Pregnyl spuit

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sass, Jul 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik prik tegenwoordig ook schuin.
    Door een niet al te dikke speklaag heb ik de eerste keer waarschijnlijk in mijn buikspier geprikt (bevestigt ook de gynaecoloog) en dat heeft echt een hele tijd behoorlijk zeer gedaan!!!
    Recht of schuin, het maakt eigenlijk niet zo veel uit, zolang het maar onderhuids is.
    Ik zou me geen zorgen maken!!!

2. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Ook ik gebruik pregnyl en mij is geleerd hem 45 graden in de buik te zetten pcies onder de navel... dus niet recht maar schuin is uitdrukkelijk gezegd. en dat staat ook in de beschrijving.
    Verder vind ik de prik zelf niet pijnlijk ook de vloeistof niet alleen je voelt het wel je lichaam in gaan.. En ik spuit heel langzaam zodat ik het niet echt voel...
    heb er ook geen bijwerkingen van gelukkig

3. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

Mar 26, 2009
    216
    0
    0
    *stomme zomerstop*
    Ik denk dat als je genoeg spekvet hebt dat het niet uitmaakt of je schuin of recht doet. Dat het schuin prikken, meer is om de spieren niet te raken! Als het maar erin zit, elke keer weer een spannend punt, meer dan de andere prikken, 2 weken lang.

Wel apart dat er *weer* iets is, wel vervelend, en dan maandagavond weer klussen?

Wij slaan deze maand over, niet geklust! Vind het ook niet erg, is wel ff ontspannen.

Suc6

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Deze cylcus voor het eerst Pregnyl gespoten om mn LF te verlengen. helaas vandaag ongesteld geworden...
    Maar toch... een LF gehad van maar liefst 13 dagen!!!!

En... als klap op de vuurpijl kreeg ik me na de eisprong toch mooie grote borsten!!! Hihi. Ik voelde me op en top vrouw!

Nu nog een kind...

5. Kiet

Kiet Bekend lid

Feb 26, 2009
    557
    0
    0
    Hallo Allemaal,

ik heb vrijdag mijn 1e eisprong gehad door pregnyl ik heb het niet echt gevoeld geloof ik wel was ik misselijk en had wat krampen.. nu is het afwachten vreselijk dat het zo lang moet duren voordat je wat weet..

6. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Zou het uitmaken hoe laat je de spuit zet??

7. Dolfijntje74

Dolfijntje74 Actief lid

Mar 26, 2009
    216
    0
    0
    hebben ze niet gezegd hoe laat je moest prikken?
    Volgens mij is je eisprong 39 tot 48 uur daarna!

8. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het tijdstip van Pregnyl spuiten is alleen belangrijk als er een behandeling gepland wordt, dan wordt het specifiek gemeld. Als je zelf aan de klus gaat, komt het niet zo precies. De eisprong is ongeveer 40 uren na de Pregnyl.

9. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Nogmaals gebeld!! vond mezelf erg stom! maar het maakte idd niet uit smiddags of avonds als het mar op die dag was!
    Nou vanavond nog een keertje klussen en wachten maar weer ;)

10. hannelore

hannelore Actief lid

Sep 26, 2008
    462
    0
    0
    bediende
    belgie
    hey ik heb ook pregnylspuit gehad,voor de eerste iui(die dus een succes was ;))
    ze spuitte die in men bil!en deed helemaal geen zeer!
    heb hier nog 10000ie liggen,zou ik daar nog iets mee kunnen doen?vind et zo jammer da ik da nog liggen heb,en dat voor niks eigenlijk.enig idee waar ik ermee terecht zou kunnen?

11. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Het zetten gaat steeds makkelijker. Vond het op het begin ook moeilijk. Maar ongeveer naast je navel heb ik geleerd dat dat de goede plek was, maar denk als je hem rond die koers zet het niet verkeerd kan hoor. Ik pakte altijd een vetrol en zette hem daarin. Wel moeilijk, want zoveel vet heb/had ik niet maar je kan altijd wel iets pakken. Succes! ;)

12. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Weer weinig klachten.. hopelijk kunnen we dat zo houden..
    Dat word lekker sporten vanavond :)

13. natascha01

natascha01 Bekend lid

Sep 13, 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    hey dames,
    ik heb gisteren voor de tweede maal mijn pregnyl gezet, subcutaan en ook in de buik in de buurt van mijn navel. volgens mij kan er niet veel mis gaan maar ik heb sinds gisteren wel een zere plek waar ik gespoten heb en dat had ik de vorige keer helemaal niet. ik had gehoopt dat het wel weg zou trekken maar valt tegen. hebben andere meiden dit ook weleens gehad?

gr
    natascha

14. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    4 keer nu Pregnyl gespoten:

Ik heb die keer dat ik hem zelf met de verpleegkundige (bij de spuitinstructie) heel veel last van die plek gehad. Heel hard was die plek en blauwig. Het spuiten deed ook erg veel pijn. Maar toen was de Pregnyl ook niet op kamer temperatuur want hij kwam toen rechtstreeks uit de apotheek.

2e keer: heeft mn man hem gezet en en geen pijn/harde plekken/blauw

3e keer: weer mn man en auwwwwww en een hard plek

4e keer: deed hij wel pijn, maar geen blauw plek.

Het kan dus elke keer verschillen...

15. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb hem deze keer echt super langzaam gespoten,
    goed op temperatuur laten komen (onder oksel) en schuin.
    Gelukkig weer niet veel klachten, wel erg vermoeid..
    en nu maar wachten hè ;)

16. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gisteren een nieuwe dosis gehaald voor de 2e ronde. Kreeg me daar een kleine naalden mee!
    Ik zei tegen die assistente: 'de vorige keer waren ze wel 2.5/3 cm lang!!! Zijn deze wel lang genoeg?'
    Volgens haar was 2.5/3 cm veel te lang!!!
    Dus niet zo raar dat ik de eerste keer in mn buikspier heb geprikt (AUW!!)

Tot nu toe vind het het maar rommelig lopen met die Pregnyl: mn gyn wilde me 1500E laten spuiten, uiteindelijk kreeg ik een recept voor 5000E en toen ik vorige week het ziekenhuis belde om mn nieuwe cyclus te melden wilden ze een recept voor 500E uitschrijven. Vervolgens krijg ik via de apotheek te lange naalden...
    Wordt dit spul zo weinig voorgeschreven dat iedereen denkt dat het anders moet?

17. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Dat is wel heel raar en erg vervelend! Er zijn genoeg mensen die pregnyl spuiten hoor.. als je hier op het forum alleen al kijkt..;)

18. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    En.. hoe gaat het hier?? met het geprik en de bijwerkingen??

19. thamar

thamar Actief lid

Mar 7, 2009
    302
    0
    0
    hey dames,

ik moet de pregnyl op de eerste hulp laten zetten als het zover is, omdat het moeilijk om het zelf te doen echt knap van jullie hoor petje af!!

20. Sass

Sass Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    3,772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik vond het prettig dat er de eerste keer iemand bij was.. niet dat ik het niet wist hoe het moest maar gewoon voor de zekerheid dat het zeker goed zou zijn.. ;)

Share This Page