Utrogestan of Pregnyl na terugplaatsing?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Milla Rose, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gebruikte je Utrogestan of Pregnyl na terugplaatsing, en wat was het resultaat?

1. Ik gebruikte Utro na terugplaatsing embryo en was zwanger!

2. Ik gebruikte Utro na terugplaatsing embryo maar was niet zwanger.

3. Ik gebruikte Utro na terugplaatsing cryo en was zwanger!

4. Ik gebruikte Utro na terugplaatsing cryo maar was niet zwanger.

5. Ik gebruikte Pregnyl na terugplaatsing embryo en was zwanger!

6. Ik gebruikte Pregnyl na terugplaatsing embryo maar was niet zwanger.

7. Ik gebruikte Pregnyl na terugplaatsing cryo en was zwanger!

8. Ik gebruikte Pregnyl na terugplaatsing cryo maar was niet zwanger.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    De titel zegt het al: gebruikte je Pregnyl of Utrogestan na de terugplaatsing? Ik ben heel benieuwd naar verschillende ervaringen en naar het resultaat: was je zwanger of niet?

2. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Ik heb zelf 2 terugplaatsingen gehad. 1 embryo en een cryo. Beide keren kreeg ik na de terugplaatsing utrogestan bolletjes en beide keren is de poging mislukt. Ik ben heel erg benieuwd hoe het bij jullie zit!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tijdens de IUI's mocht ik kiezen en heb toen Pregnyl gebruikt.
    Bij onze IVF kreeg ik Utro na de terugplaatsing en was zwanger.
    Maar of het echt uitmaakt? Volgens mij niet hoor!

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik heb bij mijn 1e behandeling utro na de terugplaatsing gekregen.
    Ik moest ermee beginnen op de dag van de punctie en het 15 dagen lang gebruiken, 2 dagen voor de testdag moest ik stoppen.
    Inmiddels ben ik ruim 8 weken zwanger!

5. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ik kan de poll niet invullen: dan kan ik wel 4 antwoorden invullen:
    1 keer pregnyl na embryo en zwanger (werd miskraam)
    1 keer pregnyl na embryo en niet zwanger
    2 keer utrogestan na embryo, niet zwanger
    1 keer utrogestan na embryo, zwanger.

Van beide medicijnen is volgens mij nooit bewezen of ze daadwerkelijk bijdragen aan een goede afloop of niet. Ik had persoonlijk voorkeur voor de Utrogestan, omdat dat het bruinverlies tegen hield dat ik in mijn eigen cyclus en met Pregnyl had een week na de ovulatie.

6. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Hee Mijs, een ervaringsdeskundige dus helaas. Maar wat ontzettend fijn dat het gelukt is! Geeft ons weer hoop..

7. Vriesje

Vriesje Bekend lid

21 dec 2008
    784
    0
    0
    Officemanager
    Amsterdam
    1e ivf poging, geen bevruchtingen
    1e icsi poging, verse terugplaatsing met utrogestan vanaf punctie tot 15 dagen na terugplaatsing.
    Nu cryo poging in natuurlijke cyclus, geen pregnyl en geen utro.

Ben ook benieuwd naar de reacties. Ik heb het idee dat ze bij het MCK het liefst zo min mogelijk gebruiken.

8. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    En hoe voel jij je erbij dat je nu geen medicatie gebruikt? Wat betreft kans op slagen?

Poeh geen bevruchtingen de eerste poging.. wat zal dat een klap geweest zijn..
    En wat zal je opgelucht zijn geweest toen er de tweede keer 6 van de 8 wel bevrucht waren!
    Ik ga enorm voor je duimen deze ronde!

Mocht je zin hebben, ik heb een topic geopend voor een tweede poging. Misschien vind je het leuk af en toe mee te kletsen!

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Tsjah......

Ik krijg mijn cryo in natuurlijke cyclus teruggeplaatst, maar zodra het eitje 16 mm is geven ze toch 5000 IE Pregnyl bij. Dit is puur om je eisprong exact te bepalen....

Na de terugplaatsing krijg je helemaal niks meer bij ons, mits het dus een gestimuleerde cyclus is, dan krijg je Utrogestan en Progynova tot de 12 weken zwangerschap.

Nu ben ik lekker zelf gaan dokteren en ga op 5, 7 en 9 DPO de Pregnyl 1500 IE inspuiten. Puur omdat ik op 6 DPO gigantische krampen krijg, omdat mijn lichaam al aan het afstoten is.

Heeft overigens niks met mijn luteale fase te maken hoor, die is keurig 14 dagen. Het is gewoon mijn bms die al aan het afstoten is voglens de arts. Kreeg er van haar niks bij, dus heb het zelf maar voorgeschreven.

Utrogestan is vreselijk smerig spul, dus doe mij de Pregnyl maar ;). Dan maar niet eerder testen hihi.

Bij ons is het dus afhankelijk van een natuurlijke cyclus of gestimuleerde cyclus.

10. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier utro en geslaagd met embryo. Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je krijgt. je poll zal sowieso een vertekend beeld geven, want pregnyl na terugplaatsing wordt in Nl veel minder gedaan

succes met je poging, hopelijk resultaat!

Deel Deze Pagina