ik zondag ingepland kon worden en het klopte gewoon. Er was veel helder slijm en savonds heb ik denk ik m'n eisprong gehad. De IUI voelde wel iets pijnlijker deze keer, kreeg aardig wat krampjes. En 6 miljoen stuks, dus dat is ok... Hopelijk zit er een goeie tussen! Ik vind de wachtweken echt killing!!! blehhhhh
Aparte manier van doen. Na Pregnyl springen je eitjes na 40 uur. Het verschilt echt per persoon. Die 24-48 uur van de ovutesten is echt een gemiddelde. Als je van jezelf weet dat je ei snel springt moet je daar zeker rekening mee houden. Niet afwachten tot je test posi is? Vreemde opmerking. Zou dus wel wachten tot je test posi is en dan gewoon direct handelen, precies zoals nu. Maar hopelijk is het allemaal niet meer nodig en ben je nu hartstikke zwanger!
@dreamer, ik snap er nu zelf echt niks meer van. Gister dus weer een positieve ovutest gehad (wilde weten of t streepje weg zou gaan) en eisprong dus vermoedelijk toch vandaag gehad op cd 20! Ik gister toch het ziekenhuis en nagevraagd maar volgens de verpleegkundige was dit onwaarschijnlijk omdat een licht streepje ook positief zou zijn (?) en uit onderzoek zou blijken dat wat vrouwen menen te voelen rond eisprong vaak niet klopt. Nou ik voel gewoon dat mn ei wilde springen, dit niet heeft doorgezet en dus vandaag pas is gesprongen. Dat kan toch??
@Morgaine dus je hebt je eisprong al gehad..als ik het goed begrijp..moet je dus weer een hele maand wachten..ben wel blij dat het bij mij met Ovitrelle geregeld wordt..en mn eitje blijft leven..had er 1 van bijna 14 mm vrijdag..erg rijp dus..en ik voel mn eisprong eigenlijk altijd..steken in mn zij..ene keer links..maar t meeste rechts..
Hier 2 IUI pogingen gehad (gisteren 2e). Bij de 1e poging positieve test (Kruidvat) en volgende dag IUI, zonder resultaat. Nu op advies van de assistent digitale test gedaan, omdat KV testen onduidelijk waren. Zaterdag smiley en zondag IUI. De digitale testen zijn wel duur, maar veel makkelijker af te lezen (smiley of leeg rondje). Dit gaf mijn wat meer zekerheid over wanneer de IUI plaats moest vinden.