Vraagje Decapeptyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiekske, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi,

Sinds afgelopen zaterdag ben ik weer begonnen met spuiten van decapeptyl. Vanaf afgelopen maandag is hier 300ie Menopur bijgekomen.

Van de menopur heb ik geen last, het spuiten zelf niet en daarna voel ik er ook niks van. Maar de deca... Ik heb gewoon allemaal blauwe plekken op mijn buik!! Bij de 1e poging had ik er ook wel last van, maar nu is het erger. Na het spuiten dikke druppels bloed en dus echt blauwe plekken. Haal de spuit op tijd uit de koelkast, echt ruim van te voren. Nu moet ik ipv 7 dagen de volledige dosis 14 dagen de halve dosis spuiten. au...

Iemand tips om dit beter te laten verlopen? Heb echt het idee dat ik nu iets fout doe.

Alvast bedankt!

2. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    deca heeft een best dikke naald, dikker dan vele andere hormoonspuiten. Je raakt hierdoor sneller een bloedvaatje, vandaar die druppel bloed en de blauwe plek erna. Ik deed het vaak de ene dag links en de andere dag rechts om mijn buik wat rust te gunnen.. maar vreselijk vond ik het wel om te doen door die dikke naald.

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    klopt dat je het de vorige keer niet echt hebt gemerkt... dan heb je geluk gehad. Er zijn batches tussen met "een soort van" botte naalden.

Het is zelfs zo erg dat je huid in deukt bij het prikken en bij het eruit trekken dat de naald je huid mee trekt. Bah!

Horror!

Mijn arts in ons eerste ziekenhuis gaf het ook toe.

Succes en sterkte met spuiten.

4. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

bij ons in het zkh zeggen ze dat, het gewoon pure pech is als je blauwe plekken hebt, dat je een adertje geraakt hebt. idd de decapectyl spuit is veel dikker als menopur.. helaas is het niet anders.. succes en ff doorbijten.. je weet waar je het voor moet doen.. 300 menopur is wel veel,hopelijk heb je snel goede en genoeg eitjes.. kuzz

5. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Kiekske, jij heb die 'fijne' dingen. :$

Misschien wat tips:
    -Je zou je huid met ijs/icepack kunnen verdoven. Misschien dat dat wat scheelt.
    -Laat de naald even zitten na het spuiten voordat je 'm eruit haalt. Hierdoor kan het zijn dat je geen bloeddruppels meer heb.
    -Na het verwijderen van de spuit rustig even over de plek te wrijven.

Veel succes!

6. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Ik prik altijd in mijn been. Je huid is daar wat minder gevoelig. Ik vind het het veel prettiger. Zet alleen de puregon altijd in de buik. Ook pregnyl is veel beter te verdragen in het bovenbeen.

Ik heb geleerd dat als je in het bovenbeen wilt spuiten je het beste de buitenkantkan van het been kan nemen. En dan wat hoger, niet te laag in het been.

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Dames,

Bedankt voor jullie reacties!

Gisteravond ging het al een stuk beter. Lager in de buik geprikt, daarna de naald even laten zitten, vervolgens goed erop duwen en wrijven. Geen blauwe plek, een heel klein beetje bloed maar, en minder pijn. Misschien heb ik mijn tactiek weer gevonden ;)

Nog maar 8 dagen en dan is de deca op!

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat goed dat dit werkt. Succes!!!

Deel Deze Pagina