Ik heb in november 2011 een miskraam gehad en eigenlijk is mijn cyclus pas weer in februari begonnen. Nu zijn we weer aan de slag gegaan en ik kan eigenlijk niet wachten met testen...Ik weet het, slecht dat ik er zo mee bezig ben, maar we willen zo graag! Nou vraag ik me af: wanneer kan ik een test gaan doen? Moet ik perse wachten tot ik overtijd ben? Even op een rijtje: de eerste dag van mijn laatste menstruatie was 9 maart jl., op 22 en 26 maart zijn we aan het klussen geweest. Wanneer kan ik testen?
bij een ideale regelmatige cyclus zou je op dag 14/15 je ei hebben, dus op 23 maart, vervolgens zou je om al vrij duidelijk te kunnen testen 14 dagen na je eisprong moeten testen, dat zou betekenen dat je rond 6 april positief kunt testen. Maar je heb er niet bij staan wat je cyclus is, hoe lang die is en of die regelmatig is. Meeste vrouwen testen ong. 11/12 dagen dpo(days past ovulation) al licht positief, maar dat moet je willen.
Dankjewel Sweetdreams. Tja, mijn cyclus was voor de miskraam altijd super regelmatig, altijd om de 28 dagen, maar sinds de miskraam ben ik dus pas 2 keer weer ongesteld geweest dus ik kan nog niet echt zeggen dat ik het ritme kan zien... Eigenlijk vind ik dat je gewoon moet wachten tot je overtijd bent, maar ik ben zo benieuwd en ik weet niet of ik dat vol kan houden...Vorige keer was ik bijna 2 weken overtijd en toen testte ik nog negatief. Pas bij 3 weken overtijd een duidelijk streepje. Vond ik trouwens wel raar, dat het zo lang duurde voordat het HCG zichtbaar werd in mijn urine..
Ik weet dat ik pas vanaf mn nod zou moeten gaan testen, maar ik hoor allerlei dingen over mensen die al voor die tijd testen, dus ik vroeg me af hoe dat precies werkt. Hoe betrouwbaar dat bijv. is.
ik doe dat nooit......anders krijg je vage lijntjes en weet je nog niks....je hebt er niks aan en meer of minder zwanger wordt je er niet van...