Hallo meiden, Vanavond moet ik pregnyl spuiten en ik ben zelf niet de handigste; meestal moet ik iets meerdere keren hebben gedaan voordat het goed gaat. Ik ben dus bang dat ik het ''verpest'' (ampul die breekt ofzo). Daarom heb ik bedacht, zoals verpleegkundige ook zei, om de injectie al een paar uur eerder te maken. Mocht er iets mis gaan, dan kan ik altijd nog de dienstdoende apotheek bellen. Maarrrr...... *de bijsluiter zegt dat je de oplossing meteen moet spuiten nadat je het gemaakt hebt. Mag ik nu wel of niet vantevoren de oplossing maken? *de bijsluiter zegt dat je de injectie onder een hoek van 45 graden moet spuiten terwijl ik 90 graden geleerd heb bij prikinstruktie. Wat moet ik nu aanhouden? *hoe lang vantevoren mag de oplossing gemaakt worden? wie kan mij helpen? Ik vind het allemaal al spannend en wacht nog altijd op telefoontje van gyn. over wanneer punctie op vrijdag is (grrr, waarom duurt het zo lang) dus ''overbodige'' stress over de pregnyl wil ik nu zo veel mogelijk kwijt zijn. bedankt alvast!
Ik weet niet of je het eerder mag klaarmaken, dat zou ik als ik jou was dan toch nog even navragen. Ik heb de pregnyl recht in mijn buik gezet en gespoten (zo had ik het ook geleerd). De verpleegkundige vertelde mij dat het niet uitmaakt hoe je spuit.
Ik heb hem ook eerder klaar gemaakt, zo'n 5 uren van tevoren. Als je hem daarna in de koelkast legt is er niks aan de hand. Ik heb hem gewoon loodrecht gespoten, hij moet gewoon subcutaan. Of je dat loodrecht of scheef doet maakt niet heel veel uit. De vloeistof verdeeld wel wat moeilijk onder je huid, doet wel beetje pijn. Heel langzaam inspuiten is wel gewenst. Succes!