Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door NicolvdB, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NicolvdB

NicolvdB Actief lid

24 okt 2014
    108
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben momenteel bezig met mijn eerste cyclus Clomid. Vandaag (10e) dag ben ik naar de gynaecoloog geweest. Twee eitjes waarvan 1 van 14mm en 1 van 10mm. Ze gaf advies om te klussen. Maandag moet ik weer terug.

Ik zou graag ervaringen willen uitdelen met betrekking tot het gebruik van Clomid. Wij zijn inmiddels 16 maanden bezig voor een 2e kindje. Ons 1e kindje is op de natuurlijke weg bevrucht. Maar na de bevalling is mijn menstruatie totaal veranderd en is deze zeer onregelmatig. Heeft hier iemand ook ervaring mee?

2. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Hoi nicolvdB

Ook ben aan mijn eerste ronde clomid dag 15 vandaag. Wat goed dat het bij jou aanslaat. Bij mij helaas nog niet ik heb vandaag mijn 3e meting gehad maar er groeit er geen een. Ze willen dinsdag nog een laatste x kijken anders opnieuw aan provera/primolut en clomid 100mg.

Ik vind ervaringen delen fijn dus ik hoop op nog meer (positieve) reacties op jou topic!

3. NicolvdB

NicolvdB Actief lid

24 okt 2014
    108
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Mofantje,

Dat is balen zeg dat de clomid niet wil aanslaan. Hopelijk is er dinsdag eindelijk een ei blaasje gegroeid. Houd me maar op de hoogte.

Ik vind het zelf heel erg spannend allemaal vooral omdat het de eerste keer is en ik ook niet weet wat ik kan verwachten.

Heb jij nog bijwerkingen gehad van het slikken van clomid?

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Clomid zorgt bij veel vrouwen voor bijwerkingen en weinig baarmoederslijmvlies. Maar bij veel vrouwen werkt het goed.

Ik had geen bijwerkingen, goed slijmvlies maar geen eitjes die doorzetten helaas.

5. KoBobo

KoBobo Lid

1 nov 2008
    35
    0
    0
    Hoi,

Hier ook eerste cyclus met clomid. Ik gebruik het pas twee dagen.
    Van ons eerste kind vlot zwanger geraakt (hij is inmiddels 5 jaar) en tweede wachten we al bijna 1,5 jaar op. Niet helemaal duidelijk waar het aan ligt, mogelijk toch wat cyclusstoornissen. In augustus spontaan zwanger geraakt, maar is vorige maand helaas geeindigd in een missed abortion. Nu dus gestart met clomid, volgende week eerste echo van deze cyclus. Spannend allemaal.
    Wat goed dat er twee follikels waren! Ben benieuwd hoe het verder gaat bij jou. Hou je ons op de hoogte?

6. bambe

bambe Actief lid

21 sep 2012
    449
    1
    18
    Ik heb maandag gesprek gaan ze zeggen clomid of iui..spannend ben nog niet ongesteld geworden..

7. NicolvdB

NicolvdB Actief lid

24 okt 2014
    108
    1
    18
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal. Hopelijk is jouw echo ook goed kobobo. Slik je ook 50 mg?

Wat spannend voor jou bambe. Is er bij jou een oorzaak waarom t nog niet gelukt is? En bij iui gebruiken ze dan geen clomid?

Bij onze eerste ben ik ook spontaan zwanger geraakt alleen nu lukt t niet. Ik ben dus niet de enige met cyclus problemen na een zwangerschap.

Maandag heb ik mijn 2e echo. Ben zeer benieuwd even afwachten. Ik zal jullie op de hoogte houden

8. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Spannend kobobo en bambe en alvast veel succes morgen nicolvdB!
    Ben benieuwd ik zal duimen.

Ik had wel last van bijwerkingen, moe, duizelig, warm/koud, stemmingswisselingen maar de bijwerkingen van de provera die ik ervoor slikte vond ik heel naar, heel depressief!

9. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Hai

hier ook aan de clomid. Is al de zesde ronde geloof ik.
    Eerste kind is via natuurlijke weg gegaan. En na de bevalling en half jaar pil gebruik geen normaal cyclus meer (lees eens in de 3 maanden ongi)

Ik moet nu 150mg slikken en heb vrijdag voor het eerst echo's erbij. Dus ben benieuwd.

In de vierde ronde was ik zwanger, alleen met 6 weken los gekomen

Ik heb verder weinig bijwerkingen. Ik voel heel goed mijn eisprong door de clomid. Paar dagen opgezette buik! en soms wat last van stemmingswisselingen haha.

Benieuwd of het bi jullie aanslaat! Waarom hebben jullie al gelijk echo;s???

10. NicolvdB

NicolvdB Actief lid

24 okt 2014
    108
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi melovekane,

Dat is wel verschrikkelijk balen als je dan zwanger bent en dan een mk krijgt.

Ik heb zelf niet echt bijwerkingen. Ik weet niet waarom ik gelijk echo's krijg maar ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ze niet willen dat er meerdere eitjes springen ivm leerlingen. Dat is standaard zo bij ons in het ziekenhuis.

Maar wel spannend hoor vrijdag de echo. Hopelijk lukt het deze ronde. Ik duim in ieder geval voor je. Houd je ons op de hoogte.

11. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    De reden waarom we je met clomid gebruik echo's krijgt, is om te controleren of er follikels groeien en of t er niet te veel zijn ivm kans op meerling.

Ik ben 4 of 5 rondes aan de clomid geweest. De ene ronde geen follikel, andere ronde weer wel. Of m'n follikel werd een cyste. Wisselde heel erg. Ik had al door m'n asherman weinig bms, maar de laatste ronde clomid (was direct na een mk) had ik 1 follikel maar was m'n bms dun. Heb ik progynova moten slikken na de eisprong. Dat zou m'n laatste ronde clomid zijn omdat ik zulke wisselde resultaten had en pas 1 keer een goede clomid ronde. Was altijd 50 Mg in samenwerking met pregnyl spuiten indien nodig. Ik zou de volgende cyclus hormonen moeten gaan spuiten. Niet gebeurd, zie banner 😊, was niet meer nodig.

Succes dames, ik hoop dat jullie snel zwanger zijn!

12. NicolvdB

NicolvdB Actief lid

24 okt 2014
    108
    1
    18
    NULL
    NULL
    Helaas dames.
    Ik ben vandaag weer naar het zh geweest voor een echo. Afgelopen vrijdag had ik een follikel van 14mm en een van 10mm. Vandaag op de echo was er echter nog maar 1 te zien van 13mm. Baarmoederslijmvlies was ook erg dun. Nu moet ik donderdag weer terugkomen voor een echo. Als er dan nog geen groei is dan volgende week nog 1 keer een echo. Als ook dan geen groei is, krijg ik de volgende cyclus 100mg clomid.

Was dus weer even een tegenvaller vandaag. Hopelijk is er aanstaande donderdag toch weer een groei te zien.

13. NicolvdB

NicolvdB Actief lid

24 okt 2014
    108
    1
    18
    NULL
    NULL
    Yinxy gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet er maar lekker van. De kleine is er zo :).

14. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Oh balen NicolvdB!!!
    bij mijn ziekenhuis gaan ze dus echo-controlles doen vanaf 150mg clomid.

vandaag merk ik wel dat ik weer clomid slik, heb een kort lontje... pffffff en had juist zin in vandaag. Na een week vakantie weer lekker een dag voor mij en mijn zoontje haha

15. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Dat korte lontje komt me bekend voor. Ik kon mezelf op een gegeven moment niet meer uitstaan 😞.

Dank je wel nicolevdb! Ik hoop dat jullie ook snel zwanger worden 😉

16. bambe

bambe Actief lid

21 sep 2012
    449
    1
    18
    Hey dames..

Gesprek gehad gisteren.
    Mag clomid gebruiken..
    Me cyclus is wat langer dan normaal..
    Spannend..
    Moet eerst ongesteld worden. Denk morgen..

Heb voorheen iui gedaan 2e x was het raak!
    Mooie dochter lopen..

al me uitslagen zijn goed.
    3 miskramen duurde zo lang..
    Nu mag ik clomid gebruiken..
    Rare is hoef niet naar ziekenhuis voor echo enzz helemaal niks..
    Wat als ik er 2 heb groeien???
    Heb altijd eisprong van me eigen springt altijd rond dag 20 of langer..

Vind niet netjes uitgelegd enzz.

Wat moet ik doen dames?

Alvast succes allemaal die ermee bezig zijn..

Gr bambe

17. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik heb sinds vandaag last van mn eierstokken/baarmoeder. Zit pas op dag 9! Meestal heb ik een paar dagen er last van. Morgen heb ik een echo in het ziekenhuis.
    Ik durf vandaag eigenlijk niet te klussen... ivm kans op meerling... of is dat erg overdreven!? zit nu op 150mg clomid en vandaar dat ik nu pas echos krijg

18. shelke

shelke Lid

4 jul 2014
    59
    0
    6
    didfenspeciaalzaak
    Ik heb net mijn derde ronde clomid (50) gehad. Eerste ronde op dag 10 een eitje van 18 mm, twede ronde op dag 13 twee eitjes van 23 en 24 mm. Nu dus bezig met ronde drie.
    Omdat de eerste twee keren goed resultaat was mag ik nu drie maanden zonder controles.
    Eerste twee ronden geen bijwerkingen gehad en deze ronde vijf dagen misselijk geweest en de afgelopen drie dagen vreselijk humeur, kan niet tegen drukte en kan me niet concentreren. Het ergste is nog dat ik in een winkel werk en ik het met moeite kan opbrenegen om een beetje vrolijk over te komen. Hoop niet dat het iedere ronde erger word die bijwerkingen.

19. mamalap

mamalap Niet meer actief

Dames ik mag ook starten clomid zodra ik ongesteld wordt, maar welk tijdstip slikken jullie dat?

20. shelke

shelke Lid

4 jul 2014
    59
    0
    6
    didfenspeciaalzaak
    Ik smorgens met het ontbijt.

Deel Deze Pagina