Hai Dames, Zal mijn verhaal even kort uitleggen. In 2006 ben ik zwanger geweest op de natuurlijke manier, helaas werd dit een miskraam. Sinds die periode tot en met einde 2010 heb ik steeds heel lange cycly gehad met 5 dagen menstruatie maar elke keer heel weinig. Tijdens onderzoek is gebleken dat ik soms wel en soms niet een eisprong heb, soms een ei heb die groot genoeg is om te springen, maar dan niet springt. Mijn bloedwaarden zijn allemaal goed, alleen de progesteron dus niet omdat mijn eitje, als hij ontwikkeld en rijp is, niet springt. Met mijn vriend is er niets aan de hand. Mijn arts heeft IUI in combinatie met puregon en pregnyl voorgeschreven. Ik gebruikte 100 eh en had hier gemiddeld 2 goede rijpe eitjes per cyclus mee (wel + meerdere eitjes 2 a 3 maar die waren dan niet rijp genoeg/te klein). Ik hoefde maar gemiddeld 8 keer te spuiten en dan waren ze rijp. Eitjes groeide volgens het boekje gemiddeld 2 mm per dag. Baarmoederslijmvlies was ook altijd dik 11 mm als de eitjes 18 mm waren. Dus allemaal vrij goed. Echter werd ik 11 dagen na de pregnylspuit gemiddeld ongesteld. Dus had elke keer maar een lutealefase van 9 dagen tijdens de iui. Vanaf zaterdag moet ik aan de pil en eind juni beginnen we met de ivf. Zijn er dames die ook van iui naar ivf zijn gegaan of gaan? En hoe hebben jullie dit ervaren. Zijn er ook dames die tijdens de iui een korte luteale fase hadden, maar waarbij de ivf gelukt is? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Liefs!
Hebben ze nooit geprobeerd om je luteale fase langer te krijgen? Bijvoorbeeld met extra pregnyl of utrogestan? Zou het raar vinden als dat niet zo was eigenlijk... Ikzelf had ook een luteale fase van 9 dagen, maar dit werd dus met bovenstaande middelen verlengd. Hierdoor had ik ook bij IUI uiteindelijk een nette luteale fase van 13 dagen. Wel zwanger geraakt, maar helaas miskraam. IVF was een succes uiteindelijk!!! Succes!
@t merah: bedankt voor je snelle antwoord en nog gefeliciteerd! Ja, heb pas de laatste keer extra utrogestan bollen gekregen, na smeken. Want volgens de artsen zou dit toch niets helpen. Heb hierdoor wel nu een luteale fase van minimaal 14 dagen gekregen. Moet mijn menstruatie nu opwekken door geen utrogestanbollen meer te gebruiken. Dus het werkt wel degelijk maar goed was de laatste keer en nu dus op naar ivf waar ik enorm tegenop zie. Die punctie was dat vreselijk pijnlijk? en hoeveel eenheden heb je moeten spuiten...