Hsg

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Fleur1976, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien ik na 4 rondes clomid niet zwanger ben geraakt, moet ik nu een HSG ondergaan.
    kijk hier best tegen op.

weet iemand wat de stappen zijn na de HSG als blijkt dat alles in orde is.

ik slik clomid omdat ik uitmezelf geen eisprong heb.
    blijf ik straks clomid slikken, of ga ik over op een ander hormoon.

pfff ben zo teleurgesteld.
    ben gister na 5 dagen overtijd ongi geworden.

2. M84

M84 Actief lid

7 dec 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Fleur1976,

Ik heb ook een HSG gehad in maart, en hier vreselijk tegenop gezien, ik geloof niet dat ik eerder al eens zo zenuwachtig was. Van te voren pijnstiller genomen, en geprobeerd me te ontspannen, al ging dat voor geen meter. Ik moet zeggen, het is me echt heel erg meegevallen. Het deed pijn ja, maar deels ook door angst voor de pijn die er zou gaan komen en de onzekerheid dat ik niet wist wat ik moest verwachten. Het was echt zo voorbij (alles was ook goed), en ik was toen ik buiten stond de pijn alweer vergeten omdat ik zo opgelucht was. Ook amper napijn gehad...

Ik weet dat er heel veel negatieve verhalen zijn, daarom nu maar even een positief verhaal. (Leuk weetje is ook dat ik dezelfde cyclus nog zwanger was na 1,5 jr proberen en heel slecht zaad). Heel veel succes!!

M84

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi Fleur,

Goede nieuws is: 'men zegt' dat er na een HSG een verhoogde kans is om zwanger te worden omdat alles dan 'schoongespoeld' is van binnen, mits men niets gevonden heeft.

Ik zal je adviseren na 6x clomid niet langer met clomid door te gaan, al zegt de gyn dat. Zal dan zeker een 2nd opnion aanvragen. Ik heb 12x clomid geslikt, iedere keer een mooi ei, niet zwanger. Daarna overgegaan op Puregon en Pregnyl en IUI, was de 3e IUI zwanger - werd helaas miskraam.

Ben na die 12 x clomid overgestapt naar Medisch Centrum Kinderwens in L'dorp, waar ze NIET met clomid werken. Voor de een kan clomid goed werken hoor, maar Puregon (of een andere hormooninjectie) zorgt rechtstreeks voor de groei van je eitjes, clomid via je hypofyse, waardoor je ook meer last van buien enzo kunt hebben (had ik).

Anyway, hoop dat de HSG mee gaat vallen en dat jij een van die geluksvogels bent bij wie het daarna SNEL raak is!

Succes meis!

xxx

4. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker

De volgende stap was bij ons een samenlevingstest en nu is mijn volgende stap een kijkoperatie!!

5. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoop niet dat ik zover kom maar ja, je weet het nie he.
    bij mijn man is alles prima, Alleen ik heb geen eisprong.

bij mijn 1e was ik in de 2e ronde 50mg clomid al zwanger

nou ja we gaan het wel merken allemaal.

6. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook al twee keer een hsg g ehad. Valt echt mee! Niet de horror verhalen lezen...
    Bij de eerste (voor de geboorte van mijn zoon), werd ik weernaar huis gestuurd: ga het maar een half jaar proberen i.v.m. verhoogde kans na hsg.
    Deze keer hsg gehad en de volgende ronde gestart met iui. (met clomid en pregnyl, omdat hierdoor mijn zoontje ook is geboren).
    En..... zie mijn onderschrift: gelijk zwanger.
    Is dit voor je eerste kindje? Ik verwacht dan: clomid doorgebruiken en half jaar zelf proberen.

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik was bijvoorbereld een persoon die ECHT BANG was voor de HSG.
    Voordat ik mocht gaan liggen op t bankje ben ik in huilen uitgebarsten, en was zooooo bang dat ik helemaal zat te rillen.
    Echt waar, ik ben nog nooit zo bang geweest. :)

De HSG was bij mij allemaal goed gegaan, je voelt wel iets, maar pijn kan je t niet noemen.
    Bij 1 bepaalde handeling krijg je ineens een enorme "menstruatie-kramp", die ineens op komt zetten, en je bent m ook meteen weer kwijt.
    Echt binnen 6 seconden is ie weer weg.
    Dat is t enige dat je als "onprettig" kan ervaren.

Achteraf schaamde ik me echt enorm dat ik zo een drama had gemaakt om niks,maar goed ik ben ook maar een mens.
    Als ze nu zeggen dat ik elke week een HSG moet, dan lig ik klaar.
    Echt waar, zou t zo weer over doen.

Over t verdere verloop kunnen we niks zeggen, omdat er per ziekenhuis verschillend gehandeld word.
    De ene word naar huis gestuurd, de andere moet aan de Puregon, je weet t nooit......
    Wens je succes, en ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!

8. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    @impie nee ben bezig voor 2e kindje.
    iui is toch dat de goede zaadcellen worden ingebracht?
    mijn man heeft super zaad, dus lijkt mij niet dat dat nodig is.

@brabbel maak me ook wel druk om de hsg hoor, maar denk dat ik het gewoon over me heen moet laten komen.
    ik heb ook eigenlijk helemaal geen zin in al dat gedoe om zwanger te raken, maar ja, als ik een kindje wil zal ik wel moeten.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Idd, dan zal je wel moeten als er geen andere kansen zijn.
    En een HSG is nog geen gedoe hoor, IVF of ICSI dat is pas gedoe, dan is een HSG nog niks vergeleken daarmee. ;) :)
    Maar ik hoop dat je het niet nodig heb, en je snel zwanger mag zijn.

10. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL

ja sorry, er zijn mensen bij wie het helemaal niet lukt, of nog veel meer gedoe nodig hebben inderdaad.
    maar toch ja ik mankeer toch wat, en dat steekt, ik kan niet op een normale manier zwanger worden en dat is toch een beetje pijnlijk.

11. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij iui hoeft het zaad niet slecht te zijn hoor. Mijn man heeft ook "super" zaad, alleen ik heb pco. Dus als je te lang moet wachten, stellen ze vaak iui voor. De kansen zijn hetzelfde, maar je brengt het in ieder geval op de goede plek (verder in je baarmoeder)

12. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

Ik heb een paar weken terug de HSG gehad. Ik zag er ook ontzettend tegenop. Het is geen pretje maar als ze de vloeistof inspuiten voelt het als hele heftige menstruatiepijnen. Ik was eigenlijk meer gespannen voor de uitslag. Was gelukkig helemaal perfect.
    Nu moet manlief zijn zaad weer extra laten controleren omdat deze de eerste keer niet goed was om te beoordelen of het wel goed genoeg is voor iui. Het verschilt per persoon wat ze gaan doen.

Wat een gedoe he, als je zo graag een kindje wilt. Ik moet ook zeggen dat het me steeds zwaarder valt.

Succes en hopelijk mag het voor jullie snel raak zijn.

Deel Deze Pagina