Toch LH piek in kunstmatige cyclus?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lindawen79, 10 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Inmiddels zit ik op dag 9 van een kunstmatige cyclus ivm een cryo tp. Ik had begrepen dat er dan nu geen eisprong is / follikel rijpt.
    Kun je dan wel een positieve LH test hebben? Omdat ik de bekende buikpijn van rond de eisprong had toch een testje gedaan :cool: en bijna positief... Normaal in natuurlijke cyclus heb ik op dag 10 een positieve lh test. (Normaal dag 17 - 21 ergens ..maar laatste cyclussen zijn kort)
    Dus geen idee of dit normaal is tijdens een kunstmatige cyclus.
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Ik weet niet of je vals positief kan testen als je progynova slikt (ik neem aan dat je dat neemt?). Het is idd de bedoeling dat je geen eisprong krijgt, maar ik heb een keer gehad dat het toch gebeurde. Als je twijfelt kan je morgen even bellen voor een echo.
     
  3. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Klopt, gebruik 3 tabletjes estradiol 2 mg (progynova)
    Ik test nog even door anders bel ik inderdaad morgen even.
     
  4. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Ik heb nooit ovulatie testen gebruikt in een kunstmatige cyclus. Wel is er ooit 1 eitje gesprongen (poging 5). Die was bij de laatste controle al zo'n 25 mm en toen moest de pregnyl nog gezet worden. Ik merkte tussen het zetten van de pregnyl en de punctie dat mijn buik minder pijnlijk was en met de punctie was het eitje niet meer te vinden. Ik begreep van de arts dat het wel eens vaker voorkomt, maar zeldzaam is.
     
  5. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Vandaag de echo gehad en inderdaad... Gewoon een grote follikel van 22 mm. Slijmvlies was te dun dus deze maand geen terugplaatsing. Blijkbaar is mijn eigen cyclus sterker...mijn gevoel en testjes klopten dus.
    Baal ervan... Ook dat er verder dus geen uitleg is. Had de echo bij de verpleegkundige..geen arts om mee te overleggen helaas
     
  6. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Ach wat balen idd! Ik kreeg de keer daarna een hogere dosis progynova (moest toen zowel oraal als vaginaal nemen). Daardoor geen eisprong en ik had al heel snel dik genoeg baarmoederslijmvlies.
    Voor nu wel heel vervelend..
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina