Pregnyl - positieve ovu test

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by eilandmuts, Jan 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

Aug 27, 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Dames, ik kan op het www niet echt een antwoord vinden op mijn vraag en ook hier op de site heb ik het (nog) niet gevonden....

Gistermorgen heb ik geheel onverwachts pregnyl ingespoten gekregen voor de eerste keer. Nu heb ik begrepen dat pregnyl ervoor zorgt dat je lichaam LH aan gaat maken, waardoor je vervolgens je eisprong krijgt.

Hoe lang duurt het nadat je pregnyl gespoten hebt, voor je een positieve ovutest hebt? Gistermorgen Pregnyl gehad, nu net LH test gedaan en die was niet positief. Ik had eigenlijk wel verwacht dat die al wel positief zou (moeten) zijn, omdat de gyn zei dat ik 2 dagen na de pregnyl mijn eisprong zou hebben.

Ladies, help me out: Hoe zit dit nu precies?

2. MLady

MLady Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    4,674
    1,880
    113
    #2 MLady, Jan 21, 2017
    Last edited: Jan 21, 2017
    hoi muts :)

Met pregnyl spuit je volgens mij geen LH in, maar HCG. Ik kan het mis hebben hoor... Maar het medicijn Pregnyl wordt gemaakt met behulp van de urine van zwangere vrouwen (Moeders voor Moeders). En die hebben HCG in zich, vandaar...

Je moet Pregnyl in 10000 of 5000 eenheden prikken als je follikels bijna groot genoeg zijn om rijpe eitjes te bevatten. Want de Pregnyl zorgt ervoor dat je eitjes na 36uur vanzelf springen. Daarom wordt de punctie altijd heel precies getimed, namelijk 35 uur na de pregnyl. Dus net voor de eisprong. Bij mijn weten doet het er niet toe of je dan een LH-piek hebt. Ik hoef ook geen ovulatietesten te doen in een punctiemaand...

Zit je nu vlak voor een punctie of zit je in een cryomaand? Misschien is er dan iemand anders die Pregnyl spuit om de ovulatie te timen, en die kan uitleggen hoe de timing dan is. (Want in mijn ziekenhuis hoef ik in een cryoronde geen pregnyl te spuiten vóór ovulatie).

Succes! 🍀

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Eisprong testen zijn overbodig bij Pregnyl omdat je ei springt na ong 36 tot 40 uur. Pregnyl krijg je om de eisprong op te wekken wanneer je eitjes dus rijp genoeg zijn om t springen. Ze krijgen nog een laatste groeispurt en springen na anderhalve dag dus. Je krijgt Pregnyl niet bij een positieve ovulatietest oid want dat zou betekenen dat je lichaam de eisprong al in gang heeft gezet. Pregnyl heeft niets met eisprong testen te maken en ook niet of je lichaam nou wel of niet al zelf een eisprong in gang heeft gezet. Het is of of. Je krijgt het bijv omdat je lichaam zelf geen eisprong heeft of omdat in het kader van een behandeling de eisprong heel nauwkeurig bepaald moet worden, bijv. met IUI. Snap je?

4. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

Aug 27, 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Nu wel ja :D Thanx!!

Share This Page