Welke dosis puregon/gonal f bij ovulatie inductie?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mnr, Aug 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mnr

mnr Niet meer actief

Dag dames,

Ik zit in de tweede ronde oi met spuiten. De eerste ronde spoot ik puregon, en nu gonal f.

De eerste ronde begon ik met 50 Ie, daarna opgehoogd naar 100 en toen met 150 uiteindelijk 1 ei. Dat was na 17 dagen spuiten.

De tweede ronde begon ik met 112,5 Ie gonal f, daarna 150, toen 187,5 en vanaf vandaag 200.
    Ik ben nu al 20 dagen aan het spuiten en nog geen ei.

Ik begin een beetje de hoop te verliezen en ik vroeg me af of er meer dames zijn die zo'n hoge dosis hadden met o.i en op welke dag ze een groot ei hadden.
    En natuurlijk of er een zs is ontstaan :)

2. Ik heb niet met OI, maar met IUI zo vreselijk lang moeten spuiten (Gonal/Puregon). Ik zeg; AMH laten meten!

3. Blabla01

Blabla01 Actief lid

Jun 4, 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb net mijn 4e ronde met puregon en pregnyl achter de rug... ik kreeg de eerste ronde na 12 dagen spuiten met 50 eh een follikel, de rondes daarna heb ik gemiddeld 30 dagen gespoten en ben ik de laatste ronde geëindigd op 100 eh... geen pijl op te trekken dus...

Ik verbaas me er wel over hoe snel jij opgehoogd wordt! Bij mij doen ze dat heel langzaam ivm risico op overstimulatie... maar wellicht is daar bij jou een goede reden voor?

4. mnr

mnr Niet meer actief

Ik hoor vaker hier op het forum dat ik snel opgehoogd wordt.

Ik heb geen idee waarom, ben er zelf wel blij om want anders zou er volgens mij nooit wat gaan groeien.

Wat betreft amh, heb verder geen aanwijzingen dat die te laag zou kunnen zijn..

5. Ik neem aan dat je bent begonnen met Clomid omdat je geen eigen eisprong hebt? Geen eigen eisprong hebben en moeilijk te stimuleren zijn, zijn juist de dingen die wijzen op een laag AMH / lage eicelreserve..

6. mnr

mnr Niet meer actief

Klopt dat ik geen eigen eisprong heb, maar ik weet ook hoe dat komt :)

Maar het kan nooit kwaad om m'n amh te laten meten, ik zal het de volgende keer aan m'n gyn vragen.

7. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Heb 4 volledige rondes gehadm tussendoor zijn er nog een paar afgebroken.

Ronde 1: 63 dagen gespoten en uiteindelijk beland op een dosis van 300 gonal per dag. 2 eitjes. Niet zwanger.

Ronde 2: dosis gonal weet ik niet meer exact, wel hoog. 38 dagen gespoten. 1 ei. Niet zwanger.

Ronde 3: over op fostimon icm dexamethason. Begonnen met 75 en geeindigd op 225 fostimon. 32 dagen gespoten. 2 eitjes. Zwanger. Miskraam.

Ronde 4: (koolhydraatarm dieet, 7 kg afgevallen) 75 fostimon icm dexamethason. 14 dagen gespoten. 3 eitjes. Zwanger. Zoon!

Waarschijnlijk heeft het dieet en gewichtsverlies wel iets te maken gehad met hoe snel de laatste ronde ineens ging :)

Moet zeggen dat ik de berichtjes over amh wel zorgelijk vindt...
    Ik ga maar snel zorgen dat ik genoeg ben afgevallen en dan als de wiedeweerga weer naar de gyn!

Voor jou misschien een idee om ook eens te informeren naar dexamethason? Daarmee werd de periode dat ik moest spuiten toch weer met een kleine week verkort.
    Succes!

8. mnr

mnr Niet meer actief

Dank je voor je reactie!

63 dagen spuiten! Dat is wel heel lang. Ik hoop niet dat ik zo lang moet spuiten. En ook een hoge dosis en toch maar 1 ei.

Wel fijn dat je uiteindelijk toch zwanger ben geraakt!

Hier ook bezig met afvallen en hopen dat dat helpt :)

Jij ook veel succes!

Share This Page