Hoi, Wij zijn bezig met onze eerste icsi poging (vriend slecht zaad) en doen het lange protocol met pil en decapeptyl. Inmiddels zit ik alweer op dag 15 spuiten met gonal-f (125 eenheden). Bij de follikelmetingen op dag 8 en dag 11 had ik 13/14 eitjes van rond de 7 en later 10 mm. Ze waren er erg enthousiast over en ondanks de langzame groei durfden ze de dosering niet aan te passen omdat ze bang waren voor overstimulatie. Vanmorgen weer een follikelmeting gehad en wat een domper, er groeien waarschijnlijk maar 2 eitjes door. Deze zijn nu 13 mm, de andere rond 9/10 mm. Heeft iemand ervaring of er in deze situatie nog eitjes meegroeien? Als het hierbij blijft krijg ik een escape iui. De arts hoopt op nog 2 eitjes zodat ze een punctie kunnen doen maar heeft dat wel zin voor 4 eitjes? Ik heb zelf het idee dat ik toch te laag gestimuleerd wordt. In 15 dagen spuiten dus nog maar 2 van 13 mm en ca. 10 van 10 mm. Ben er best wel van geschrokken vanmorgen en ik ben heel erg bang dat het allemaal niet doorgaat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik geloof dat ik ook op een escape IUI zou aansturen. Als je startpunt zo mooi is qua follikels en je eindigt zo laag zou je bijna denken dat je ipv lang protocol een kort protocol veel beter zou aanslaan bij je. Vraag gerust aan je arts wat hij denkt van een kort protocol bij je, je stimulatie hoeveelheid kan best goed zijn hoor, als je niets hebt en het probleem bij je vriend ligt.
Ik zou ook cancelen en voor een IUI gaan.. Als nu bekend was dat je eicelvoorraad niet zo best is, dan was 4 natuurlijk prachtig, maar als alles daarmee gewoon in orde is en het dus zo is dat er veel meer follikels kunnen groeien, zou ik het zonde vinden om een poging te 'verspillen' aan maximaal 4 follikels en eventueel nog minder.. Wat je ook voor kunt stellen, is om de medicatie wel op te hogen, in de hoop dat de kleinere door gaan groeien. De twee die al wat groter zijn, zijn dan waarschijnlijk niet meer bruikbaar, maar als daar een heleboel andere follikels tegenover staan, is dat het zeker waard, lijkt mij!
Zeker niet voor weinig eitjes gaan , ik zeg niet veel hoor maar wat meer dan 2/3 of 4 is beter aangezien je pogingen zo kostbaar zijn , ik heb ook een escape iui gehad omdat de rest na ophoging ook niet mee kwam. 1e echte keer had ik dus maar 2 eitjes gevonden van de 5 follikels die aangeprikt werden , en maar 1 bevruchting , zware domper..
als je minder dan 3 eitjes hebt word je door gestuurd naar de escape IUI zijn helaas de regels van icsi wel is het zo hoe langzamer de eitjes rijpen des te beter de kansen je kan natuurlijk zelf kiezen voor de escape IUI maar de arts zal het al snel aangeven als het zo zou zijn , geven ze je en goede kans ga ervoor ook met weinig eitjes kan het zeker raak zijn ik had er drie en man slecht zaad en bij ons is het raak en de dame waarmee ik samen die dag een punctie had had er 12 is niets geworden bij 13 mm denk ik dat je nog 3 a 4 daagjes moet door spuiten , moet wel uit ervaring mee geven dat bij twee die goed groeien de rest waarschijnlijk niet meer mee zal groeien tot de goede grote
Ik had iets soort gelijks, follikels groeide niet goed. Steeds de onzekerheid doorgaan of stoppen en uiteindelijk bij dag 30 meerdere eitjes doorgegroeid en toen pas de punctie ( wel na 20 dagen ophoging van 125 naar 150 Gonal f en toen verbetering).Het kan dus nog wel! Wat zijn je kansen met iui meg slecht zaad??? Lastig, veel succes! Neem geen overhaaste beslissing, tot aan een eventuele punctie kan je nog altijd beslissen.
Bij mij was er 1 ei giga groot en de rest kleiner toen hebben wij er voor gekozen om verder te spuiten zodat de rest uit eindelijk ook doorgroeide die ene grote 30mm was onbruikbaar maar de rest allemaal wel succes met je keuze is moeilijk maarckies wel het gene waar jij je goed bij voelt
Bij onze eerste poging had ik 4 follikels, ze groeide wel aardig, maar de arts vond het net iets te weing, het was de eerste poging met 150 menopur. Na een goed gesprek met de arts gekozen voor escape IUI. Na een maand rust weer begonnen. Menopur opgehoogd naar 225, resultaat 9 follikels. Daar was de arts erg blij mee!
Ik zal wel weer de vreemde eend in de bijt zijn, maar ik zou doorgaan. Zeker niet ophogen, want dan heb je kans dat die twee van 13mm een spurt gaan maken. Hier hetzelfde gehad. Echt enorm stress van gehad. Maar rond 11,12,13mm zegt het nig lang niet alles. Normaal mag je rond 16/17mm pregnyl zetten. Dit is bij mij gerekt tot de grootste 18/19 was. Uiteindelijk kwamen de kleineren bij mij ook gewoon mee en had ik uiteindelijk 9 mooie eitjes geoogst! Afbreken kan altijd nog. Bedenk dat een poging pas geldt vanaf de punctie. Dus zou jammer zijn nu al op te geven. Dan is al het spuiten bij voorbaat al voor niets.
Bij mijn laatste poging ben ik wel opgehoogd omdat er te weinig actie zichtbaar was. Of dit kon hebben ze bepaald dmv bloedtest. Blijkbaar kunnen ze aan je hormoonwaarden zien of je lijf al echt gestart is of niet. Uiteindelijk heb ik daardoor meer dan een week langer over de stimulatie gedaan. Met uitstekend resultaat.
Bedankt allemaal voor de reacties en ervaringen. Ik ga alle mogelijkheden die jullie hier aan hebben gebracht overleggen met de arts donderdag bij de follikelmeting. Ik hoop zo dat er een oplossing is om toch de kleinere eitjes mee te laten groeien. Ik zou het echt zwaar k.u.t. vinden als dit een escape iui wordt. Liever wat meer 'risisco' nemen om de kleine eitjes ook te stimuleren en dat dat uiteindelijk mislukt dan nu al zeggen op naar de volgende poging. Het rotte is dat ik dan eerst 1 maand rust moet nemen, 1 maand aan de pil etc. Mén dat duurt echt veel te lang allemaal.
Denk zelf echt dat ze niet mee komen, vaak pikken de grootste het nu op.. Al hoop ik echt dat ze mee doen
Snap de teleurstelling, dat had ik vorig jaar ook. Onze arts kwam er zelf mee, want als je een punctie laat doen ben je wel 1 van de 3 vergoede pogingen kwijt (of 1 van de 4 ligt aan je verzekering) een escape iui telt niet als poging. Omdat bij mij toen de mogelijkheid was om de medicatie optehogen hebben we het ook gedaan. Ook al was de kans klein bij de escape iui (had daarvoor al 3x iui gehad) maar we hadden dan niet voor niks gestimuleerd. Ik had zelf het korte protocol en kon na een maand rust weer beginnen.