Vraag: wat telt als poging icsi-menzis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Oleole, 26 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Even kort een vraagje ik zou deze week de 3e icsi punctie moeten ondergaan. Nu twijfelt de arts om de poging af te breken omdat de menopur niet zo goed werk. Na 15 dagen 225 menopur blijven de eitjes op 14 mm hangen. De arts zegt dat er nieuwe richtlijnen zijn dat de poging pas mee telt na een punctie. Dus dat afbreken geen invloed heeft op de vergoeding/poging. Ik ben verzekerd bij Menzis. Ik lees daar echt bij vergoedingen dat vanaf het spuiten van de hormonen de poging begint te tellen. Kan iemand mij hiermee hepen? Dit is namelijk mijn laatste poging. De arts zei dat ik beter niet met menzis kan bellen omdat je een aantekening in je dosier krijgt.

groetjes Nicole

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meis,

Ik ben ook verzekerd bij Menzis en heb laatst ook gebeld. Zij zeiden (na veel overleg en onduidelijkheid) dat sinds januari 2008 de eerste hormoonspuit al telt als een poging. Dus nu afbreken is een poging mislukt.
    Toen wij onze IVF-intake hadden zei de verpleegkundige ook dat ze het gingen afbreken als er te weinig eitjes waren, toen zei ik dat dit bij menzis als poging tellen.
    Zij gaf als antwoord dat je de verzekering niet wijzer moest maken dan ze waren, dus gewoon opnieuw beginnen zonder dit door te geven. Ze zei dat ze daar echt niet wisten waar je zat in een poging en dat je misschien één medicijn even zelf moest betalen, maar dat dat niet zo duur was.
    Ook zei ze dat ze in Deventer (waar ik loop) pas een aantekening geven als de punctie is geweest...dus ze hielpen de patienten een handje...
    Misschien kan je dit met je gyn overleggen?! Dat ze het voor jullie ook wat makkelijker maken!?

Succes meis!

Liefs Loesie

Liefs

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Verzekeraars zijn juist veel strenger geworden sinds januari, is mij opgevallen. Wij hebben er over nagedacht om over te stappen van CZ naar een ander, omdat CZ erg streng is en we dit jaar weer zouden beginnen met ICSI. Alleen kon ik eigenlijk helemaal geen verzekeraar vinden die pas na de punctie of terugplaatsing telt en die je aan wilde nemen als je al met IVF/ICSI bekend bent. Over het algemeen telt een behandeling al, als je met de hormonen bent begonnen. Als dat ook duidelijk in je vergoedingenoverzicht staat, dan heeft je gyn helaas ongelijk.

Ik weet niet wat je nu het beste kunt doen. Als je follikels duidelijk op 14 mm blijven hangen, heeft een punctie weinig zin omdat je eicellen niet rijp zijn en dus onbruikbaar zijn. Maar als het sowieso meetelt, kun je misschien wat langer doorspuiten zodat je toch nog op 18 mm uitkomt en er wel bruikbare eicellen bij zitten. Dan zou ik er nog alles aan doen om iets uit deze behandeling te halen.

Heel erg veel succes met alles!

4. Oleole

Oleole Niet meer actief

Nav het het verhaal in mijn polis heeft het ziekenhuis besloten de punctie door te zetten. Ben nu ook wel erg benieuwd waar ze het verhaal vandaan hebben....de punctie had inderdaad weining zin maar de waarde in het bloed lieten het niet toe verder te spuiten zij het ziekenhuis...

Deel Deze Pagina