Na lang twijfelen toch maar even hier de vraag neerzetten. Al vanaf mijn allereerste menstruatie een lange en onregelmatige cyclus gehad. Heb het toen nooit bijgehouden, ik merkte wel wanneer het kwam. Was ook pas 15, bijna 16 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Toen ik 17,5 was ging ik aan de pil. Werd onzeker van die onregelmatige cyclussen en het was enorm irritant. Daarnaast ook snel hoofdpijn, stemmingswisselingen (had ongetwijfeld ook te maken met pubertijd) en veel lichte buikpijn. Met deze klachten ben ik naar de huisarts gegaan en hij heeft toen de pil voorgeschreven. Met het advies om 3 weken te slikken en dan stopweek, in de hoop dat mijn lichaam zelf het ritme enigszinds op zou pakken. Nu 5 maanden gestopt met de pil en was enorm blij met mn eerste cyclus van 33 dagen. Daarna 43 dagen, opzich wel prima en daarna 38, ook prima. Maar zit nu op dag 49 en nog geen spoor te bekennen van een opkomende menstruatie. Heb nu alweer 3 weken last van hele lichte menstruatiekrampen en ook al 3 keer wakker geworden met de overtuiging dat ik ongesteld was geworden, omdat mn buik echt zo aanvoelde. Testen zijn negatief. Zit enorm te twijfelen om de huisarts te bellen. Simpelweg omdat we nog niet eens een half jaar bezig zijn, aan de andere kant nog nooit een normale cyclus gehad. We gebruiken nu geen ovu testen oid, omdat we het gewoon aan wilde kijken, maar merk dat het oude gevoel, een soort van angst/onzekerheid/ongemak toch weer naar boven komt. Dus volgende cyclus sowieso ovutesten gebruiken. Wat zouden jullie doen? En hebben jullie nog tips om bij de volgende cyclus te gebruiken?
Als ik je handtekening bekijk is het nog niet zo schrikbarend lang onregelmatig. Ik denk dus zeker dat de huisarts dit op ontpillen zal gooien (daar nemen ze meestal een jaar voor). Je zou kunnen temperaturen je volgende cyclus?
Mee eens, voor na het stoppen met de pil is dit nog maar erg kort. Alleen is dit nooit anders geweest voor ik met de pil begon. Heb ook voor de pil nog nooit een normale cyclus gehad. Voor mijn doen is het tot nu toe zelfs erg kort. Vandaar ook mijn twijfel. Als ik voor de pil normale cyclus had gehad, dan had ik zeker gewacht tot een jaar.
Misschien een idee om een paar maanden te gaan temperaturen om te kijken of je wel gewoon een eisprong hebt? Want als dat zo is dan is de lengte van je cycli gewoon binnen de marges volgens mij. Ik denk dat naar de HA gaan erg vroeg is nu maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
Dit idd Ik heb ook zulke cyclussen maar wel met een eisprong , dus geen afwijking al dus de gyn Wel is er na een jaar een echo gemaakt om te kijken of er bijzonderheden waren
Hij weet van je problemen af van voor de pil. Nu met een kinderwens zou hij wel naar je moeten luisteren. Mijn huisarts heeft mij ook binnen een half jaar doorverwezen, omdat hij weet dat ik altijd al 'problemen' had met mijn cyclus en hormonen in het algemeen. Toen ik een kinderwens kreeg wist hij dus ook dat het nog een aantal maanden proberen waarschijnlijk geen zin zou hebben en achteraf had hij ook gelijk. Binnen 4 maanden na mijn gesprek bij de huisarts had ik mijn eerste afspraak bij de gyn, die ook niet moeilijk deed dat ik het geen jaar geprobeerd heb eerst, omdat mijn huisarts ook mijn geschiedenis erbij had vermeld en zo zijn keuze om mij door te verwijzen verklaarbaar had gemaakt.
Misschien eerst in ieder geval deze cyclus maar een afwachten. Nirmale cyclus dagen vallen trouwens tussen de 21-35 dagen. Die 33 dagen is voor mij dus de eerste keer ooit dat ik binnen de marges viel. En misschien op cd70 huisarts bellen (als er dan nog niets is). En dan volgende ronde tempen en ovutesten en aankijken hoe lang die cyclus duurt. Baal gewoon, was echt best wel blij met die 33-43-38 dagen, had het nooit zo kort! En nu wordt het gewoon weer lang, grr!