van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Er zijn zoveel meiden die van iui naar ivf gaan, dat een nieuw topic wel op zijn plaats is. Dus bij deze.
    Hopelijk kunnen we hier verder kletsen en het iui topic achter ons laten.

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo, gaan we hier gezellig verder kletsen.

3. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Ik sluit me hier ook bij aan helaas, ik heb een tijdje meegeschreven bij het andere topic IUI, maar helaas gaan wij ook door met IVF na 6 mislukte IUI pogingen.
    Heeft er iemand ervaring met het MCK of met het VU, wij moeten namelijk kiezen tussen die 2, in het VU is helaas wel een wachtijd tot half december in het MCK kunnen we begin november voor intake terecht.

4. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ik sluit me ook hierbij aan.. wij starten volgende week met onze 1ste Poging.

5. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Dus hier mijn verhaal:

Na een half jaar zelf proberen kwamen we erachter dan manlief zaad niet goed was. Te weinig zwemmers. Aangezien mijn leeftijd, toen 37, werden we al snel door verwezen. Dus na zoeken op het internet kwam ik terecht bij het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam.

Daar jan. 2010 geweest voor een eerste gesprek. Ieder van ons alle onderzoeken gehad en behalve het zaad probleem, was alles verder in orde. Dus IUI zou voor ons de oplossing zijn. Daar zijn we in maart mee begonnen. Nu is het oktober en helaas alle 6 IUI pogingen zijn mislukt.

Nu hebben we afgelopen dinsdag het IVF intake gesprek gehad. En is alles nu in zijn werk gezet. Hopelijk kunnen we in november hiermee beginnen.

Ik hoop met al mijn macht dat het nu eindelijk eens gaat lukken.

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mag een ISCI er zich ook melden hihi

Het spuiten gaat weer goed , alleen wat bloed verlies gehad , maar kan geen kwaad.

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marni; ik ga naar het mck toe. Had nog meer keus dan jouw, maar heb goede verhalen gehoord over het mck.
    Schijnen veel persoonlijker te zijn.
    Heb volgende week intake. Is wel zo dat het best nog 1 of 2 maanden kan duren voordat je mag beginnen met ivf. Afhankelijk of ze nog onderzoeken willen doen.
    Met het VU heb ik geen ervaring.

Allemaal bekende dames helaas hier.

Ons verhaal: man maakt anti-stoffen aan tegen zijn zaad. Hierdoor plakken ze aan elkaar en kunen ze geen kant op.
    Wij zijn sinds september 2007 bezig met onze kinderwens en lopen sinds nov 2008 in de mmm.

8. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    hey gezellig meiden.

wel opvallend dat we allemaal nog aan de begin fase van ivf staan.

waar ik het meest tegenop zie is al die hormonen prikken. Had de laatste 3 rondes iui wel puregon. Maar dat was maar een lage dosering. Nu moet ik Gonal gaan prikken, maar liefs 225 eenheden. Das volgens mij harstikke veel. Hoop niet dat ik erg last ga krijgen van bijwerkingen.
    en dan vanaf dag 6 ook nog eens cetrotide erbij.

Doe trouwens mee met de cetro trail. Hebben ze dat jullie ook gevraagd?

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Tuurlijk marnat.
    Is niet zo heel veel verschil tussen ivf en icsi. Alleen de manier van bevruchten (voor zover ik weet tenminste).

Gelukkig dat het spuiten goed gaat.
    Hier dus ups en downs.

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    tuurlijk marnat.

als de bevruchting bij ons niet gaat zoals het zou moeten gaan ze ook icsi toepassen. Maar hopelijk is dat niet nodig (manlief is er niet zo voor,vanwege dat het dan geen natuurlijke selectie meer is)

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dancer@ Wat bedoel je met natuurlijke selecie??

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Nu blijf ik alleen achter!
    Niet aardig meiden!!! :x
    *Kijkt boos naar alle meiden die niet meer IUI-en!* ;)

Hmmmmm,er zit niks anders op dan hier maar mee te komen kletsen he?

Aangezien mijn 8ste IUI vandaag officieel mislukt is, denk ik toch dat ik hier binnenkort ook mee mag spammen!
    (Dus waarom mopper ik hierboven dan?----> Weet ik zelf ook niet?!)
    Zal vandaag even bellen voor een uitgangsecho, en een afspraak met mijn behandelend gyn, want dit word de laatste IUI.
    Hierna wil ik geen 10e IUI meer, maar gewoon verder met IVF.
    Want het had anders met IUI 5 6 7 of 8 ook wel moeten lukken denk ik?!?!?
    Ik ben IUI beu, en wil verder.
    Misschien ook wel gunstiger om dit jaar al de stappen te ondernemen voor IVF, aangezien de vergoedingen van ons kabinet.......

Mijn hoofd is vol, mijn energie is op, en ik wil een BABY!!!!
    AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH!!!
    Vorige week een breekmoment gehad, mannetje kreeg de volle laag, en ik was helemaal over de pis!
    Heel de middag zitten huilen omdat ik me zo enorm klote voel de laatste weken..
    Ik ben mezelf niet meer, en ik vind mezelf ook niet echt leuk meer om mee samen te zijn....
    Mannetje was lief, en stopte me in bed...
    De arme schat moet t ook maar steeds pikken van me....

Pfffff, tegen het einde van het jaar begin ik echt verdrietig te worden, dit was vorig jaar ook al zo.
    Daarom ben ik zo blij dat ik een stelletje vreemde vrouwen alles kan vertellen, en dat ze me nog snappen, en steunen ook. ;)
    Grappig als je er over nadenk dat we hier met elkaar alles delen, maar geen gezichten kennen?!

Zo, dit topic is al weer op dreef!

Allemaal een dikke knuffel, lieve meiden!!!

13. willemijnp

willemijnp Actief lid

8 dec 2008
    171
    0
    0
    verpleegkundige
    Zo meiden...hier ben ik dan ook!!
    We zijn begonnen met spuiten voor de laatste IUI(12e), maar heb daar geen hoop meer voor.Dit is puur omdat het moet voordat we naar IVF gaan..

Ons verhaal:
    juni 2008 gestopt met de pil.Werd maar niet ongesteld. In maart PCo vastgesteld.Met clomid begonnen, daar was ik allergisch voor. Negatieve samenlevingstest, HSG=goed. Begonnen met IUI in mei 2008...Nu bezig met de 12e IUI en daarna door met IVF...en stiekem begin ik er gewoon naar te verlangen...Ik ben ook zo klaar met die stomme IUI...kijkt even boos...

Maar wij gaan hier lekker zwanger worden van IVF en hopelijk met z'n alle lekker kletsen over zwangerschapskwaaltjes...

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @brabbel: ik blijf ook het iui topic nog wel even volgen hoor. Hoewel de meeste nu naar ivf overgaan inderdaad.

Herkenbaar gevoel hoor wat je hebt, hier zit er nog 1 die zo is. Nergens zin in heeft, moe is en inderdaad een kindje in haar armen wil houden.
    Inderdaad best vreemd als je bedenkt dat je inderdaad geen gezichten kent.
    Maar een situatie schept een band.
    Mannen hebben het ook niet makkelijk inderdaad met ons dames met onze buien. Maar mannen hebben die ook wel hoor. Alleen heel anders.

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marnat: bij icsi zoekt de laborant het zaadje uit wat bij het eitje komt. Er wordt letterlijk een zaadje in het eitje gestopt met een naald. En bij ivf moeten de zaadjes het nog zelf doen in het reageerbuisje/ bakje. Dus net zoals het in het lichaam gaat, alleen dan buiten het lichaam.
    Dat bedoelt dancer met de natuurlijke selectie.

16. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Ja ik hoor inderdaad ook goede ervaringen, vooral de persoonlijke benadering spreekt mij aan. bij het VU hebben ze een heel goed lab en zijn de slagingsresultaten wat hoger (5%). We moeten dus kiezen voor lang wachten en meer slagingskans of eerder geholpen worden en dus iets lagere kans en wat verder rijden. Ik verwacht dat ze bij ons niet veel meer gaan onderzoeken omdat ik al een keer zwanger ben geweest.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zonnetje @ Dank voor de uitleg maar ik wist het al hihi.
    Veel dingen gaan het zelrdde hoor!!
    Het spuiten de puchie, alleen je hebt 2 soorten ISCI , De 1 is eigen cyclus en de ander die ik doe is hyperstimulatie dan slik je de pil voor die tijd. en dan spuit je eerst decapeptyl en dan een echo en dan als het goed is allemaal de puragon.

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Had ook van de week het verschil in slagingspercentage gezien. Maar komt misschien ook omdat ze veel meer ivf-pogingen doen.

Heb voordat ik de afspraak maakte niet echt gekeken. Ga voor de persoonlijke benadering. Want die miste ik in het ziekenhuis waar ik liep heel erg. En ik rijd zelf liever naar leiderdorp dan naar Amsterdam, reistijd en file maakt denk weinig uit voor mij.
    Maar de minimale wachttijd vond ik ook wel fijn.
    Ze zullen dan vast niet veel meer onderzoeken inderdaad, maar je weet maar nooit.
    Ik ben ook al helemaal binneste buiten gekeerd volgens mij, dus verwacht ook weinig meer. Alleen bloed prikken voor HIV en hepatitis ivm cryo's.

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ken de meesten van jullie ook, dus mag ik ook meeschrijven? :D

Even in het kort:
    Bij mij is destijds vijandig cervixslijm geconstateerd. Dus werd er IUI voorgesteld om dat slijm te omzeilen. Het zaad van mijn vriend bleek prima in orde.
    Ik heb 11x IUI gehad: geen enkele keer zwanger.

Toen 1x IVF: niet zwanger.
    Aangezien er bij de punctie uit 16 follikels maar 5 eicellen werden gevonden en daarvan slechts maar eentje bevrucht werd, heeft het ziekenhuis ons voorgesteld om verder te gaan met ICSI.
    Mede omdat ze denken dat het zaad van mijn vriend wellicht toch wat minder bevruchtend vermogen heeft.

Nu bezig met de eerste ICSI-poging.
    Ben nu Decapeptyl aan het spuiten en Puregon 150 eenheden. Dinsdag heb ik de eerste follikelmeting.
    Ik verwacht als alles goed gaat, dat ik dan rond 20 oktober de punctie heb.

Allemaal succes en een dikke knuffel van mij!

P.S. moeten we ook even weer een lijstje bijhouden? Of zullen we het gewoon zonder lijst doen?

20. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    willemijnp: ik hoop voor je dat ivf niet nodig is en poging 12 gewoon raak is.

brabbel: Helaas, maar het moest ervan komen. Zoveel meiden op het iui forum die ivf/icsi doen. Maar je bent natuurlijk welkom hier om mee te kletsen. Hopelijk is poging 9 voor je raak.
    iedereen hier snapt dat gevoel. Wij willen allemaal een baby in onze armen die helemaal van ons zelf is!!!

behappy: had je gevolgd in het iui topic. Balen van de 1ste ivf poging. Maar goed dat je nu icsi gaat doen. Dan zal het bevruchten vast goed gaan lukken. Ik ga voor je duimen.

Marnat: jij ook suc6 met je 2de icsi poging. Spannend allemaal hoor.

Een lijst bij houden, denk niet echt dat dat nodig is. Want bijna iedereen heeft wel een handtekening met daarin hoe en wat. Maar als er iemand is die een lijst wil bij houden ook goed.

Deel Deze Pagina